מאסק זכה במשפט מול בעלי מניות טסלה, שתבעו אותו בעניין סולאר-סיטי

לדברי התובעים, רכישתה של יצרנית הפאנלים הסולאריים ב-2016 על ידי ענקית הרכבים החשמליים, בתמורה לכ-2.5 מיליארד דולר, הייתה רצופה בניגודי אינטרסים אבל השופט סבר אחרת

זוכה מהאשם שרכש את סולאר-סיטי רק כדי להציל חברה של בני משפחה. אילון מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

בית משפט אמריקני פסק אתמול (ד') לטובת המולטי-מיליארדר אילון מאסק בתביעה שמתנהלת נגדו כבר משנת 2017 בעניין ברכישת חברת האנרגיה הסולארית סולאר-סיטי (SolarCity) על ידי טסלה (Tesla) – יצרנית המכוניות החשמליות שמאסק ייסד וממנכ"ל.

לאחר רכישת סולאר-סיטי קבוצה של בעלי מניות טסלה הגישה תביעה נגד מאסק, בטענה שהעסקה המסוימת – שבה השקיעה ענקית המכוניות החשמליות כ-2.5 מיליארד דולר ושבוצעה ב-2016 – נבעה מרצונו של מאסק לבצע חילוץ סמוי של חברת האנרגיה שנמצאה בקשיים.

התובעים טענו כי איש העסקים הדרום אפריקני והדומיננטי ביצע את המיזוג עם החברה – המייצרת לוחות סולאריים, שאותה ייסדו לינדון רייב ופיטר רייב, בני דודו של מאסק, ואשר היה שותף בהקמתה, וכן שכיהן כיו"ר הדירקטוריון שלה – כדי להציל אותה מפשיטת רגל. לטענתם הקשר בין החברות נוצר לשם אינטרסים אישיים של מאסק וקרוביו, ונעשה מבלי להתייחס לטובת החברה ובעלי מניותיה.

מוצרי סולאר-סיטי המוצעים על ידי טסלה כיום. צילום מסך מאתר החברה

מוצרי סולאר-סיטי המוצעים על ידי טסלה כיום. צילום מסך מאתר החברה

התביעה נדונה בבית המשפט העסקי המרכזי של דלאוור, ה-Delaware Court of Chancery, וגרמה למאסק להתייצב בו מספר פעמים לשם מתן עדות. אלא שבעלי המניות הפסידו, כאמור.

השופט הסכים עם בעלי המניות התובעים כי מאסק השפיע יותר מדי על ההשתלטות, ובהתחשב במעורבותו האישית, לא נסוג מספיק מהמשא ומתן. עם זאת, הוא הגיע למסקנה כי לא מדובר בסופו של דבר בגורם מכריע לקיום העסקה.

עורך הדין של התובעים אמר לתקשורת האמריקנית כי הוא בוחן אפשרויות לערער על פסק הדין, כך שאפשר שמאסק עדיין לא נפטר מהפרשה ומהאיום שיאלץ לשלם לבעלי המניות על מנת לפצותם, אם הם יזכו בערעור נגדו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים