תמונות ילדים בעלות רמיזות מיניות התגלו באינסטגרם ובטוויטר

מספר ארגונים להגנה על קטינים טוענים שהפלטפורמות משמשות כ"חלון ראווה" לפדופילים, עם דפים שבהם מתפרסמות לכאורה תמונות לגיטימיות, אך שמובילים לפעילות פדופילית ערה ולא חוקית, כך לפי ממצאי תחקיר של הגרדיאן

לא עושות מספיק כדי למנוע פדופיליה דרכן. אינסטגרם וטוויטר. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

תחקיר שפורסם השבוע בידי הגרדיאן (The Guardian) הבריטי מעיד על כך שדפים בעלי אוריינטציה פדופילית, הכוללים תמונות של ילדים שבהן רמיזות מיניות "בלבד", ממשיכים "לככב" באינסטגרם (Instagram) וגם בטוויטר (Twitter), וזאת על אף דיווחים עליהם.

"אינסטגרם לא מצליחה להסיר חשבונות שמושכים מאות תגובות מיניות על פוסטים של תמונות של ילדים בבגדי ים או בתלבושות חלקיות, אפילו לאחר דיווח", ציין הגרדיאן בממצאי התחקיר. את התחקיר העיתונאי ביצע חוקר שניסה, לשווא, לגרום לאחד מהחשבונות הפדופיליים הללו להיסגר או להיחסם.

הממצא מעורר זעם כלפי מטא (Meta), החברה הבעלים של אינסטגרם, שהצהירה באחרונה על מדיניות אפס סובלנות לניצול של ילדים בפלטפורמה שלה, אך לא פורעת את השטר לעת עתה.

מסתתר מאחורי דפים "תמימים" למראה. ניצול מיני של ילדים.

מסתתר מאחורי דפים "תמימים" למראה. ניצול מיני של ילדים. צילום: BigStock

שיטה למשיכת פדופילים לפעילות לא חוקית בקבוצות פרטיות

החקירה, שחושפת כאמור גם מצב דומה בטוויטר, מוקיעה שיטה שבה עושים שימוש פדופילים במודע ובמכוון, כדי לעקוף את תקנות הרשתות החברתיות. לפי הגרדיאן, משתמשים אשר מעוניינים בכך יכולים לשתף תמונות חוקיות מבחינה טכנית ברשתות – שלא כוללות עירום מלא ובוודאי שלא פורנו – ואלו יהוו למעשה דפים שמהם מתפתחות קבוצות פרטיות, כדי לשתף תוכן אחר פדופילי ולא חוקי.

בראיון לגרדיאן אמר אנדי בורוז, ראש תחום הבטיחות המקוונת בחברה הלאומית למניעת אכזריות לילדים, ה-NSPCC, שהיא ארגון צדקה, כי למעשה הפלטפורמות משמשות כ"חלון ראווה" לטורפיםמ מייניים של ילדים. "חברות צריכות לזהות באופן יזום את התוכן הזה ולהסיר אותו בעצמן", אמר בורוז, אך הבהיר כי גם כשמדווחים לאינסטגרם וטוויטר על הדפים הלכאורה כשרים אך המובילים לפדופיליה חמורה, החברות מאמינות ש"הדבר אינו מהווה איום על ילדים ושזה חייב להישאר במקום".

מטא הגיבה לתחקיר ואמרה לגרדיאן כי יש לה "כללים נוקשים נגד תוכן שמנצל מינית או מסכן ילדים". החברה התעקשה שהיא "מסירה אותו כשהיא מודעת לכך".

"לטוויטר יש אפס סובלנות לכל חומר שמתאר או מקדם ניצול מיני של ילדים", אמר בתגובה דובר של הרשת החברתית המצייצת. "אנחנו נלחמים במרץ והשקענו רבות בטכנולוגיה כדי לאכוף את המדיניות שלנו, אך ברור שנותר עדיין לאן להתקדם", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים