כולם מדברים על פינטק, אף אחד לא מדבר על מסים

רונן אסיא, מנהל שותף בקרן הפינטק של Team8, מסביר למה לדעתו, "המס הוא כמו הילד האבוד של הפינטק", ולמה דווקא בו יש פוטנציאל רב

רונן אסיא, מנהל שותף בקרן הפינטק של Team8.

"המס הוא כמו הילד האבוד של הפינטק", כך אמר רונן אסיא, מנהל שותף בקרן הפינטק של Team8. הוא לא התכוון למסים עצמם, כי אם לטכנולוגיה לעולם הזה.

אסיא דיבר באחרונה בפאנל שנערך במסגרת כנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, ועסק ב-"דחיפות של המס-טק (TaxTech) – עידן חדש בעולם הפינטק". מנחה הפאנל היה יונתן סטארק, מנהל תחום המסים בדלויט ישראל, ואת הכנס כולו הנחה בן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים.

"הפינטק מורכב מפאזל, כשמה שרוצים הוא מוצרים שהם קומודיטי", אמר אסיא. "כולם רוצים לצרוך – ולפתח – מוצרי אשראי, השקעות, תשלומים ועוד, אבל לא מוצרי מסים. כולם מדברים על שירותי פינטק שונים אבל אף אחד לא מדבר על טכנולוגיה ומסים. אין משהו ש-'מאכיל' את המעגל של הטרנזקציות, אפליקציות המס והלקוח".

הוא יעץ ליזמים הצעירים לפנות דווקא אל התחום הזה: "לפעמים מה שנראה משעמם הוא הזדמנות נפלאה. לעתים, ההזדמנויות הגדולות בטק הן באזורים האפורים, שאף אחד לא מסתכל עליהם. באזור המסים אפשר לפתח טכנולוגיה ולשנות חלק חשוב בעולם הפינטק".

דניאל מרקוס, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אפריל.

דניאל מרקוס, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אפריל. צילום: סיון חלימי

דניאל מרקוס, מייסד משותף וסמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת הפינטק אפריל, אמר כי "המסים נוגעים בכל אספקט של החיים הפיננסיים שלנו ומאתגר להציע טכנולוגיה לפתרון בעיות בתחום, לאור הרגולציה. התחום עדיין יחסית בחיתוליו, אבל הוא הולך ומתפתח".

אפריל פועלת בעולם המסים כשירות (TaaS – Tax as a Service), ומציעה טכנולוגיה שמפשטת את מילוי הטפסים שצריך להגיש לרשות המסים האמריקנית. החברה גייסה בתחילת השנה 10 מיליון דולר בסבב סיד. לדברי מרקוס, "אנחנו מציעים לשותפים שלנו פלטפורמה כדי שהם יוכלו לשים אותה באפליקציות שלהם ולהציע את זה ללקוחות".

"יש כיום מאבק מי אוחז בלקוחות ומרוץ גדול לפונקציונליות. בגלל זה יש בנקים שהופכים להיות יותר מבנקים וחברות שירותים פיננסיים שהופכות לבנקים. הצורה לעשות את זה היא הטבעה (Embed) של אפליקציות שונות", הוסיף.

מתן פתאל, מייסד משותף ומנכ"ל IVIX.

מתן פתאל, מייסד משותף ומנכ"ל IVIX. צילום: סיון חלימי

דובר נוסף בפאנל היה מתן פתאל, מייסד משותף ומנכ"ל IVIX. הוא ציין כי "עדיין לא קל לגופים מסורתיים בעולם המסים לעבוד עם סטארט-אפים, אם כי זה קל יותר מבעבר. יותר ויותר מהם מבינים שחברות הפינטק יכולות לעזור להם".

פתאל ייעץ לסטארט-אפים שעובדים עם הרשויות השונות שפועלות בעולם הפיננסי: "הוסיפו 20%-30% למשאבים שאתם חושבים שיביאו אתכם ליצירת ערך, גייסו 50%-60% יותר מהסכום שאתם חושבים שאתם צריכים וצאו לשוק בתוך כשנה וחצי".

יצחק סאפט, מייסד משותף ומנכ"ל בלו דוט.

יצחק סאפט, מייסד משותף ומנכ"ל בלו דוט. צילום: סיון חלימי

יצחק סאפט, מייסד משותף ומנכ"ל בלו דוט, ציין ש-"עולם המסים הוא 'מאמץ מאוחר' של טכנולוגיות. אלה מגיעות רק אחרי טכנולוגיות אחרות בעולם הפיננסי, ובכלל. הטיפול בנושא המסים עדיין נעשה על ידי אנשים, כשבאזורים אחרים בעולם הפינטק ובכלל יש דיגיטציה ושירותים דיגיטליים. לכן, יש כאן הזדמנות גדולה למהפכה באמצעות טכנולוגיה".

"העולם כולו הולך לדיגיטליזציה של המיסוי", הוסיף. "זה כבר שם וזה ילך ויתגבר. הסביבה הפיננסית והארגונים הפיננסיים ישתנו כמעט לחלוטין בשנתיים-שלוש הבאות. לשם כך צריך את התשתית המתאימה. הרשויות צריכות להיות מוכנות לכך וגם החברות, בין היתר כדי שיוכלו לענות על השאלות של הרגולטורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים