Code4Ukraine: פותחה פלטפורמה טכנולוגית למניעת ניצול פליטות אוקראיניות

הפיתוח הוא תוצר של האקתון בהשתתפות 70 אנשי היי-טק ישראלים ● את קבוצת הפיתוח מובילה אשת היי-טק שנמלטה מאוקראינה, ומטרתה הנגשת מידע לפליטות וחיבורן עם ארגונים חברתיים בכל מדינה

מארגני ההאקתון למניעת ניצול פליטות אוקראיניות. שמות ותפקידי המופיעים בתמונה - בתחתית הכתבה.

70 אנשי היי-טק ישראלים השתתפו בארוע ההזנקה של פרויקט Code4Ukraine, לפיתוח בהתנדבות של טכנולוגיות שיסייעו לקליטה וטיפול בפליטים מאוקראינה.

הפרויקט הוא יוזמה של אליה ליבשיץ, מנהל קבוצה בחברת ההיי-טק הישראלית גסטי (Guesty) – שמעסיקה 50 אנשי פיתוח באוקראינה – אשר החליט לרתום את אנשי גסטי ומפתחים מחברות אחרות כדי להעמיד את כשרונם ויכולותיהם על מנת להקל על הפליטים האוקראינים בעת הזו. בפרויקט משתתפים מפתחים מהארץ, ישראלים מברלין ואנשי היי-טק אוקראינים, שהם כיום פליטים.

משתתפי הפרויקט התחלקו לקבוצות עבודה והציגו את הפיתוחים עליהם הם עובדים. במקום הראשון זכתה קבוצת Friends In Israel, שמפתחת אפליקציה לחיבור בין עולים חדשים לבין משפחות של ישראלים על מנת להקל עליהם את ההשתלבות בחברה הישראלית. האפליקציה תקל בין השאר על שילוב ילדי פליטים במוסדות חינוך מתאימים בישראל.

את המקום השני קיבלה קבוצה שמובילה אליסה ויסוקי, אשת היי-טק שעזבה כעת את אוקראינה ומקימה את פלטפורמת SAFEWAY, שתחבר בין מתנדבים מכל העולם לבין נשים אוקראיניות, במטרה לקשר אותן לארגונים חברתיים במקומות שהן נוסעות אליהם. הפלטפורמה תאפשר שיח דו-צדדי ומטרתה יצירת סביבה בטוחה לנשים ומניעת מצבים של ניצול נשים.

פיתוחים נוספים להקלה במאבק עבור פליטי אוקראינה

פיתוחים נוספים המשתתפים בפרויקט נועדו להקלה נפשית על פליטים שנמצאים במצבי חרדה, מציאת מגורים, עזרה בשינוע ציוד, מתן תרומות לאוקראינים, תוכנה לאיתור עמותות מסייעות והנגשת מידע לפליטים לצורך מיצוי זכויותיהם.

עמיעד סוטו, מנכ"ל גסטי: "אנחנו גאים ביוזמה של אליה, ובהתגייסות הרחבה של המפתחים למצוא פתרונות לעזרה לאוקראינים בתקופה הקשה הזו. כחברה שחלק מרכזי ממערך הפיתוח שלה ממוקם באוקראינה, נרתמנו לסיוע לעובדינו כבר מהרגע הראשון. אנחנו שמחים להרחיב כעת את אפשרויות הסיוע למיליוני פליטים שמפוזרים כעת ברחבי העולם".

למיזם חברו חברת ההיי-טק קלטורה, סיילספורס, סיד ישראל – האגודה לפיתוח בינלאומי והמועצה הישראלית להתנדבות.

לדברי זהר בבין, EVP Platform, קלטורה: "ההיי-טק הישראלי הוכיח את עצמו בפתרון בעיות מורכבות בתחומים שונים. אנחנו שמחים לרתום את הידע והכישורים הקיימים בחברות היי-טק ישראליות עבור מטרה כל כך חשובה, כדי שהיכולת המשותפת שלנו תאפשר להקל על התמיכה במיליוני פליטי אוקראינה, שביום אחד מצאו את עצמם נאלצים להתמודד עם קשיים רבים וקריטיים".

*בתמונה הראשית מימין לשמאל: מיכאל קליקה, ארכיטקט בכיר ב-אינטואיט וסמנכ"ל IASA; אירינה לזבניק, תואר שני במנהל עסקים בהיי-טק ויזמות, לשעבר מנהלת סניף בן גוריון של SheCodes;  עו"ד אירמה שלוסברג, מנטורית ויוזמת שת"פ בין סטארט-אפים ותעשיות; אליה ליבשיץ, יזם, מהנדס ומנהל קבוצה בגסטי; טל טורדזמן, מנהלת מוצר ויועצת לניהול סיכונים; אלה מדינה, מנהלת מוזיקלית, מנצחת וזמרת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ההוא שדמע בתחנה הישנה

    אין מילים.. מרגש משמח וגם עצוב שיש ניצול וסחר בנשים. זו אחת הידיעות המשמחות שיש. לא נשכח ולא נסלח לסחר בנשים בשנות ה 90. תקופה של עצב והרס נפשות ולצערי רק באיחור של כ 15 שנים זה איכשהו האט ולא לגמרי. כל הכבוד לכם!!!

אירועים קרובים