"כל עיר חייבת לרדוף אחר הרכבת הדוהרת של החידושים הטכנולוגיים"

כך אמר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, בפתח כנס ערים חכמות 3.0 ● הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים ובשיתוף מרכז בר-אילן לערים חכמות ופורום המנמ''רים המוניציפליים, התקיים היום (ג') בראשון לציון

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה.

"העיר חוגגת בימים אלה מאה שנה להקמתה. עמדתי שלשום מול 200 ילדים בבית ספר יסודי ושאלתי אותם איך הגיעו שמונה חלוצים מארה"ב להתיישב על אדמת רעננה ב-2 באפריל 1922. אחד התלמידים השיב, בלא היסוס, כי החלוצים הגיעו במטוס ג'מבו ונחתו בנתב"ג. עבורו ועבור כל התלמידים זו היתה תשובה בעלת הגיון בריא, איש לא ניסה לחלוק עליו. אנו, הדור המבוגר, נדרשים להפנים כי ילדים אינם מסוגלים לראות את המרחב הענק של העבר. ההתפתחות הטכנולוגית כיום היא כה מהירה, כך שמה שמובן מאליו לצעירים, הוא רק מה שהם רואים לנגד עיניהם. אחת ממשימותי כראש עיר היא לרדוף אחר אותם חידושים טכנולוגיים. מי שלא יהיה שם – יאחר את הרכבת הטכנולוגית, כי היא דוהרת בקצב מסחרר", כך אמר חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה.

ברוידא דיבר בפתח כנס ערים חכמות 3.0. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, בשיתוף מרכז בר-אילן לערים חכמות ופורום המנמ"רים המוניציפליים, התקיים היום (ג') באולם אירועים לאגו בראשון לציון. את הכנס פתח פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה, והנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי ברוידא, "ככל שהגיל מבוגר יותר – כך החשש של בני אותו דור להתמודד מול איתני הטכנולוגיה החדשים הוא רב יותר. הפחד והסלידה שלהם הם מובנים מאליהם. מנגד, הצעירים אינם יכולים לתפקד בלא אותם חידושים".

"זה יותר משנתיים וחצי", סיפר ברוידא, "שאנחנו עוסקים בפריסת תשתית של רשת סיבים אופטיים לאורך ולרוחב העיר – כדי להפוך אותה לחכמה. פרסנו ברחבי העיר כבר 47 ק"מ של סיבים אופטיים. היעד הוא להגיע ל-60 ק"מ בתוך שנה וחצי. השקענו בתחום תשתיות לעיר חכמה כבר 21 מיליון שקל. כל מוסדות החינוך בעיר כבר מחוברים לאותן תשתיות. הדבר סייע לנו להתמודד עם אתגרי הקורונה טוב יותר. הבשורה בפריסת הסיבים האופטיים היא במהירות שבה תושבי העיר יכולים לגלוש. פעלנו בעיר כמו חברת תקשורת עצמאית, ולא נזקקנו לחסדי חברות הטלקום – שלא תמיד סיפקו את הסחורה בצורה מיטבית. עקפנו את המכשולים מראש: לא היו לנו בעיות תקשורת והתנהלנו עצמאית, עם רשת חזקה ויציבה משלנו".

עיר חכמה. אילוסטרציה.

עיר חכמה. אילוסטרציה. צילום: BigStock

"גם מדינה קטנה יכולה להיות מעצמה טכנולוגית"

"יש לנו 450 מצלמות, אשר פרוסות ברחבי העיר לטובת ניהול טוב יותר שלה", אמר ראש העיר של רעננה. "הטכנולוגיה מסייעת לנו להתמודד עם אירועי חירום. כך, מתקבלות התרעות על אירועים ביטחוניים, התקהלויות ונתוני עומסי תנועה. בכל אלה, מערכות אנליטיקה מבוססות בינה מלאכותית מסייעות לתחקורים ולמתן מענה בזמן אמת. היעד שלנו הוא 600 מצלמות ברחבי העיר, ונשלוט בהן גם עם רחפנים. המערכות שלנו מחוברות למערכות של משטרת ישראל, מה שהביא כבר כמה פעמים לזיהוי גנבים שנכנסו לעיר".

"אני קורא לממשלה ולמעצבי המדיניות", סיכם ברוידא, "הבה נביט על הטכנולוגיה כמתוות דרך לערים חכמות, חדשניות ויוזמות. תנו לנו, השלטון המקומי – להוביל את הדרך לעולם המחר. רק שיתופי פעולה בין השלטון המרכזי והמקומי יביאו להזרקת חדשנות ברמה המוניציפלית, וימשכו את המדינה לעידן חדש. הגודל לא קובע – כיום, גם מדינה קטנה יכולה להיות מעצמה טכנולוגית. אם נפעל בהרמוניה אז נוכל לממש את היעדים הללו, היעדים נמצאים ממש כאן – מעבר לפינה. ככל שנהיה חכמים יותר – כך נצליח יותר, כי לטכנולוגיה יש חשיבות בהווה, וגם בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבישי דנצינגר

    מצלמות חשוב מאוד לניהול ולאבטחת התושבים בעיר

אירועים קרובים