"עולם הבנקאות משתנה וכיום הטכנולוגיה היא שמגדירה אותו"

"מדובר בשינוי שלא היה כמותו זה שנים רבות - איש מאתנו כבר לא בא לסניף", אמר ד''ר רונן יוכפז, מנהל אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים

ד''ר רונן יוכפז, מנהל אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים.

"עולם הבנקאות משתנה, בשינוי שלא היה כמותו זה שנים רבות. השינוי הכי משמעותי הוא שכיום, הטכנולוגיה היא זו שמגדירה את הבנקאות", כך אמר ד"ר רונן יוכפז, מנהל אגף פיתוח בחטיבת הטכנולוגיה והמחשוב של בנק הפועלים.

ד"ר יוכפז דיבר בכנס Red Hat OpenShift Commons. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') בראשונה בישראל, באולם איסט בתל אביב, והוא נועד לחבר בין מפתחים, מנהלי פרויקטים, משתמשים, שותפים ולקוחות בקהילות הקוד הפתוח סביב ה-OpenShift Cloud Native של החברה.

"עד לפני כמה שנים", אמר ד"ר יוכפז, "הלקוחות נדרשו לבוא לסניף לצורך ביצוע פעולות פיננסיות שונות. בזמן האחרון, איש מאתנו לא בא לסניף. השינוי הוא בכך שאנחנו פוגשים את הבנק במרחב הווירטואלי, באתר ובאפליקציות. המפגשים עם הבנק עברו מהמרחב הפיזי לזה הדיגיטלי".

"האתגר הוא בכך שהלקוחות נדרשים לפגוש את הבנק בבואם לצרוך שירותי בנקאות, ורבים לא רוצים לעשות זאת", ציין. "מחקרים מעלים שרק 2%-3% מכלל הזמן שבו המשתמשים נמצאים ברשת הם מבלים באתר או באפליקציה של הבנק. רוב הזמן הם גולשים באתרי חדשות, באתרי אי-קומרס או במשחקים אונליין".

תשלום בביט באוטו גלידה

מגמה נוספת שעליה עמד ד"ר יוכפז היא ש-"הלקוחות מתחילים לצרוך שירותים בנקאיים, אלא שלא דרך הבנק. כך, לדוגמה, המוכר באוטו גלידה מאפשר לרכוש את הארטיק באפליקציית ביט. הלקוחות מצפים מהבנק שהוא יהיה השותף הפיננסי שלהם, כאשר הם מלווים אותם בעת שהם חיים ברשת".

"אנחנו נמצאים במסע הזה, של השינוי, כבר שלוש שנים", סיכם. "החזון שלנו מתחיל לקרום עור וגידים: זו בנקאות שלא פועלת בחצרות הבנק, אלא במרחבים המשותפים שלנו ושל שותפינו העסקיים והטכנולוגיים. אנחנו מייצרים אקו-סיסטם, שיושב בענן, עם אוסף של APIs, מה שמאפשר לנו להיות אגנוסטיים ולפעול בכל ענן, פרטי וציבורי. היעד, בסופו של דבר, הוא להעניק ללקוחות חוויה פשוטה, מהירה ויעילה, כי לא מעניין אותו כמה הרבה טכנולוגיה יש מאחור. אנחנו עובדים בשיתוף רד-האט לטובת יצירת פלטפורמה טכנולוגית – שהיא גם הפלטפורמה לעסקים".

דיאן מילר, עמיתה בכירה ומנהלת פיתוח קהילות ברד-האט.

דיאן מילר, עמיתה בכירה ומנהלת פיתוח קהילות ברד-האט. צילום: נדב כהן יונתן

דיאן מילר, עמיתה בכירה ומנהלת פיתוח קהילות ברד-האט העולמית, ומי שיזמה את הבאת הכנס לישראל, אמרה כי "יש פוטנציאל גדול להעמקת השיתופיות בקהילה. קוד פתוח הוא ב-DNA שלנו והשיתופיות היא המאיץ והמניע של חדשנות המוזרקת לארגונים. הדבר קורה על ידי בניית החיבורים הנכונים בין המפתחים".

לדבריה, "פרויקטי קוד פתוח שנבנים בקהילה מסייעים לקבלת החלטות מושכלות, שמתבססות על ניסיונם של אחרים. אנחנו שותפים מלאים בפרויקטים אלה ותורמים חלקים רבים מהם לקהילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים