"אוטומציה מבוססת AI – התשובה למגוון ולמורכבות ה-IT"

כך לפי ליאור חקלאי יבמ ישראל, שדיבר במפגש השנתי הראשון של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים

ליאור חקלאי, מנהל קבוצת המכירות של D&AI ואוטומיישן ביבמ ישראל.

"כיום, בכל ארגון יש מערכות IT רבות ותשתיות מגוונות מאוד – דטה סנטר וענן פרטי, מערכות לגאסי ועומסי עבודה על יותר מענן ציבורי אחד. זה הופך את ניהול התשתיות והטיפול באירועים למשימה קשה עד בלתי אפשרית. המענה הוא פתרון מיכון מבוסס בינה מלאכותית, עם נראות", כך אמר ליאור חקלאי, מנהל מכירות בכיר לתחומי דטה, AI ואוטומציה ביבמ (IBM) ישראל.

חקלאי דיבר במפגש השנתי הראשון של פורום C3 מבית אנשים ומחשבים, שנושאו היה אתגרי המנמ"ר.ית ל-2022. חקלאי הנחה במפגש שולחן עגול בנושא מיכון ה-IT, לצד איריס לבנון, משנה למנכ"ל מת"ף, זרוע המחשוב של קבוצת הבנק הבינלאומי.

"פתרון הכולל נראות", אמר חקלאי, "לא רק מספר מה קורה כרגע, אלא גם יודע לתת אינדיקציה איזו מערכת תוקפץ ומה תהיה ההשפעה של אירוע, ומי מהמערכות והמשתמשים יושפע ממנו".

"אוטומציה מבוססת AI נותנת לנו כמה תועלות", ציין, "את היכולת לקבל התראה ולדעת על התקלה עוד בטרם היא אירעה. אם מדובר בתקלה שאירעה דומה לה בעבר – המערכת יודעת לערוך התאמות ביניהן ולהציף זאת. כך, זמן ההתאוששות מהתקלה יתקצר משמעותית. בנוסף, יש יכולת ליצור מערך נהלים אוטומטיים למקרה של אירוע, ואז – להפעילם מראש. כך, אנו מביאים את תפיסת האוטומציה לא רק לתהליכים העסקיים, אלא גם לעולם ניטור ה-IT".

רוברט ברון, ארכיטקט בקבוצת המנמ"ר הגלובלי של יבמ, שהשתתף אף הוא בשולחן העגול, אמר, כי "פתרון אוטומציה, עם נראות ו-AI, נותן מענה בכמה היבטים: תפעול יעיל יותר, אבטחת מידע, חיסכון בתפעול ובתחזוקה ושימור חוויית לקוח אחידה. יש לאזן בין הדרישות – לאבטחה ולביצועים ברמה גבוהה. עם התובנות המתקבלות מניתוח הנתונים ניתן לקיים החלטות מושכלות".

לדבריו, "הבעיות נעשות מורכבות יותר ויותר, וכך יש עוד ועוד צורך בבינה מלאכותית כחלק מפתרון האוטומציה. אנחנו מציעים את מוצר IBM Cloud Pak for Watson AIOps, יישומים מבוססי טכנולוגיות בינה מלאכותית, המשפרים את פעולות ה-IT הארגוני. AIOps משתמש ביכולות של טיפול בביג דטה, ניתוחים ולמידת מכונה, כדי לבצע כמה פעולות: צבירת נתוני הפעילות שנוצרו על ידי רכיבי IT, יישומים וכלי ניטור וביצועים; ניפוי 'רעשי רקע' כדי לזהות אירועים ודפוסים משמעותיים הקשורים לביצועי המערכת ולזמינות; וכן אבחון גורמי שורש ודיווח עליהם".

רוברט ברון, ארכיטקט בקבוצת המנמ"ר הגלובלי של יבמ. צילום: ניב קנטור

ברון הוסיף, כי "החלפת כלים ידניים ונפרדים בפלטפורמת AIOps חכמה ואוטומטית מאפשרת לצוותי ה-IT להגיב מהר יותר – ולעיתים אף באופן יזום – לאירועי האטה או השבתה, ולעשות זאת בפחות מאמץ. הפתרון שלנו מטמיע תהליכים מבוססי בינה מלאכותית מתקדמים לאורך ולרוחב שרשרת כלי תפעול ה-IT. כך ניתן להעריך, לאבחן ולפתור בעיות הקשורות לעומסי העבודה הקריטיים". ברון סיים בציינו, כי "הפתרון מודולרי, וכולל גם את אינסטאנה (Instana) – שמספקת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניטור ולנראות ביצועים של אפליקציות ולנראות של מערכות ניטור ה-IT, כמו גם את טורבונומיק (Turbonomic), הפועלת להבטחת ביצועי יישומים באמצעות בינה מלאכותית. כך, אנו מספקים לעסקים יכולות תצפית וניהול מלאות של אפליקציות, כדי להבטיח ביצועים ולמזער עלויות באמצעות בינה מלאכותית. ניתן לייעל את המשאבים ולהעריך ולנהל באופן דינמי ויעיל יותר את הביצועים של כל יישום, בכל מקום".

"בשנה החולפת", סיכם חקלאי, "ראינו התעניינות מאוד גדולה של ארגונים בפתרונות להזרקת בינה מלאכותית למערכות שלהם: הם מבינים שניתן להפיק יותר מהנתונים. אני מאמין שהשנה תהיה לנו פריצת דרך בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים