האיחוד האירופי וארה"ב הסכימו על עקרונות להעברת נתונים בין היבשות

"הצלחנו לאזן בין אבטחה לבין הזכות לפרטיות והגנה על נתונים", אמרה נשיאת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין, אם כי לא נמסרו פרטי ההסכם

הסכם מסגרת חדש להעברת נתונים מאירופה לארה"ב.

האיחוד האירופי הודיע על הסכם עקרוני חדש עם ארה"ב בנושא העברת נתונים טראנס אטלנטית בין אירופה לארה"ב במסיבת עיתונאים משותפת שהתקיימה בסוף השבוע, עם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

"הצלחנו לאזן בין אבטחה לבין הזכות לפרטיות והגנה על נתונים", אמרה פון ​​דר ליין , וציינה גם  שההסכם שהושג הוא "מאוזן ויעיל", אם כי לא נמסרו פרטי ההסכם.

אי הוודאות המשפטית בנושא העברת נתונים בין היבשות הובילה בחודשים האחרונים לכך שסוכנויות הגנת מידע באירופה הוציאו צווים והתראות נגד ענקיות הטק, בהן גוגל ומטא, שמוצרים שלהן מעבירים נתונים אישיים מאירופה לשרתים בארה"ב, ובחודש פברואר האחרון מטא אף הודיעה, כי ייתכן שתיאלץ לסגור את פייסבוק ואינסטגרם באיחוד האירופי אם הרגולטורים האירופיים לא יאפשרו לה לעבד נתונים אישיים של משתמשים הן באירופה והן בארצות הברית.

הרקע להסכם החדש הוא פסילה של הסכם קודם בשם Safe Harbor על ידי בית המשפט העליון באירופה ב-2015 על רקע התנגשות מרכזית בין זכויות הפרטיות של האיחוד האירופי וחוקי המעקב בארה"ב. גם ההסכם החדש יציב אתגרים משפטיים חדשים שבית המשפט העליון באירופה יצטרך לבחון, כדי לבדוק עד כמה הוא מבטיח כי זכויותיהם של אזרחי האיחוד האירופי מוגנות כראוי כאשר הנתונים שלהם מועברים לארה"ב.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אחד שיודע

    ההסדר הוא בעקבות הprivacy shield ולא ה-safe harbor. לא חוכמה להעתיק כתבות, צריך לדעת גם מה מעתיקים.

אירועים קרובים