רוסיה Vs גוגל: תובעת ממנה להפסיק להפיץ איומים על רוסים ביוטיוב

ביום ו' האשים רגולטור התקשורת הרוסי את הענקית ממאונטיין וויו וחברת הבת שלה יוטיוב בפעילויות "טרוריסטיות" ● האם זהו הצעד הראשון לקראת חסימת הפלטפורמה, כפי שכבר עשתה רוסיה לפייסבוק, טוויטר ואינסטרם?

מתכנן לחסום את גוגל ויוטיוב? רוסקומנדזור. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

רגולטור התקשורת הרוסי רוסקומנדזור (Roskomnadzor) רוצה כנראה לחסום את יוטיוב (YouTube) ואת חברת האם שלו, גוגל (Google) בגלל מה שהוא מגדיר כ"פעילות טרור" נגד רוסים בפלטפורמת הזרמות הווידיאו המפורסמת.

ביום ו' האחרון הטיח הרגולטור בשם הרשויות ברוסיה בגוגל האשמות חמורות, משום שהפלטפורמה מאפשרת למשתמשי יוטיוב לשתף תכנים הקוראים ל"הפסקת תנועת הרכבות בין רוסיה לבלארוס".

"הפעילות של מפעילת יוטיוב היא בעלת אופי טרור, ומאיימת על חייהם ובריאותם של אזרחים רוסים", ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס (InterFAX) את הרשות המפקחת על המדיה מטעם הקרמלין.

"הפעילות של מפעילת יוטיוב היא בעלות אופי טרוריסטי ומאיימת על חייהם ובריאותם של אזרחים רוסים", ציטטה אינטרפקס את הרשות.

רוסקומנדזור גינה את "העמדה האנטי-רוסית המובהקת" של גוגל, וקרא לחברה האמריקנית "להפסיק לשדר סרטונים אנטי-רוסיים בהקדם האפשרי".

שיבוט רוסי של אינסטגרם. רוסגרם. עיבוד ממוחשב.

שיבוט רוסי של אינסטגרם. רוסגרם. עיבוד ממוחשב. צילום: BigStock ולכידת מסך מהאתר של רוסגרם

חסמה רשתות חברתיות ומציעה שיבוטים שלהן

כזכור, רוסיה כבר חסמה את הגישה לרשתות המקוונות הפופולריות במדינה אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר, והחשדות הן שהאיום האחרון על גוגל ויוטיוב הוא איתות לכך שבקרוב הן יהיו הנחסמות הבאות.

מטא, הבעלים של אינסטגרם ופייסבוק, בישרה שהיא מקלה כעת ביתר שאת להפיץ דרך השירותים שלה מידע הקשור לצבא הרוסי ולפוליטיקאים רוסים, מתוך ניסיון לסייע לעם האוקראיני להעביר לעולם מסרים על שפוקד אותו מאז הפלישה הרוסית לגבולות אוקראינה. המהלך הזה של מטא הביא את מערכת המשפט הרוסית לפתוח בהליכים פליליים נגד מטא.

במקביל, רוסיה מתחילה להציע לאזרחיה יותר ויותר שירותים מקוונים שמהווים "שיבוטים" של היישומים המערביים הפופולריים.

כפי שדיווחנו היום (ב'), בקרוב תושק במדינה רוסגרם (Rossgram), שהיא 'שיבוט' רוסי של אינסטגרם החסומה. כמו כן כבר בנובמבר, עם או בלי קשר למלחמה שפרצה מאוחר יותר, השיקה Gazprom Media את Yappy – פלטפורמה מקומית המקבילה לפלטפורמת שיתוף הווידיאו טיקטוק (TikTok).

פורטלי התקשורת על הכוונת הרוסית

מאז תחילת המבצע הצבאי הרוסי באוקראינה, השלטונות הרוסיים הגבילו באופן מסיבי את הגישה למדיה המקוונת. חוק חדש קובע גם עונשי מאסר דרקוניים בגין "מידע כוזב" על הצבא הרוסי. 

ביום ד' חסם רגולטור התקשורת הרוסי יותר מ-30 אתרי תקשורת רוסים ובינלאומיים, ביניהם נכלל אתר התחקירים עטור הפרסים Bellingcat. שני אתרי החדשות הישראליים בשפה הרוסית – אתר וסטי ואתר ערוץ 9 – נחסמו אף הם. עוד עצרה רוסיה את פועלם של פורטלים אזוריים, כמו Permdaily.ru.

גם העיתון הרוסי Novyje Isvestia, הפעיל אונליין כבר משנת 2016 – נחסם. ה-BBC הבריטי אינו זמין אף הוא יותר עבור תושבי רוסיה.

ככלל, רוב כלי התקשורת העצמאיים האחרונים שנותרו נחסמו מאז החלה המתקפה הרוסית ב-24 בפברואר, וגופי שידור זרים רבים השעו את הסיקור שלהם ממוסקבה לעת עתה ועד יעבור זעם. נכון לעכשיו האזרחים הרוסים מקבלים את מרבית המידע והחדשות שלהם מגופי תקשורת שנמצאים בבעלות הקרמלין, כשהנרטיבים המערביים נחסמו מהם כמעט כליל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים