ולדימיר נגד וולודומיר: סוכלו ניסיונות תקיפה בסייבר במהלך נאום זלנסקי

ניסיונות תקיפה בסייבר, כנגד תשתיות התקשורת והמחשבים של הכנסת, זוהו בזמן שנשיא אוקראינה נאם בזום ● הכנסת: "כלל הניסיונות נבלמו על ידי היחידה לאבטחת המידע של הכנסת בשיתוף ובסיוע מערך הסייבר הלאומי"

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, נואם בזום בפני הכנסת ומיקי לוי, יו"ר הכנסת, צופה בו.

כאשר וולודומיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, נאם אמש (א') אל מול חברי הכנסת, נרשמו כמה ניסיונות תקיפות בסייבר.

המתקפות זוהו בתשתיות התקשורת והמחשבים של כנסת ישראל, והמטרה שלהן הייתה למנוע את שידור הנאום, או לכל הפחות לשבש את השידור.

מהכנסת נמסר כי "כלל הניסיונות נבלמו על ידי היחידה לאבטחת המידע של הכנסת, בשיתוף ובסיוע מערך הסייבר הלאומי".

בסוף השבוע האחרון דיווחנו כי אתרי חדשות אוקראינים רבים נפרצו בסייבר על ידי שחקני איום רוסים, והותירו באתרים אותם השחיתו את האות "Z".

השירות הממלכתי לתקשורת מיוחדת והגנה על מידע של אוקראינה אישר את האירוע, וייחס את הפעולה להאקרים הפועלים בחסות רוסיה. מהשירות נמסר כי "כתוצאה מהתקיפה בסייבר נגד האתרים, סמלים שנאסרו לשימוש באוקראינה – ואשר משמשים את חיילי הפדרציה הרוסית הלוחמים באוקראינה – הוצבו בעמודי הבית של האתרים". הסוכנות ציינה כי מידע אישי שנמצא באתרים שהותקפו, לא נפגע. השימוש באות Z על ידי הרוסים ואוקראינים פרו-רוסים לא ברור ולא קיבל הסבר כלשהו מצד גורמים רשמיים רוסיים. השירות הממלכתי האוקראיני הוסיף כי הוא פועל לזיהוי העבריינים, ולהבאתם לדין, וכי כל האתרים חזרו לעבודתם.

בעקבות המלחמה - יותר מתקפות סייבר עולמיות.

בעקבות המלחמה – יותר מתקפות סייבר עולמיות. צילום: BigStock

המלחמה משפיעה על היקף מתקפות הסייבר בעולם ובאזורה

כשלושה שבועות מאז החלה המלחמה באוקראינה, ומסתבר כי היא מקרינה על היקף מתקפות הסייבר ברמה העולמית וגם המקומית. מאז הפלישה של רוסיה, חל גידול עולמי בתקיפות על מוסדות ממשלה וצבא בעולם, כך לפי חוקרי צ'ק פוינט (Check Point), כפי שדיווחנו בשבוע שעבר.

"בישראל", ציינו החוקרים, "אנחנו רואים עלייה של 21% בהיקף המתקפות מאז תחילת הלחימה, עם ממוצע של 1,715 תקיפות שבועיות פר-ארגון במדינה".

ברמה העולמית, חלה עלייה מובהקת, של 21%, בהיקף המתקפות על מוסדות ממשלה וצבא מאז החלה המלחמה. מדובר בקרוב ל-2,000 התקפות שבועיות פר-ארגון ברחבי העולם. זהו גם המגזר שראה את העלייה המשמעותית ביותר בתקיפות באוקראינה בראשית הלחימה (196%) – אולם בשבועיים האחרונים דווקא באוקראינה, המגזר הממשלתי-צבאי חווה ירידה של יותר מ-50% בתקיפות עליו. גם בישראל חלה עלייה בהיקף המתקפות בסייבר על מוסדות ממשלתיים וצבאיים, בשיעור של 22%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים