תעשיית הגיימינג עולה לירושלים – עם האב חדש

ההאב הוא פרי שיתוף פעולה בין גורמי אקדמיה, ממשלה, מגזר מוניציפלי והתעשייה, והוא מיועד ליוצרי.ות משחקים עצמאים.ות ולסטארט-אפים בתחום ● יש גם מטרה חברתית ● אחד ממייסדי אנגרי בירדז יתארח באירוע ההשקה

הבניין הישן של בית החולים שערי צדק בירושלים, שבו יתקיים ההאב.

עולם הגיימינג ההולך ומתרתח "עולה לרגל" לירושלים, עם האב חדש ליוצרי.ות משחקים עצמאיים.ות, שמוקם בימים אלה בבירה. ההאב הוא פרי שיתוף פעולה של גורמים מהממשלה, המגזר מוניציפלי, המגזר השלישי, האקדמיה והתעשייה: להקמתו חברו בצלאל, בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים, עמותת המרחב החברתי ואיירונסורס.

שמו של המיזם החדש הוא גיים האב, והוא מיזם בלתי תלוי וללא כוונת רווח, שמטרתו לעזור ליוצרים.ות ולסטארט-אפים.ות מירושלים וסביבתה לפתח משחקים "בעלי ערך תרבותי ומסחרי כאחד", כלשון ההודעה שהוציאו מקימיו. האקסלרטור הראשון של החממה יחל את פעילותו ב-3 באפריל ויסתיים ב-30 ביוני, בבניין הישן של בית החולים שערי צדק בירושלים. זהו בניין לשימור, ששופץ באחרונה ומשמש כמרכז תרבות. באירוע ההשקה של ההאב, שיתקיים בעוד כשבועיים, ישתתף פיטר וסטרבקה, מיוצרי אחד המשחקים הבולטים בתולדות הגיימינג – אנגרי בירדז.

למחזור הראשון של המאיץ יתקבלו חמש קבוצות יוצרים.ות, שיקבלו מתמיכה כספית, חלל עבודה משותף, ליווי וייעוץ של מנטורים.ות, הרצאות ומפגשים עם אנשי ונשות מפתח בתעשיית המשחקים, תמיכה ותשתיות לפיתוח עסקי ושיווקי בשווקים המקומי והבינלאומי, חיבור למשקיעים, שיתופי פעולה ועוד. בחממה מבטיחים שלפחות אחת מהקבוצות שתיבחר תהיה של, לפחות בחלקה, יוצרים.ות מפלח אוכלוסייה בייצוג חסר, או תתחייב לפתח משחק בעל מטרה חברתית.

דני ביקון, מנהל החממה וראש לימודי המשחקים בבצלאל ובאוניברסיטה העברית, אמר כי ״מזה כמה שנים אנחנו מפתחים בבצלאל מסלול אקדמי ראשון בישראל ללימודי תחום המשחקים. השנה נוסף שיתוף פעולה בינינו לבין התוכנית למדעי המחשב – משחקים באוניברסיטה העברית. החממה היא המשך טבעי של זה, והיא רותמת יוצרים ומנחים מהאקדמיה ובכלל מהעולם יחד עם התעשייה, ומספקת תשתיות ואפשרויות מימון בלתי תלויות לתמיכה ביצירת משחקים עצמאית מקומית. הכישרון בישראל בתחום הזה הוא לא פחות ממדהים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים