"המידע הפיננסי הוא נכס מניב – כמו Airbnb"

"רפורמת הבנקאות הפתוחה מאפשרת לציבור להפוך את המידע הפיננסי שלו לנכס שיניב לו ערך", אמרה ענת גואטה, יו"רית רשות ני"ע ● הנושא, ועוד סוגיות מרכזיות בפינטק, יידונו בכנס של אנשים ומחשבים, שייערך בקרוב

ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך.

"המידע הפיננסי של האזרחים הוא כמו דירת ה-Airbnb שלהם. הוא יכול להפוך לנכס מניב בדיוק כמותה. מהיום, הציבור הישראלי יכול ללמוד איך להפוך את המידע הפיננסי הפרטי שלו לנכס שיניב לו ערך, דרך אופטימיזציה של עלויות והתאמה אישית טובה יותר של חבילת המוצרים הפיננסיים הנכונה לו", כך אמרה היום (ג') ענת גואטה, יו"רית רשות ניירות ערך.

גואטה הציגה את רפורמת הבנקאות הפתוחה בכנס אודות פינטק שערכו רשות ניירות ערך והמפקח על הבנקים. הרפורמה מאפשרת למוסדות הפיננסיים, ובמרכזם הבנקים, להציע לאזרחים שירותים פיננסיים שונים, ואלה יכולים להשוות בין התנאים והמחירים שלהם. "השלב הראשון של הרפורמה יתבטא במגוון רחב יותר של כלים טכנולוגיים, כולל בתחום המידע, שיאפשרו ייצור מוצרים ושירותים פיננסיים חדשים", אמרה גואטה.

היא הוסיפה כי "לאחר שנשלים את חקיקת חוק שירותי תשלום, שעליו אנחנו שוקדים, נוכל להמשיך לשפר את רווחת הצרכן וגם לאפשר הכלה של סקטורים שבמבנה הרגולציה הטכנולוגיה הקיימת נשארו מחוץ למערכת הפיננסית. למשל, אשראי ללקוחות ששילמו מראש של חברות תקשורת, פתיחת חשבון בנק וירטואלי עבור עובדים זרים על ידי המעסיקים שלהם, כדי שאלה יוכלו להפקיד לשם את המשכורת, או הגברת מכירות מעבר לים של עסק קטן במינימום עלויות".

"הרגולטורים לא צריכים רק לדבר על סיכונים"

לדבריה, "כרגולטורים אחראיים, אנחנו מבינים שלא נכון לנו לדבר רק על סיכונים ולחשוש מהם, וכי החובה שלנו ושל הפיקוח על הבנקים היא לדאוג לציבור, תוך איזון בין ערכים חשובים וניהול הסיכון. רפורמת הבנקאות הפתוחה היא הדוגמה הבולטת לחקיקה שמאזנת בין העולמות האלה. היא תגביר את התחרות, משום שהשליטה והניהול על המידע יועברו לידי הצרכן, שהוא הבעלים החוקי והטבעי של המידע שלו".

גואטה אמרה כי "שירות מידע פיננסי הוא רק הצעד הראשון ברפורמה. שירותי תשלום הם הצעד הבא. עם השלמת הרפורמה ייכנסו לשוק הפיננסי שחקנים חדשים, שנשענים על יתרונות יחסיים שמבוססים על חדשנות עסקית וטכנולוגית. אלה יפתחו ויציעו שירותים פיננסיים בצד הנכסים ובצד ההתחייבויות של הצרכנים. זאת אחת הרפורמות החשובות בשוק הפיננסי, אם לא החשובה שבהן, וחברות פינטק שמחפשות שווקים חדשים להיכנס אליהם, או מחפשות סביבת פעילות שתאפשר התפתחות בהמשך, ימצאו בישראל את המקום הנכון עבורן להתפתחות. באשר לבנקים, הרפורמה היא עבורם ערך קיומי, ואני קוראת להם לחבק אותה – לא משנאת המן אלא מאהבת מרדכי".

הבנקאות הפתוחה תהיה בין הנושאים שיידונו בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים, שיתקיים ב-5 באפריל. הכנס יעסוק בכלל הסוגיות המרכזיות בעולמות הפיננסים בכלל והפינטק בפרט: עתיד התשלומים, IT בשירותים פיננסיים, מטבעות קריפטו ועוד. לפרטים נוספים ולהרשמה לאירוע לחצו כאן.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים