מטא בקיצוצים: עצרה הטבות עובדים כמו כביסה – מדוע?

החברה שייסד ומנהל מארק צוקרברג הייתה ידועה גם בזכות שלל ההטבות לעובדיה, אך כעת חלקן מצטמצמות, לכאורה בגלל מתכונת העבודה ההיברידית, אבל אולי עקב ההכנסות של הענקית, שהתכווצו משמעותית בחודשים האחרונים

תסתייע ב-שירותי nsKnox הישראלית. מטא.

כפי שנהוג בהיי-טק בכלל, ובוודאי שבאחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, גם מטא (Meta – שנקראה בעבר פייסבוק) מציעה לעובדיה שלל הטבות. כידוע, בזירת האם שבעמק הסיליקון, ולאחר מכן גם במקומות אחרים, יתרונות אלו עזרו לחברות למשוך אליהן כישרונות מובילים, ולהשאיר אותם במקום העבודה למשך שעות ארוכות-בואך-אינסופיות. אלא שכעת עובדי מטא נאלצים להיפרד מחלק מההטבות הללו, שכן החברה החליטה לבטלן.

על פי המדיניות המתוקנת, שירותים חינמיים כגון כביסה, ניקוי יבש וכדומה, שהעובדים נהגו לקבל במשרדים, לא יהיו זמינים יותר. בנוסף, ארוחת הערב החינמית נדתה בחצי שעה ל-6:30 בערב, מה שאומר שמי שמעוניין בה צריך להישאר במשרד עד שעה מאוחרת יותר. מהעובדים גם נשללו שירותי החניה שהוענקו להם עד כה, כך דיווח הניו יורק טיימס.

אם לשפוט לפי הדיווחים אודות התגובות מטעם העובדים – המהלך לא מתקבל בעין יפה.

שינויי העבודה שכפתה הקורונה והשווי המתכווץ 

מדובר בשינוי בתגובה ללוח הזמנים ההיברידי החדש שמטא, כמו גם חברות אחרות, אימצו לנוכח מגיפת הקורונה והשינויים שזו הביאה איתה לעולם העובדה. במתכונת ההיברידית רוב העובדים עדיין יעבדו מהבית לפחות כמה ימים בשבוע, ובאחרים יתייצבו במשרדים ובמטות החברות. בסך הכל סגנון העבודה הזה יביא לכך שהעובדים ימצאו פחות זמן במשרד, ולכן גם יקבלו פחות הטבות, כך נטען שהיה ההיגיון אשר הנחה את המנהיגות של מטא לקבלת החלטתה.

אך עבור עובדים רבים בפייסבוק, באינסטגרם, בווטסאפ, בריאליטי לאבס ובחברות אחרות שבבעלות מטא, מדובר בשינוי מקומם בסביבת העבודה אשר אליה הורגלו.

מטא היא בינתיים החברה הראשונה שצמצמה את השירותים וההטבות הללו, ואולם לפי התחזיות היא לא תהיה האחרונה לעשות זאת, עקב שלל שינויים שכפתה על כולנו הקורונה – חברות מסוימות פתחו מחדש בהדרגה את חללי העבודה שלהן, אך חלקן הבינו שכיום הצוותים מעדיפים להמשיך בעבודה מרחוק, ואף מפגינים בה יעילות מוכחת. כך קורה שנכון לעכשיו, ועם דעיכת גל האומיקרון, חלק מהעובדים אמנם יגיעו למשרד יותר, אך עדיין יהיו בו פחות מבעבר.

עוד תופעה שחוותה מטא בחודשים האחרונים היא ירידה בהערכת השווי שלה – שווי השוק ירד ל-515 מיליארד דולר, אחרי שבספטמבר 2021 הגיע ל-1.07 טריליון דולר. משקיעים של החברה הביעו באחרונה ספקנות לגבי הסיכויים ארוכי הטווח של המודל העסקי של מטא. אז האם ההטבות צומצמו בגלל הכיווץ בשווי מטא? בכירים בחברה דחו כל קשר בין המצב החדש להפחתת ההטבות.

יצוין עם זאת כי למרות הפחתה בחלק מההטבות, חלו דווקא עליות בכלל המשאבים שמטא משקיעה בעובדיה. למשל, קצבת הבריאות והרווחה שלהם עלתה מכ-700 דולר לכ-3,000 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים