מוטי אשכנזי, HP: "הצורה שבה ה-IT משרת את הצד העסקי עומדת להשתנות"

"שוק ה-IT העולמי הגיע לנקודת קיצון, ונמצא בהתחלה של שינוי מואץ וחידושים מתקדמים", אמר אשכנזי, מנהל אגף מיקור-החוץ ב-HP ● לדבריו, "השינוי יתבצע במהלך חמש שנים הקרובות, ובזכותו נראה מגוון רחב של צורות שונות של מתן שירותי IT, שיהפכו את השירותים הנוכחיים בתחום למיושנים"

11/07/2010 11:59

"עולם המיחשוב משנה את פניו. שוק ה-IT העולמי הגיע לנקודת קיצון. מדובר בהתחלה של שינוי מואץ וחידושים מתקדמים, שישנו באופן מהותי את הצורה שבה ה-IT משרת את הצד העסקי. השינוי יתבצע במהלך חמש שנים הקרובות, ובזכותו נראה מגוון רחב של צורות שונות של מתן שירותי IT; צורות אלה יהפכו את שירותי ה-IT הנוכחיים למיושנים", כך אמר מוטי אשכנזי, מנהל אגף מיקור-חוץ ב-HP, בכנס Outsourcing 2010, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך במלון דניאל בהרצליה.

לדברי אשכנזי, HP ניגשת כיום לתחום מיקור-החוץ בגישה של הכול הוא שירות (Everything is a service), שניתנת למימוש באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. "שרותי מיחשוב הענן ייצרו מדד חיצוני לגבי כדאיות השקעות IT פנימיות, כך שבמהלך תקופה זו נצפה בשינויים עצומים בשוק – שינויים שישפיעו על הלקוחות, הספקים, מומחי ה-IT והצרכנים". לדבריו, הדרך למימוש הענן עוברת דרך מימוש פתרונות, כמו: קונסולידציה, תשתיות אחודות, אוטומציה, וירטואליזציה ויכולת מתן שירותים אוטומטית עם יכולת ניטור גבוהה.

רוית דניאלי, מנהלת תחום סיסטם בחברת כלנית, סיפרה על מיקור-החוץ בתחום זה. לדבריה, הצלחה בעולם העסקי הנוכחי דורשת מחשבה ניהולית חדשה המדגישה שווקים גלובליים, גמישות אסטרטגית ויכולת להסתגל במהירות לשינויים. "סביבה חדשה זו דורשת ממנהלי הארגון שיטות חדשות של חשיבה ניהולית וגלובלית, ודורשת מהארגונים להיות בעלי אסטרטגיה בולטת וגמישות מבנית", אמרה.

היא הוסיפה, כי "היתרונות במיקור-חוץ בתחום הסיסטם הם הורדת עלויות, נטייה לשירותים באיכות גבוהה, יכולת להתמקד בפעילות הליבה, גישה למומחים במקום הכשרה יקרה ומוגבלת של עובדים והוצאות נמוכות יותר על טכנולוגיה, כיוון שאין עוד צורך לרכוש את מוצרי הטכנולוגיה והתוכנה האחרונים בשוק". דניאלי אמרה, כי כלנית מציעה ללקוחותיה בתחום זה שותפות אמיתית, יצירת הזדהות עם הלקוח וחברת ה-IT ויכולת יצירת קבוצות עובדים שיכולות להשתלב בתרבות ארגונית "זרה" בצורה מהירה ביותר.

הרצאתו של רם יוניש, מנהל שיווק, פיתוח עסקי ושירותי QA בחברת טאקט בדיקות, התקיימה תחת הכותרת Forget india – Go Nearshore. לדבריו, "מודל ה-Nearshore וה-Onshore, כפי שמממשת החברה במרכזה במודיעין עילית, מספק יתרונות רבים שמציע מודל ה-Offshore, תוך התגברות על חסרונות במודל, כמו: התנהלות באותו אזור זמן ודמיון או זהות בשפה ובתרבות, שמציע ה-Nearshore".

גל חלמיש, מנכ"ל חברת IMMEDIATE, סיפר בכנס על שלושה כלי תוכנה כשירות (SaaS) שפיתחה החברה לשיווק אלקטרוני במיקור-חוץ: inwise, מערכת לשיווק באמצעות המייל (Email Marketing), שמתממשקת לבסיס הנתונים הקיים ולמערכות פנימיות ומאפשרת העברת מסרים שיווקים, קמפיינים וניוזלטרים ללקוחות הארגון באופן קל ומהיר; InterFAX – פתרון המאפשר שליחת כמויות גדולות של פקסים ישירות מסביבת העבודה הממוחשבת, תוך התממשקות קלה, באמצעות Web Service; ו-IMP@CTIA – פלטפורמה שיווקית של שירותי דואר, המאפשרת לשלב בכלל התכתובת האלקטרונית של הארגון במידע שיווקי, כגון: באנרים, חתימות ארגוניות, קישורים ופרסומות טקסט.

שמוליק דולצ'ה, מנהל חטיבת התפעול באגף מערכות המידע במשרד המשפטים, אמר שקיימים במשרד 40 יחידות עסקיות, 40 אתרים שונים, 300 שרתים, 3,500 משתמשים ו-200 עובדים באגף מערכות המידע. כן הוא סיפר על הגדרת היעדים במהלך מיקור-החוץ בארגון, תקופת המעבר והניהול השוטף, בדרך למימוש חזון המשרד במתן שירות זמין יותר לציבור. דולצ'ה שיתף את הקהל בתובנות שעלו מתוך פרויקט מיקור-החוץ שנערך במשרד המשפטים. לדבריו, "חשוב שבחירת אנשי המפתח תישאר בידי הלקוח. השינוי הארגוני בארגון צריך להיעשות במקביל ואף לפני כניסת הספק ואימוץ אנשי הספק כחלק אינטגרלי מהארגון". לבסוף, הוא הדגיש את התועלות המוכחות, לדבריו, ביישום מתודולוגיית ITIL, בהן ניהול בעיות, SPOC וניהול שינויים קפדני.

הכנס נחתם בפאנל מומחים בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים. דניאלי אמרה בפאנל, כי ספקי מיקור-החוץ צריכים להיות מחוברים יותר ללקוח. "לא מספיק לשבץ בארגון מומחה מתאים. הספק צריך להיות חלק אינטגרלי מהארגון ולתכנן ריצה ארוכה איתו לאורך זמן. אין לי ספק שברגע שהלקוח יחווה שירות מקצועי ומהימן, הוא ישאף להמשיך את ההתקשרות במודל מיקור-חוץ, ואף יוציא פעילויות נוספות החוצה". היא הוסיפה, כי "כחלק משירות מיקור-החוץ שמציעה כלנית, לקוחות מכל המגזרים מבקשים לתת להם את ההכוונה ולהנחות אותם ביחס למה הם אמורים לצפות משירות מיקור-החוץ ומה עליהם לדרוש מהספק". דולצ'ה אמר, כי הוא מאמין שתחום מיקור-החוץ עומד לשנות את פניו. "אני לא חושב שהנושא של מיחשוב הענן הוא באז. זו תקופה טובה עבור חברות שרוצות להיכנס לתחום. אין לי ספק שזו הזדמנות, ופתרון מיקור-החוץ יגיע בשילוב חליפה מתאימה של שקיפות, תמחור וניטור. כל הפעילות הזו תתרום". עוד אמר דולצ'ה, כי לפני שחותמים על הסכם עם ספק, יש לנסח אף תנאים לפרידה. אשכנזי אמר בהקשר זה, כי בחוזה מיקור-חוץ שנחתם עם חברות גלובליות קיים סעיף המכונה Termination, המגדיר במדויק את תהליכי ההינתקות מהספק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים