"העולם הפיננסי הפתוח ינגיש לציבור שירותי דיגיטל בפשטות"

כך אמר עודד שפירר, מנכ''ל הרשות לניירות ערך, שדיבר בפתח כנס IT for Finance שנערך היום (ד') ● "רפורמת הבנקאות הפתוחה מאפשרת לגורמים מחוללי התחרות, חברות הפינטק, להיכנס לפעילות בישראל"

עודד שפירר, מנכ''ל הרשות לניירות ערך.

"רפורמת הבנקאות הפתוחה מאפשרת לגורמים מחוללי התחרות, חברות הפינטק, להיכנס לפעילות משמעותית בישראל. הרפורמה פותחת עולם חדש של שירותים פיננסיים, עולם של הזדמנויות, בו הלקוח הוא במרכז. הרפורמה תנגיש לציבור הרחב שירותים פיננסיים בדיגיטל, באופן פשוט", כך אמר עודד שפירר, מנכ"ל הרשות לניירות ערך.

שפירר דיבר בפתח כנס IT for Finance. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים East בתל אביב, בהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שפירר, "העולם הפיננסי צריך להתנהג כמו ענפים אחרים שהמהפכה הדיגיטלית שיבשה אותם וגם הניבה להם ערך. למשל, בעולם התיירות, שם בעזרת מספר מנועי חיפוש ניתן לקבל, במקום אחד, כמה ספקים שונים לאותו השירות. הדבר שינה את אופן צריכת השירותים בעולם התיירות, ומהלך דומה נדרש למערכת הפיננסית – ולשם אנו מכוונים".


צילום ועריכת וידיאו ליטל רובינשטיין

עם מימוש הרפורמה – מציעות השירותים יחזרו אחרי הלקוחות

"השוואת מידע פיננסי", אמר שפירר, "נראית לנו מסובכת, אולם יש להבין כי באמצעות השוואה זו ניתן לחסוך הרבה יותר כסף, מאשר עריכת סקרי שוק והשוואות מחירים לגבי מכשיר המיקרוגל הנרכש. החיסכון יגיע רק אם ההשוואה בין השירותים הפיננסיים תיעשה באופן הנכון. הרפורמה אותה הרשות השיקה מאפשרת לכל אזרח להתקשר עם חברת פינטק, לטובת קבלת שירות מותאם אישית, העונה באופן ספציפי לצורכי הלקוח. היעד הוא להגיע למצב בו על כל שירות פיננסי שהלקוח נדרש לו – לדוגמה, ניהול חשבון עובר ושב – הוא יקבל כמה הצעות שמותאמות באופן אישי לצרכיו, וכל שנותר לו לעשות הוא לבחור את השירות שמתאים לו".

"היסטורית", אמר שפירר, "לאנשים הייתה נטיה לרכז את כלל הפעילויות הפיננסיות שלהם – חסכונות, הלוואות, פקדונות, משכנתאות ואשראי – מול ובגוף אחד, כאשר בישראל הכוונה היא בעיקר לבנקים. כזכור, המידע הפיננסי אודות הלקוח שייך ללקוחות – ולא לגופים האוחזים בו. בעתיד, עם מימוש הרפורמה, הלקוח יהיה מחוזר על ידי החברות מציעות השירותים, הן יציעו לו הצעות ערך טובות יותר".

"הוצאת שירותי המידע הפיננסי מהבנקים והנגשה שלו לגופים פיננסיים נוספים, תביא לכך שהלקוח יקבל 'תעודת זהות פיננסית', עם כלל המידע ועם יכולת לקבל תובנות מושכלות, לטובת ניהול מיטבי של הנכסים הפיננסיים שלו. כך, הלקוחות יקבלו שירות מותאם אישית, והם יוכלו לצרוך את השירותים אותם הם בחרו באופן חסכוני – עם שירותים טובים יותר", הסביר שפירר.

"הרפורמה תנגיש לציבור הרחב את שירותי הדיגיטל"

"הרפורמה", אמר, "תנגיש לציבור הרחב את שירותי הדיגיטל בצורה פשוטה, וזה מהלך שיניב כמה יתרונות: השירותים יונגשו לאוכלוסיה מודרת, שעד היום היא לא הייתה נגישה להם, כי הם לא ניהלו את פעילותם בחשבון בנק. בשלב השני נאפשר את השלמת המהלך לרכישת שירותים, כאשר בעקבת הרפורמה, הלקוח יוכל להתחבר ישירות לחשבון וכך לחסוך בעלויות, למשל של עמלות".

הוא הוסיף כי "הלקוחות יוכלו לרכוש שירותים פיננסים שונים אצל גורמים שונים, כשכל המידע מרוכז במקום, או באפליקציה אחת. זה יגביר את יכולת ההשוואה של לקוחות בין ספקים פיננסיים שונים, ויאפשר להם לקבל הצעות מחיר מתחרות מספקים פיננסים שונים. הלקוחות מצדם, יוכלו לקבל בקלות תמונה מלאה על מצבם הפיננסי בזמן אמת".

לטובת הלקוחות וכלכלת ישראל. בנקאות פתוחה. אילוסטרציה.

לטובת הלקוחות וכלכלת ישראל. בנקאות פתוחה. אילוסטרציה. צילום: BigStock

"הרפורמה מתבססת על חברות הפינטק", סיכם שפירר. "הן יתחרו על לב הלקוח ויציעו לו שירות מותאם אישית ובעלויות נמוכות. בימים אלה הרשות עובדת על הנפקת רישוי לאותן חברות, כדי שכאשר החוק ייכנס לתוקף, ביוני השנה, הן יוכלו להעניק שירותים לציבור. יש בארץ 600 חברות פינטק, חלקן מגלגלות מיליארדים – אלא שרובן המכריע לא מציע את השירותים לאזרחי ישראל. ישראל היא מובילה עולמית בתחום הפינטק. חברות הפינטק הישראליות כובשות את העולם, אלא שהציבור בישראל לא נהנה מפירות הפינטק. כך, לא מנוצל מלוא הפוטנציאל הגלום ברפורמה. ההזדמנות מוטלת לפתחכם, היא ממש כמו כפפה על הרצפה, מחכה שמישהו ירים אותה. המהלך ישפיע לטובה על הכלכלה הישראלית בתוך זמן קצר. עלינו לפתוח את הדלת ולהזמין את חברות הפינטק לפעול בישראל, על מנת שהן לא ישקיעו את משאביהן במקום אחר וכדי שהאזרחים בארץ ייהנו מהשירותים שלהן. יישום רפורמת הבנקאות הפתוחה מחזיר לציבור את השליטה על ההחלטה לגבי שיתוף המידע הפיננסי האישי שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים