ארה"ב מתכוננת לרגולציה על קריפטו: ביידן יחתום על צו מנהלי השבוע

הצו ינחה ככל הנראה את המועצה לפיקוח על יציבות פיננסית לבחון את הנושאים הקשורים לתחומה בכל הקשור בשימוש במטבעות דיגיטליים, ויקנה לסוכנויות פדרליות רבות סמכויות לפיקוח על שוק המטבעות הדיגיטליים

מהדק הפיקוח על הקריפטו. ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב. עיבוד ממוחשב.

מאז שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הודיע בינואר כי הוא מתכונן לשחרר צו מנהלי, שייתן לסוכנויות הפדרליות את הכוח לחקור היבטים שונים של נכסים דיגיטליים, קהילת הקריפטו ממתינה בנשימה עצורה, מחשש להשפעת המהלך על השוק.

כעת דווח שהצו המסקרן ייחתם עוד השבוע על ידי הנשיא האמריקני. כאשר ייחתם, יהיה זה המסמך הרגולטורי הרשמי הראשון הקשור לנכסי קריפטו ששוחרר בארצות הברית.

אנליסטים מצפים שהצו יספק הנחיות לסוכנויות פדרליות רבות אודות חקירת שינויים רגולטוריים אפשריים עבור מטבעות קריפטוגרפיים. הצו צפוי גם לגעת בנושאי הביטחון הלאומי ובהשפעות כלכליות רחבות יותר של מטבעות קריפטו על ארה"ב והעולם.

בכירי הבית הלבן סירבו עד כה להגיב על צו הקריפטו המתוכנן. ובכל זאת, לחצים חיצוניים גוברים מצביעים על כך שהצו עשוי לכוון לטפל בבעיות מסוימות במיוחד. ראשית, אנליסטים העלו חששות לגבי השימוש בקריפטו כדרך להתחמק מסנקציות פיננסיות בינלאומיות, ממש כמו אלו שארה"ב ובעלות בריתה הטילו על רוסיה בעקבות פלישתה לאוקראינה.

באופן רחב יותר, בכירים בתעשייה הביעו דאגות לגבי חוסר הבהירות בגישה של ממשלת ארה"ב להסדרת המטבעות הווירטואלים. הצו צפוי להתחיל להקצות תפקידים לסוכנויות ממשלתיות, בנוגע לרגולציה של אסימוני הקריפטו, והמהלך כנראה גם ידרוש מהסוכנויות האלו לספק דו"חות מעודכנים על התוכניות שלהן בנדון לשנות 2022.

הדרישה לרגולציה וההליכה לקראתה

כאמור, על פי דיווחים בתקשורת, הצו המנהלי החדש צפויה להעניק למשרד התובע הכללי, למחלקת המדינה ולמשרד האוצר של ארצות הברית את הסמכות לבחון את ההשפעה של השקה פוטנציאלית של מטבע דיגיטלי של הבנק המרכזי (CBDC). לפי ההשערות מדובר בצעד ראשון לכיוון רגולציה על תחום הקריפטו במדינה.

לפי המסתמן, הצו המנהלי של ביידן ינחה את המועצה לפיקוח על יציבות פיננסית, ה-FSOC (ר"ת Financial Stability Oversight Council) לבחון סוגיות הקשורות ליציבות פיננסית עקב הכנסת המטבעות הווירטואליים לשימוש רחב.

בנוסף, סוכנויות פדרליות מובילות – כמו הרשות האמריקנית לניירות ערך, ה-SEC, הוועדה למסחר בחוזים עתידיים בסחורות, ה-CFTC, הפדרל ריזרב, תאגיד ביטוח הפיקדונות הפדרלי ומשרד מבקר המטבע – ינסו להטמיע אמצעים שיפחיתו סיכונים בעת מסחר בקריפטו.

השפעת הבשורה המוקדמת אודות הצו

נראה שהדיווחים החדשותיים אודות חתימתו הקרבה של ביידן על הצו המנהלי, שהחלו לפני כשבועיים, השפיעו אז על השוק, ומטבעות קריפטו מובילים כמו ביטקוין ואת'ריום חוו נפילה בשווים.

הנפילה הושפעה, כמובן, גם מהמצב המתוח אז בין אוקראינה לרוסיה, שבינתיים הפך למלחמה של ממש. שער הביטקוין –  שהוא המטבע הווירטואלי המפורסם ביותר – כבר עמד בעבר על כמעט 69 אלף ד', אך ירד לפני שבועיים עד כ-34.5 אלף דולר ליחידה. הירידה הוכיחה שוב את רגישותו של המטבע הדיגיטלי למתרחש בעולם, וכן את חוסר יציבותו, שאולי באמת מצדיקה רגולציה.

הלחץ מצד רגולטורים בארה"ב ובעולם לבחון את הקריפטו מקרוב יותר הולך וגובר כל העת. ימים יגידו אם הצו של ביידן יהפוך את השוק למפוקח יותר – אם לאו, אך קודם לכן נראה כנראה כיצד השינוי משפיע על שוק הקריפטו העולמי ועל שערי המטבעות המובילים בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים