מצטרפות לסנקציות נגד רוסיה: אפל ו-HP

אפל עצרה את המכירות בחנות המקוונת שלה ברוסיה, ו-HP עצרה את כל המשלוחים למדינה

קשוחה מול עובדיה. אפל.

בהמשך לסנקציות של משרד הסחר האמריקני, האוסר על עסקאות שבבים עם חברות רוסיות, לצד יוזמות נוספות של החרמת רוסיה מאירועים בינלאומיים, גם אפל ו-HP הודיעו על השעיית מכירותיהן לרוסיה.

אפל אישרה אתמול רשמית כי עצרה את כל המכירות בחנות האונליין שלה ברוסיה, כלומר לקוחות ברוסיה לא יכולים לרכוש את מוצריה.

אפל נענתה לבקשתו של סגן ראש הממשלה האוקראיני, מיכאילו פדורוב, שפנה במכתב למנכ"ל אפל, טים קוק, וביקש ממנו לחסום את הגישה ל-App Store ברוסיה ולהפסיק את המכירות במדינה.

"אני פונה אליכם, ובטוח שלא רק תאזינו אלא גם תעשו ככל האפשר כדי להגן על אוקראינה, על אירופה, ולבסוף על העולם הדמוקרטי כולו מפני התוקפנות הרודנית העקובה מדם – להפסיק לספק את שירותי ומוצרי אפל לפדרציה הרוסית, כולל חסימת הגישה ל-App Store", כתב סגן ראש הממשלה.

בהצהרה שפרסמה כתבה אפל: "אנו מודאגים מאוד מהפלישה הרוסית לאוקראינה ועומדים לצדם של כל האנשים שסובלים כתוצאה מהאלימות. אנו תומכים במאמצים הומניטריים, מספקים סיוע למשבר הפליטים המתגלגל ועושים כל יכולתנו כדי לתמוך בצוותים שלנו באזור. נקטנו כמה פעולות בתגובה לפלישה. השהינו את כל מכירות המוצרים ברוסיה. בשבוע שעבר הפסקנו את כל הייצוא לערוץ המכירות שלנו במדינה. Apple Pay ושירותים אחרים הוגבלו. RT News ו-Sputnik News אינם זמינים עוד להורדה מה-App Store מחוץ לרוסיה. והשבתנו את עדכוני התנועה ב-Apple Maps באוקראינה כאמצעי בטיחות וזהירות למען האזרחים האוקראינים".

קוק גם הפיץ את המכתב לעובדי אפל, וסיפק מידע כיצד עובדי אפל יכולים לתרום. אפל תשלים סכומים נוספים לתרומות לפי יחס של 2:1 עבור ארגונים זכאים, רטרואקטיבית עבור תרומות שנעשו מאז ה-25 בפברואר.

בתוך כך, גם HP הודיעה, כי השעתה את כל המשלוחים לרוסיה כחלק מהסנקציות של משרד המסחר האמריקני. בשיחה שקיים אנריקה לורס, מנכ"ל החברה, עם משקיעים, הוא אמר, כי החבר הכינה את עצמה לטווח של תסריטים שעלולים להיווצר מהקונפליקט. "טובתם של אנשינו, משפחותיהם, לקוחותינו ושותפינו עומדים בראש דאגתנו, ואנו עושים ככל יכולתנו לדאוג לבטיחותם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים