אוטונומו רוכשת את דה פלו הבריטית בכ-69 מיליון ד'

הנרכשת מתמחה בטכנולוגיות ביטוח מבוסס מידע מקושר, והשילוב בין טכנולוגיית המובייל והדירוג (סקורינג) שלה ונתוני הרכבים המקושרים מאוטונומו צפוי לשפר את אמינות התובנות והחיזוי האנליטי למבטחים ולחברות ביטוח

בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו

אוטונומו טכנולוגיות – חברת זירת המידע והבינה המלאכותית מרכבים מקושרים – הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם סופי לרכישת דה פלו (The Floow) – חברה בבעלות פרטית משפילד, בריטניה – בעסקת מזומנים ומניות בשווי של עד 69 מיליון דולר, הכוללת תמורה מבוססת ביצועים של עד 37.5 מיליון דולר.

על פי ההסכם הסופי, התמורה המצרפית של המזומנים והמניות שישולמו עם הסגירה תהיה כ-31.5 מיליון דולר, על בסיס מחיר מניה של 2.75 דולר. אוטונומו עשויה לשלם מזומנים ומניות נוספים של עד 37.5 מיליון דולר, בהתאם להשגת יעדי ביצועים עסקיים מסוימים. הרכישה כפופה לאישור רגולטורי בבריטניה וצפויה להסתיים במהלך הרבעון השני של 2022.

דה פלו – שההכנסות הבלתי מבוקרות שלה היו בין 6.5 ל-7 מיליון דולר בשנת 2021 – היא ספקית תוכנה כשירות (SaaS) של טכנולוגיית ביטוח מקושר עבור מבטחים גדולים ברחבי העולם. לפי ההודעה לתקשורת אודות המהלך, "לשילוב של נתוני רכב ונתוני מובייל מאוטונומו ומדה פלו תהיה השפעה מכרעת על היכולת ליצור מוצרי ביטוח חדשניים, מבוססי שימוש ומבוססי התנהגות". עוד נכתב כי השילוב המדובר "יאפשר מעבר ממודלים של 'זיהוי ותיקון' למודלים של 'חיזוי ומניעה', ובכך ליצור חווית נהיגה בטוחה, ירוקה וחכמה יותר עבור מבוטחים".

הפקת תובנות מרכבים מקושרים

אוטונומו בנתה פלטפורמה למידע מרכבים מקושרים ובינה מלאכותית, המאפשרת הפקת תובנות ומשמשת את הדור הבא של שירותי הרכב, הצי, הביטוח, התחבורה והניידות. פלטפורמת הענן של אוטונומו עושה שימוש בבינה מלאכותית, נתוני חיישנים וזיהוי דפוסי התנהגות מיותר מ-50 מיליון כלי רכב מחוברים נגישים, ויותר מ-430 מיליון מכשירי קצה ניידים נגישים, כדי לספק את התובנות הקריטיות הנדרשות למיטוב ביטוח הרכב, שירותי חירום, מיפוי, ניהול תעבורה, ניהול רכבים חשמליים, מיקרו ניידות, תחזוקה מונעת ועשרות פתרונות עבור ערים חכמות.

במהלך העשור האחרון, דה פלו בנתה פורטפוליו של לקוחות ביטוח מקושרים, לצד שותפויות אסטרטגיות עם Munich RE ו-TransUnion. פלטפורמת זיקוק הנתונים של דה פלו מאפשרת לחברות ביטוח מובילות בעולם להוסיף "קישוריות" למוצריהן, ולבדל את הצעותיהן באמצעות הבנה מדויקת יותר של הסיכון, בהקשר של מוצרים ושירותים מותאמים אישית, לשפר את הבטיחות בדרכים באמצעות הדרכת נהגים, ולספק סיוע מדיוק ובזמן בצד הדרך.

שתי החברות צפויות לשלב את כלי ביטוח הרכב של דה פלו, שנבנו בשיתוף עם חברות הביטוח, עם פלטפורמת הבינה לניידות של אוטונומו, הבנויה על נתוני רכב מהיצרן. יחד, אוטונומו ודה פלו יציעו פתרונות ביטוח מקושרים המבוססים על כל הספקטרום של מקורות הנתונים (נתונים מיצרני הרכב, מניידים וממכשירי אפטר-מרקט), כך שייצרו דירוג (סקורניג) ביטוחי וניתוח משתמשים, ללא קשר למקור הנתונים.

חדשנות בשימוש האינשורטק

"יחד, אנו מאמינים שאוטונומו ודה פלו ייצרו הזדמנות ליצרני הרכבים ולחברות הביטוח להאיץ את השימוש בנתונים שלהם, ליצור מוצרים חדשים, לשפר את חוויות הלקוחות ולהאיץ את המהפך העסקי", אמר בן וולקוב, מנכ"ל אוטונומו. "אנו שמחים לשלב כוחות עם מנכ"ל דה פלו, אלדו מונטפורטה, שהוא איש חזון בתחומו, ועם הצוות כולו".

"אני גאה להכריז שאנחנו מצטרפים לצוות של אוטונומו. זהו צעד גדול ונועז שמקרב אותנו לחזון שלנו של ניידות בטוחה וחכמה יותר לכולם", אמר מנכ"ל דה פלו, אלדו מונטפורטה. "ללקוחותינו ולשותפינו, חלק מהמבטחים המובילים בעולם, תהיה גישה למערך משמעותי וייחודי של מוצרי נתונים, כלים ומשאבים, שיעזרו להם להתחרות ולשגשג בעולם חדש ומקושר".

"דה פלו מספקים לנו את היסודות הטכניים הדרושים ליצירת מוצרים מוּנעי נתונים מעולים", אמר יואכים מאת'ה, ראש הייעוץ העולמי ב-Munich RE "אוטונומו מוסיפה משקל רב בידע במדעי הנתונים לטכנולוגיית הטלמטיקה החזקה של דה פלו בתחום האינשורטק. ההצעה המשולבת שלהם תחזק את מעמדנו לקראת הגל הגואה של חדשנות שמגיע לתחום ביטוח הרכב".

"מבטחים מזהים טלמטיקה כיכולת הכרחית הדרושה להם כדי להתחרות בעסקי הרכב", אמר מתאו קרבונה, מייסד Insurance Observatory IoT. "עתיד התעשייה טמון בהצעות מבוססות נתונים ופרואקטיביות, בהן העברת הסיכון ומתן שירותים משולבים זה בזה. השילוב של אוטונומו ודה פלו הוא מהלך חכם. יחד, הם יכולים לספק למבטחים חזון ונכסי נתוני ניידות המסוגלים לתמוך במסע החדשנות שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים