IT Awards: מיהם.ן המנמ"רים והמנמ"ריות המצטיינים.ות?

אותות הערכה ל-18 מנמ"רים ומנמ"ריות ושני פרסי מפעל חיים הוענקו היום (ב') בטקס מצטייני המחשוב של אנשים ומחשבים ● מיהם.ן הזוכים.ות ומדוע הם.ן זכו?

ברכות לזוכים.ות.

18 מנמ"רים ומנמ"ריות זכו באותות הערכה על הצטיינותם בשנה החולפת במסגרת טקס מצטייני המחשוב IT Awards של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב'). לצדם, שני מנמ"רים ותיקים קיבלו פרס מפעל חיים.

טקס מצטייני המחשוב התקיים באולם האירועים East בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ונטלי גבאי, סמנכ"לית השיווק, הכנסים והאירועים של הקבוצה. פרופ' גדי אריאב שימש יו"ר ועדת ההערכה, שבחנה והמליצה על המנמ"רים המצטיינים. לצדו בוועדה ישבו אודליה לבנון, עד לאחרונה מנכ"לית מחב"א; איריס נחשוני, מנמ"רית אורמת; איריס שיפרין, מנמ"רית סונול; איתי זימן, סמנכ"ל הטכנולוגיה של ברינקס; שי מיקהל, מנמ"ר תנובה; וטל נתנוביץ', סמנכ״ל בקרה, דיגיטל ומערכות מידע בשיכון ובינוי.

מיהם.ן הזוכים.ות ומדוע הם.ן זכו? השמות והנימוקים – לפניכם.

איציק בן דוד, עיריית תל אביב-יפו
"בן דוד הגיע להיות מנמ"ר מעמדת הסגן והמשיך באופן טבעי את הפיתוח השוטף של מערכות הליבה (בעירייה – י"ה). פרויקטים בולטים שקידם כוללים הקמת מערך המשכיות עסקית מלא לכל המערכות, סביב השעון, קידום העיר החכמה, כולל טיפול בתשתיות, וחיבור העיר לטלפון הנייד.

איציק בן דוד, מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו.

איציק בן דוד, מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו. צילום: עדי בן דוד

בן דוד מנהל היצע מגוון של מערכות ובשליטה רחבה. הוא מוביל את ההסתכלות קדימה ליציבות וריענון המערכות, תוך הכנסת חדשנות דיגיטלית, שילוב סטארט-אפים ופתרונות מחשוב. הוא הוביל שינויים ארגוניים מקיפים, על מנת לתמוך בדרישות המשתנות".

גיל טמיר, ישראכרט
"טמיר הביא לשינוי התרבות הארגונית – מארגון אנטרפרייז לארגון פינטק, תוך שילוב סטארט-אפים רבים באגף שלו. הוא שם דגש על אפקטיביות ויעילות בתהליכים עסקיים ושיפור תהליכי העבודה ב-IT, תוך הטמעת טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, עם עשייה אינטנסיבית והשקעה כספית גדולה מאוד.

גיל טמיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט.

גיל טמיר, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט. צילום: יח"צ

טמיר הוא חבר הנהלה ושותף בתהליכים האסטרטגיים המרכזיים בישראכרט. הוא מחובר לאסטרטגיית הארגון ומציג חזון טכנולוגי לפתרון בעיות עסקיות, תוך גיוס תמיכה רחבה ומהותית של ההנהלה. הוא מצוי בנקודת התפר של ישראכרט להמציא את עצמה מחדש. אנחנו מצפים לראותו בשנה הבאה עם הישגים משמעותיים".

מיכאל רוף, רשות שדות התעופה
"רוף מקדם את מערך המחשוב באסטרטגיית הארגון במגוון ערוצים, תוך התמודדות עם האתגרים בתחום התעופה בתקופת הקורונה – מעבר לעבודה מהבית, צמצום משמעותי בתקציב ופיטורי עובדים רבים. הוא ניהל את הממשקים של הרשות לעבודה גמישה מול חברות התעופה ברגולציה מאוד דינמית, בכל הקשור בבדיקות הקורונה (בנתב"ג ובשדות התעופה האחרים – י"ה), עם ריבוי של שונויות.

מיכאל רוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רשות שדות התעופה.

מיכאל רוף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של רשות שדות התעופה. צילום: ניב קנטור

רוף מוביל פעילות גדולה ומורכבת, וביצע פרויקטים רחבי היקף בתחומי פעילות מגוונים. הוא הוביל השקעה גדולה בסייבר ובהקמת אתר DR אמיתי. הוא בעל יכולת וראיה ארגונית רחבה, ומתמקד בקידום תהליכים תומכי דיגיטציה באופן ראוי להערכה".

שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון
"כהן ממלא היטב את תפקידו כמנמ"ר בסביבה שדורשת התמודדות עם אוכלוסיית מרצים ותיקה ושמרנית. הוא הוביל ניהול מהלכים תשתיתיים באופן הראוי להערכה ומימוש פרויקט תשתיות גדול.

שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע במכללה האקדמית אשקלון.

שי כהן, מנהל יחידת טכנולוגיות המידע במכללה האקדמית אשקלון. צילום: רועי הרצליך

כהן ניהל את השינויים שנדרשו 'מעכשיו לעכשיו', לרציפות תפעולית בקורונה. הוא הוביל לשימוש בטכנולוגיה ללימוד מרחוק ובתמיכה מרחוק בסטודנטים ובמרצים ולסטודנטים. ההצלחה במענה לקורונה נשענה על הכנות מוקדמות והקורונה אפשרה להאיץ תהליכים טכנולוגיים ודיגיטליים".

מקסים קורסטישבסקי, משרד השיכון
"קורסטישבסקי הוביל עשייה רבה בשנה האחרונה וממשיך להוביל לשיתופי פעולה במשרדים הממשלתיים. הוא ערך את הפיילוט הראשוני בענן הממשלתי נימבוס, הוביל את ההטמעה של מהפכת ה-BI בארגונו והשלים את המעבר לעבודה בבינה עסקית אחודה בכל המשרד, כולל שימוש בכלים מקוונים בדיונים, ובשירות לציבור – תוך פשטות ודיוק בנתונים. כך, הוא הביא למימוש אסטרטגיה פנים ארגונית לדיגיטציה.

מקסים קורסטישבסקי, מנמ"ר משרד השיכון.

מקסים קורסטישבסקי, מנמ"ר משרד השיכון. צילום: פלי הנמר

קורסטישבסקי מגלה הבנה לצורך בשיתופי פעולה עם גורמים 'עסקיים' במשרד כדי להניע שינוי שממוקד בתועלות עסקיות. הוא מעז וראוי להערכה על הבנה טכנולוגית רחבה והובלת יוזמות טכנולוגיות".

עופרה פרנקל, משרד הרווחה
"פרנקל מאמינה ב-'דיגיטל תחילה', ולכן מקדמת את נושא הדיגיטציה כלב העיסוק ומרכז הפעילות להנגשה לכלל סוגי המשתמשים. היא שמה דגש על שירות לאזרח, תוך שיתוף פעולה מלא עם הצד העסקי של המשרד ושל 270 רשויות מגוונות. משרד הרווחה ומערכות המידע שלו פועלים בסביבה מאתגרת, עם אוכלוסיות יעד פגיעות וטיפול בנושאים רגישים.

עופרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון.

עופרה פרנקל, מנמ"רית משרד השיכון. צילום: קובי קנטור ז"ל

פרנקל ניהלה את ההתמודדות בתקופת הקורונה עם הדרישות הדיגיטליות החדשות. היא הובילה להקמת אתר ההתאוששות של המשרד, הובילה פיתוחי דשבורד מרשימים שעשו מהפכה ואת הכניסה לנושאים חדשניים – עם מגבלות האתיקה בהפעלת למידת מכונה".

אודי דבוש, אלכס מדיקל
"דבוש מקדם את מערכות הארגון בהלימה לצרכים העסקיים באופן הראוי להערכה, עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים של עולם הייצור. הוא הוביל במהלך הקורונה את העלייה לאוויר של מערכת לניהול ממוחשב של רצפת היצור, כולל API לקבלת התראות בזמן אמיתי, מסביב לשעון.

אודי דבוש, מנמ"ר אלכס מדיקל.

אודי דבוש, מנמ"ר אלכס מדיקל. צילום: יח"צ

דבוש הוביל קונסולידציה של מערכות ומניע לשימוש בפתרונות טכנולוגיים למימוש החדשנות העסקית שמוביל המנכ"ל. הוא משתמש מושכל במערכות מדף שמוטמעות בארגון".

ירין פיקר, קליל
"פיקר הביא לניהול שינויים בסביבת עבודה מבוגרת וחזקה. הוא ערך פרויקט מרשים מאוד של יישום מערכת פריוריטי בארגון תעשייתי. הוא צלח תהליך מורכב וקשה, תוך התמודדות לא פשוטה להתנהלות. כך, הוא העלה למערכת את הליבה העסקית של ניהול הייצור והבשיל את הייעול של תהליכי הייצור ותהליכי אספקת הסחורה, תוך הנגשת מידע עסקי באמצעות הטכנולוגיה.

הטמעה של מערכת ERP כרוכה בשינוי תרבותי לחברה יצרנית והוא מתפקד היטב מול האתגרים. פיקר מוביל שינויי עומק בתרבות הארגונית, עם קידום תהליכים דיגיטליים".

דן בן סימון, רשות האכיפה והגבייה
"בן סימון מתפקד היטב כמנמ"ר נאור, שמוביל את הפיתוח הטכנולוגי להשגת מטרות עסקיות. בפרט, הוא קידם פרויקט BI לתמיכה בהחלטות עסקיות, והוביל הקמת אתר דיגיטלי עם שירותים מרוכזים וגישה נוחה אליהם. הוא בנה שירות לציבור ה-'לא דיגיטלי', שדובר שפות שונות, מתוך הבנה מעמיקה של התהליכים העסקיים.

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה.

דן בן סימון, מנמ"ר רשות האכיפה והגבייה. צילום: קובי קנטור ז"ל

בן סימון מכיר היטב את סביבת העבודה ואת התהליכים. הוא ניצל את הקורונה להאצת הדיגיטל בשירות הציבור, תוך חיבור מוצלח ומהיר של העובדים לעבודה מהבית".

שושי בן אהרון, משרד התקשורת
"בן אהרון היא מובילת שינויים. היא הקימה מחדש את יחידת ה-IT במשרד התקשורת, בפרט בתחום התשתיות. היא עוסקת במשרעת רחבה של פרויקטים: הובילה החלפת מערכת עתיקה לניהול תדרים והטמיעה מוצר מדף בינלאומי בתחום; הטמיעה מערכת סיילספורס לשינוי תהליכים ולשיפור השירות ללקוח – כולל הנגשת מידע טוב יותר ללקוחות וטיפול בפניות הציבור; והיא הביאה להנגשת נושא התקשורת ופרטיה לציבור באופן מאובטח.

שושי בן אהרון, מנמ"רית משרד התקשורת.

שושי בן אהרון, מנמ"רית משרד התקשורת. צילום: ניב קנטור

בן אהרון בנתה צוות מערכות מידע במשרד התקשורת. זהו תהליך מורכב וקשה, והיא מתמודדת עם מצבת כוח אדם מצומצמת ואחריות גדולה. היא נמרצת, לא פוחדת משינויים ומניהול משברים".

אלכס קורן, המרכז למיפוי ישראל
"קורן תפקד היטב כמנמ"ר בקורונה. הוא התארגן למענה מידי לעבודה מהבית, בסביבת עבודה מורכבת – בגלל דרישות לסודיות של חלק ממטלות המרכז. הוא הביא להשקעות ניכרות בהגנת סייבר.

אלכס קורן, מנמ"ר וממלא מקום מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

אלכס קורן, מנמ"ר וממלא מקום מנכ"ל המרכז למיפוי ישראל. צילום: יח"צ

קורן מתמודד עם אתגר כוח האדם שקשה לגייס בזמן שהוא מוביל השקעה באתר ה-GIS עבור משרדי הממשלה ושדרוגים למערכות דיגיטליות כחלק מטרנספורמציה דיגיטלית. הוא מקדם את המערך באופן ראוי להערכה, תוך יישום כלים מתקדמים, וכן מערכות לשיקוף הציבור ולייעול ופישוט תהליכי עבודה פנים ארגוניים".

יניב כהן, ERN
"כהן מלווה את ERN, חברה שמייצרת פתרונות פיננסיים המבוססים על טכנולוגיה, מיומה הראשון, והוא מנמ"ר כבר 10 שנים. הוא הוביל תהליכים דיגיטליים, שתרמו לפעילות העסקית, כהן היה שותף בשינוי תהליכים והכנסת תהליכים חדשניים בארגון, לצד כניסה לתחומים חדשים.

יניב כהן, סמנכ"ל מערכות מידע ב-ERN.

יניב כהן, סמנכ"ל מערכות מידע ב-ERN. צילום: פרטי

כהן מוביל פיתוח עצמי של מערכות בעזרת מיקור-חוץ, באגף המונה 30 עובדים. הוא הוביל היערכות מרשימה לתקופת הקורונה מבעוד מועד, שגרמה להתייעלות במהלכה, תוך שינוי המבנה הארגוני של האגף ושיפור תדמיתו ויכולותיו".

אילן כהן, עיריית הוד השרון
"כהן חוותה שנתיים של כניסה מורכבת לתפקיד בהקמה, תוך הובלת הפיכה במבנה הארגוני והתפעולי והמערכות המרכזיות – כשהיא עסוקה בניהול משבר ממושך בסיטואציה עתירת קושי.

כהן הקימה תשתיות בסיס במאמץ ניכר להדביק פערים וכבסיס התקדמות עתידית, אחרי הזנחה מתמשכת של מערכות מידע בעירייה ובעיר.

האתגר שלה הוא במהותו סגירת פערים. היא שיפרה תהליכי עבודה, כולל את השירות לתושבים. היא מיסדה את מערכי אבטחת המידע וההמשכיות עסקית, הגנת הפרטיות והסייבר. כהן היא בעלת יכולות טובות בהתמודדות עם אתגרים והסתכלות קדימה. היא מובילה את הבנייה של המערכות עם כוח אדם מצומצם, תוך שימוש מושכל בפתרונות זמינים בשוק. היא בתחילת דרכה כמנמ"רית עירונית, אבל עושה את עבודתה כמו שצריך – עם פוטנציאל ברור להצטיינות ופריצת דרך אישית ומוסדית".

נעמה פרי כהן, משרד הבריאות
"פרי כהן הובילה בניית ארגון חדש במשרד הבריאות, לשילוב צרכים עסקיים-רפואיים וטכנולוגיה של בתי החולים הממשלתיים. היא עשתה זאת תוך שילוב כוחות – לא טריוויאלי – עם השטח, ביצעה איגום משאבים ובנתה ארגון של 300 עובדים. כך, היא הצליחה למצב את הארגון ברמה העסקית, כשותפה ומובילה.

נעמה פרי כהן, מנהלת הדיגיטל, הטכנולוגיות והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים שבמשרד הבריאות.

נעמה פרי כהן, מנהלת הדיגיטל, הטכנולוגיות והחדשנות בחטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים שבמשרד הבריאות. צילום: יח"צ

פרי כהן הובילה פרויקטים בתקופת קורונה, וזה הישג משמעותי, תוך הפגנת ניהול מרשים של שינויים בחברות ממשלתיות ובמוסדות מסורתיים. היא ניהלה פרויקטים עבור לקוחות שונים – בתי החולים הממשלתיים – דבר הכרוך בעבודה מורכבת וביצירת אמון מול הלקוחות הגדולים. היא הצליחה לייצר שותפות ואמון עם הלקוחות שלה.

פרי כהן ערכה פרויקטים בקנה מידה ארצי, גדולים וקריטיים, כולל תהליכים דיגיטליים רבים בסביבה לא פשוטה, עם מגוון של 25 לקוחות. היא הובילה את קביעת הסטנדרטים בין בתי החולים. הפרויקטים שהארגון מממש הם בחזית הטכנולוגיה, כולל שימוש בטכנולוגיות חדשות, כמו ענן וקוד פתוח – חדשניים ומורכבים, באופן יוצא דופן. בפרט, היא מובילה את פרויקט מזור, אחד מפרויקטי ה ERP הגדולים בארץ כיום".

קטי בר שלום, קופת חולים מאוחדת
"בר שלום הפכה לשותף עסקי מוביל בקופה בעקבות הקורונה, כשהיא יוצאת מנקודת מבט עסקית ולא טכנולוגית. היא קשובה מאוד לליבה העסקית ולדרישות השטח – דברים שיחד עם היכרות מעמיקה עם תהליכי קופת החולים אפשרו לה ליזום ולפעול בצורה פרו-אקטיבית ולהביא את יחידת מערכות המידע למעמד של שותף עסקי, עם דגש על שירות. הפריצה קדימה של מערכות המידע ב-2021 תרמה רבות לביצועי הקופה בתקופת הקורונה.

קטי בר שלום, מנהלת אגף טכנולוגיות המידע בקופת חולים מאוחדת.

קטי בר שלום, מנהלת אגף טכנולוגיות המידע בקופת חולים מאוחדת. צילום: יח"צ

בר שלום שמה דגש על פעילות היברידית מבוססת דיגיטל. היא הובילה הכנסת דיגיטציה ואוטומציה לתהליכים ארגוניים ולקיצור תהליכים מול המטופלים, תוך כדי שילוב מערכות נוספות ארגוניות גדולות וקטנות ביכולת טובה מאוד. היא מובילה פרויקטים פורצי דרך ומקדמת חדשנות טכנולוגית. שירות פנימי כערך נמדד, הבאת כלים לקבלת החלטות עסקיות ושימור לקוחות בקופה".

זאביק הירשמן, נגה
"הירשמן התגייס להקמה מאפס, ובמקביל לתפעול שוטף וללא עובדים, של יחידת מערכות המידע של החברה, שמממשת את רפורמת התחרות במשק החשמל בישראל. הוא עושה זאת תוך דגש על איכות ואמינות, בעלויות נמוכות ועמידה ברגולציה ענפה והנחיות ממשלתיות רבות.

זאביק הירשמן, סמנכ''ל הטכנולוגיות של נגה ניהול מערכת החשמל.

זאביק הירשמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נגה ניהול מערכת החשמל. צילום: רמי לוי

הירשמן הקים תשתית קריטית למדינה עם חדרי מצב והתאים את הארגון – המורכב והמסועף – לעבודה בתקופת הקורונה. המערך הגדול והחדש הוקם בתקופה קצרה, עם מספר רב של ממשקים ומערכות, שהתבטאו ב-13 מגה פרויקטים במקביל. כל זאת, תוך גיוס כוח אדם בשוק תחרותי בתקופת הקורונה, בלוח זמנים צפוף. בנוסף, כמערך לאומי קריטי, הוא נדרש לפעול באופן מהיר ומאובטח, ולכן השקיע הון בהגנת הסייבר".

אלבי מלכה, המשרד לשוויון חברתי
"מלכה הוא מנמ"ר ותיק במשרדי הממשלה. הוא הוביל להקמת היחידה במשרד מאפס ובנה יחידת מחשוב שמציגה פעילות ענפה בתחום התשתית והשליטה, ומעורבת בכל התהליכים והפעילות המשרדית. הוא שם דגש על היכולת להשפיע על הפעילות העסקית באמצעות דיגיטציה וניהול מבוסס נתונים, בזמן אמת, לקבלת החלטות עסקיות.

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי.

אלבי מלכה, מנמ"ר המשרד לשוויון חברתי. צילום: ניב קנטור

מלכה הוביל חדשנות דיגיטלית ועוסק בהקמת מערכות חדשות לארגון ולאזרח, ובהעמקת הדיגיטציה והאפליקציות התומכות, כשהקורונה האיצה את התהליכים. הוא מספק פתרונות לשביעות רצון גבוהה של לקוחותיו במשרד, והמשתמשים מתעקשים שמערכות המידע יובילו ויהיו דומיננטיות בפרויקטים של המשרד".

ירון יהב, סמלת
"יהב משמש בתפקיד מזה כשנתיים וכבר עסוק בבניית אסטרטגיה לחברה, ששמה את הטכנולוגיה כציר מרכזי לקידום העסקי. הוא קידם תהליכים חדשניים בחברה וביסס את מעמד המנמ"ר בהנהלתה. הוא בנה את אגף מערכות המידע מחדש, ובארגון מסורתי זה עניין מורכב ומחייב פעילות יוצאת דופן, בפרט עם הפרויקט השאפתני להקמת תשתית דיגיטלית למכירת רכבים באי-קומרס בפרק זמן קצר.

ירון יהב, מנמ"ר סמלת.

ירון יהב, מנמ"ר סמלת. צילום: ניב קנטור

יהב הביא לעבודה מבוססת BI לשם אמת ארגונית אחת. הוא אף הוביל תהליך ליצירת פתרונות חדשניים. ליהב יכולת ראייה אסטרטגית רחבה והובלתה למימוש בשטח".

פרסי מפעל חיים

משה כהן, רשות המיסים (מכס)
"לאחר 45 שנים של הרבה עשייה במערכות מידע במכס, כהן פורש בעוד חודשיים. הוא מנהל תשתית לאומית קריטית של מדינת ישראל, חדישה ועדכנית – בהיבט התהליכים והטכנולוגיה.

משה כהן, מנמ"ר המכס ברשות המיסים.

משה כהן, מנמ"ר המכס ברשות המיסים. צילום: עצמי

גולת הכותרת של שירותו של כהן היא בהובלת תהליך השינוי העסקי המרכזי בתחום סחר החוץ של ישראל – שינוי שהוזיל ושיפר את השירות בצורה משמעותית, והניב חיסכון של מאות מיליוני שקלים בשנה, יחד עם תועלות תפעוליות רבות. מדובר בפרויקט רב שנים (18) אסטרטגי, משמעותי וענק, תוך שינוי תפיסת הארגון ביחס לעולם הטכנולוגי ושינוי בעבודת המכס בתהליכי הסחר.

כהן הוביל את פיתוח מערכת שער עולמי, שהבטיחה שמירה על תחרותיות ישראל בשוק הבינלאומי ומציבה את ישראל בחזית ארגוני המכס. הפיתוח היה רצוף משברים מאז 2009, והוא צלח אותם בשנים האחרונות. הוא ניצל את סיטואציית הקורונה לקידום השימוש באמצעים דיגיטליים בעבודת בודקי המכס. לכהן יכולת מרשימה לרתום עובדים למשימות, ולנהל אופרציה מורכבת ומגוונת".

מיכל מזרחי, משרד האוצר
"מזרחי היא מנמ"רית ותיקה, ומשמשת בתפקידה במשרד האוצר מזה כמעט 20 שנה. באמצעות 148 עובדים, היא מנהלת מעין לשכת שירות פנימית ל-1,500 משתמשים חכמים, 'נערי האוצר', עם תקציב של 35 מיליון שקלים, אבל עם הכנסות נוספות בסדר גודל של 65 מיליון שקלים. היא בעלת יכולות השפעה ושינוי בתהליכים תומכי החלטה – באמצעות מערכות מתקדמות.

מיכל מזרחי, מנמ"רית משרד האוצר.

מיכל מזרחי, מנמ"רית משרד האוצר. צילום: דוברות המשרד

מזרחי ערכה מגוון רחב של פרויקטים, כולל יישומי ענן וחבירה לפרויקטי נימבוס ותוכנה כשירות (SaaS), מערכות BI במגוון כלים, לשכת השירות, שפועלת בעזרת סיילספורס ומצליחה להתגבר על רתיעת המשתמשים, והיא הביאה לתמיכה בשינוי תהליכי עבודה. היא מובילה לאורך השנים מהלכים לשיפור תהליכים במשרד, שאינם מנוהלים באופן מיטבי, על ידי פיתוח מערכות המאפשרות ניהול, תפעול ושקיפות בצורה עדכנית".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ע. נתב"ג לשעבר

    שמח לדעת שפיטורי עשרות עובדים נחשב אצלכם הצלחה הקריירה
    שיהיה לכולנו בהצלחה.

  2. הוצ'י מאמא

    אין צדיק בסדום. אבל מם סופית לעומת זאת יש…

אירועים קרובים