בגלל העבודה ההיברידית: רווחי שיא ללנובו

יצרנית מחשבי ה-PC הבולטת היא אחת המרוויחות הגדולות מחלוקת העבודה בין הבית למשרד, ורשמה את הרבעון השלישי בגודלו במכירות מאז 1998 ● הרווח הנקי זינק ב-62%

מחשבי לנובו בתצוגה בחנות בבלגרד. אילוסטרציה.

המעבר לעבודה היברידית – מהמשרד ומהבית – השפיע לטובה על המכירות של לנובו, מה שהביא לתוצאות חיוביות ביותר ברבעון השלישי של שנתה הכספית, לרבות לנתון שיא ברווח.

המעבר לעבודה מהבית הביא את הלקוחות ברחבי העולם לקנות יותר מחשבים, ובעלי ביצועים טובים יותר. לנובו, אחת היצרניות הבולטות של מחשבי PC, היא בין המרוויחות הבולטות מכך: לפי הודעת החברה, מדובר ברבעון השלישי בגודלו מבחינת המכירות של המחשבים האישיים שלה (לא כולל הכרומבוק) שבוצעו בו, כאשר הספירה התחילה ב-1998.

בהתאם, מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה הבוקר (ד') עולה שהרווח הנקי שלה זינק ברבעון ב-62% ל-640 מיליון דולר. ההכנסות הגיעו גם הן למספר שיא, שעקף את תחזיות האנליסטים: הן עלו ב-17% ל-20.1 מיליארד דולר – קרוב לשני מיליארד יותר מממוצע צפי המומחים. ההוצאות רשמו עלייה קטנה יותר – של 16% – ועמדו על מעט יותר מ-19 מיליארד דולר.

בסעיפים אחרים, ההוצאות הגולמיות והתפעוליות רשמו אף הן עלייה של 16% כל אחת, כאשר הרווח הגולמי גדל ב-20% ל-3.4 מיליארד דולר, הרווח הגולמי השולי הגיע ל-16.7% והרווח התפעולי צמח ב-33% ל-932 מיליון.

עליות בולטות גם בתשעת החודשים הראשונים

לצד דו"חות הרבעון פרסמה לנובו גם את תוצאות תשעת החודשים הראשונים של השנה הכספית. במהלך בתקופה זו, ההוצאות של החברה גדלו בתשעה מיליארד דולר ל-52.4 מיליארד בעוד שההכנסות עלו בקרוב ל-15 מיליארד, מה שהעמיד אותן על 55 מיליארד. הרווח התפעולי זינק בתקופה זו ב-46% ל-2.5 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-68% ל-1.7 מיליארד.

יואנקינג יאנג, יו"ר ומנכל לנובו, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הביצועים שלנו הציגו שיפורים משמעותיים, עם גידול חד ברווחיות. החברה ממשיכה להשקיע סכומי כסף ניכרים בחדשנות, והדבר בא לידי ביטוי בצמיחה של 38% בהוצאות על מחקר ופיתוח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים