אינטל מפתחת מעבד שיסייע לחברות לכרות ביטקוין

המעבד החדש, שעדיין לא ידוע מתי הוא יושק, צפוי להריץ באופן משופר ויעיל במיוחד אלגוריתם ספציפי מאוד שמשמש את תעשיית כריית הביטקוין - SHA 256

בסימן למטה. ביטקוין.

אינטל ידועה בעיקר במעבדים שהיא מייצרת עבור מחשבים אישיים ושרתים, אבל כחלק מהפעילות שלה, במיוחד מאז חילופי ההנהלה, החברה מפתחת גם מעבדים ייעודיים לתעשיות שונות. בסוף השבוע היא הכריזה על פיתוח מעבד ייעודי שכזה, שמטרתו להריץ באופן משופר ויעיל במיוחד אלגוריתם ספציפי מאוד – SHA 256, זה שמשמש חברות כדי לכרות ביטקוין.

ראג'ה קודורי, ראש קבוצת העיבוד המואץ והגרפיקה באינטל, אמר כי "באחרונה הודענו על תוכניותינו לפיתוח תשתית המחשוב של המטאברס, והבלוקצ'יין הוא טכנולוגיה אידיאלית למטאברס, משום שהיא מאפשרת למשתמשים לסחור בנכסים דיגיטליים נדירים, כגון פריטים מתוך משחקים ושטחים דיגיטליים ללא ישות השומרת עליהם. לפיכך, היא מתאימה לתוכניות העתידיות שלנו כמו כפפה ליד". הוא ציין כי "אינטל מחזיקה בשנים רבות של ניסיון בקריפטוגרפיה וגיבוב, ואנחנו מאמינים ביכולתנו למלא תפקיד באספקת הטכנולוגיה החדשה, המשלבת פתרונות יעילים מבחינה אנרגטית".

אינטל פועלת מזה כמה שנים על מנת למטב את פונקציות הגיבוב שמשמשות, בין השאר, את כריית הביטקוין. הכוונה היא למיטוב ברמת המעגלים עצמם, שיוביל לכך שהמעבד שתציע החברה יהיה יעיל במיוחד מבחינה אנרגטית, ויציע צריכת כוח נמוכה במיוחד – עד פי 1,000 פחות לעומת השימוש בכרטיסי מסך לצורך הרצת אלגוריתם כרייה המבוסס על SHA-256.

אחד ההיבטים שעומדים בפני אינטל בפיתוח הוא להגביר את השימוש באנרגיה מתחדשת ולהפחית את השימוש באנרגיה שגורמת לפליטת פחמן.

יש ביקוש למעבד – עוד לפני שידוע מתי אינטל תשיק אותו

אינטל לא ציינה מתי היא מתכוונת להשיק את המעבד, אך מסרה שבהמשך הדרך היא תשיק גרסה שלו שתהיה יעילה יותר עבור כורי המטבעות.

על אף שכאמור, עדיין לא ברור מתי המעבד יושק, אינטל כבר מדווחת על דרישה אליו מצד כמה חברות כריית ביטקוין גדולות, שכבר צפויות לרכוש אותו. ברשימה נמצאות בלוק (לשעבר סקוור), שמפעילה מערכות כרייה מבוססות ASIC בהתאמה אישית ובקוד פתוח עבור עסקים ברחבי העולם; גריד, שברשותה שלושה מתקני כריית מטבעות גדולים בארצות הברית; וארגו בלוקצ'יין, שיש לה כמה מתקני כרייה בצפון אמריקה, שמנצלים בעיקר חשמל מתחדש, שזול יותר מחשמל רגיל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים