למ"ס ערכה קמפיין להעלאת מודעות לסייבר

הקמפיין - שנערך בשיתוף סלסטיה, יחידת יה"ב ברשות התקשוב הממשלתי ומערך הסייבר הלאומי - הביא לעלייה חדה של פי ארבעה באימונים לתחום

מימין לשמאל: דוד איסן, מנהל תחום הנחיה ומודעות באגף הגנת הסייבר בלמ"ס; ולימור גרוסמן, מומחית סייבר וסמנכ"לית השיווק בחברת סלסטיה.

אגף הגנת הסייבר בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) סיים באחרונה קמפיין ארגוני, שמטרתו להעלות את המודעות של העובדים לאיומי הסייבר השונים הקיימים ברשת.

במסגרת הקמפיין, השתתפו כאלף עובדי הלמ"ס בתחרויות אישיות ואגפיות, שנועדו לעודד אותם להשלים לומדות עצמיות, המקנות מיומנויות על דרכי הפעולה הנכונות לשם הגנה על מערכות ה-IT של הארגון.

את הקמפיין הוביל דוד איסן, מנהל תחום הנחיה ומודעות באגף הגנת הסייבר בלמ"ס בניהולו של יעקב דולמצקי, יחד עם חברת הסייבר והעלאת המודעות סלסטיה (Celestya) – שהייתה אמונה על הניהול, ההפקה והליווי של הקמפיין. הוא נערך בשיתוף עם יחידת יה"ב ברשות התקשוב הממשלתי ומערך הסייבר הלאומי.

העובדים מוכנים יותר לסייבר. הלמ"ס.

העובדים מוכנים יותר לסייבר. הלמ"ס.

הלומדה לבשה מתכונת כיפית

לדברי איסן, "ככלל, עובדי מדינה נדרשים לעבור לומדה ייעודית להעלאת מיומנויות ומודעות הסייבר. אלא שאין יכולת לאכוף את ביצוע המטלה הזו, והדבר נותר לרצונם הטוב של העובדים. כך, מצאנו כי בשנת 2020 כ-19% בלבד מעובדי הארגון ביצעו את הלומדה. בשנת 2021 החלטנו להעלות את אחוזי הביצוע של הלומדה: בדרך של ביצוע תחרויות אישיות ואגפיות, מהלך אשר נמשך כחודש". כך, בסיומו של הקמפיין ההישג הגדול, לדברי איסן, הוא שהנתון זינק ליותר מ-90% מעובדי הלמ"ס אשר ביצעו את הלומדה.

לימור גרוסמן, מומחית סייבר וסמנכ"לית השיווק בסלסטיה, הוסיפה כי "המטרה הייתה להפוך את המהלך – מעוד מטלה אדמיניסטרטיבית, למשהו כיפי, המערב את כלל העובדים בארגון. ניהול הקמפיין והפצת הלומדה בוצעו באמצעות תוכנת Q-LOG, שהוטמעה בלמ"ס לפני כשנתיים. היא משמשת להעלאה של מודעות עובדים לסכנות הסייבר ולהדמיה ותרגול של מתקפות פישינג".

גרוסמן ציינה כי "הקמפיין כלל גם אלמנטים של קריאטייב, רעיונאות, הפקה ועיצוב של אלמנטים פרסומיים שהופצו לכלל המחשבים של עובדי הארגון, אך שולבו גם בשילוט דיגיטלי שניצב בשטחים הציבוריים שבמשרדי הלמ"ס".

"הקמפיין זכה לתמיכה של המנהלים והעובדים בארגון", סיכם איסן, "האגפים הזוכים קיבלו תעודות הוקרה, ובקרב העובדים שביצעו את הלומדה נערכה הגרלה, שהזוכים בה יצאו לסיור מרתק בבאר שבע, שכלל תדריך במרכז הסייבר הלאומי. כך, גם הרווחנו את הרצון הטוב והקשב של המנהלים והעובדים בארגון, וגם פעלנו להעלאת מודעות העובדים לאתגרי הסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים