דו"חות טובים לגוגל; החברה מפצלת מניות בפעם השנייה בתולדותיה

החברה הכריזה על פיצול מניות ביחס של 1 ל-20, שיבוצע ביולי הקרוב ● עסקי הפרסומות של גוגל רשמו עלייה חדה ושוב כיכבו בדו"חות

עדכונים חדשים. גוגל.

אלפבית, החברה האם של גוגל, נוקטת במהלך שיש רבים שסברו שעבר מהעולם: פיצול מניות. היא פרסמה אודות המהלך, שאותו היא מבצעת בפעם השנייה בתולדותיה (הראשונה הייתה ב-2004), אמש (ג'), יחד עם הדו"חות הכספיים, שכוללים תוצאות טובות הן ל-2021 כולה והן לרבעון האחרון שלה.

פיצול מניות מאפשר גם לסוחרים קטנים יותר במניות לסחור במניה שלה, שכן הוא מקטין את מחירה. במקרה של גוגל, היא מבצעת פיצול ביחס של 1 ל-20. מניית החברה עלתה אמש, במסחר שלאחר סגירת שערי נסדא"ק, ב-6.7%, ועמדה על כ-3,000 דולר. הפיצול יתבצע ב-1 ביולי הקרוב, מה שאומר שמי שיחזיק באותו התאריך במניה אחת של החברה – כאמור, בשווי של 3,000 דולר – יקבל שבועיים לאחר הפיצול עוד 19 מניות, שכל אחת מהן תהיה שווה 137.64 דולר. על פי התוכנית של גוגל, המניה שלה תחל להיסחר בשער החדש, והנמוך יותר, ב-18 ביולי.

ונעבור לפרסומות

גוגל סיימה את 2021 עם זינוק של 26.5% בהוצאות ל-178.9 מיליארד דולר וצמיחה של 41.3% בהכנסות ל-257.6 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי האמיר ב-90.9% ל-78.7 מיליארד דולר וזה הנקי – ב-88.8% ל-76 מיליארד.

במהלך הרבעון, ההוצאות רשמו עלייה של 29.6% ל-53.4 מיליארד דולר וההכנסות עלו ב-32.4% ל-73.33 מיליארד. הרווח הנקי צמח ב-35.6% ל-20.6 מיליארד דולר והרווח למניה – ב-37.6% ל-30.7 דולר.

הכנסות גוגל מהתחום החזק ביותר שלה – שירות הפרסומות – זינקו ברבעון ב-36% ל-43.3 מיליארד דולר. פיליפ שינדלר, המנהל העסקי הראשי של החברה, אמר כי סייעה לכך ההשקעה הרבה שהיא ביצעה בבינה מלאכותית בשירות המודעות שלה. ההכנסות של גוגל קלאוד צמחו ב-45%, בעוד שאלה של יוטיוב רשמו ירידה רבעונית של 25%.

עוד עולה מהדו"חות שההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-26.5% ל-33 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-37.4% והרווח הגולמי השולי עמד על 56.29%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות צמחו ב-35% ל-20.5 מיליארד דולר והרווח זינק ב-39.8% ל-21.9 מיליארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים