ארה"ב: משרד האוצר שוקל מחדש שימוש של ה-IRS בסלפי ובזיהוי פנים

החל מהקיץ ידרשו האמריקנים להזין אמצעי זיהוי ביומטרי בדמות צילום עצמי עדכני, על מנת להיכנס לאתר רשות המסים ● כעת, עקב מחאת שוחרי הפרטיות בארה"ב, המהלך - שנועד לשם אבטחת זהות המשתמש - נשקל שוב

שוי במחלוקת. זיהוי ביומטרי באמצעות סלפי, על מנת להיכנס לאתר רשות המסים בארה"ב.

רשות גביית המסים של הממשל הפדרלי של ארצות הברית, ה-IRS, עומדת בפני שינוי די דרמטי – כדי לגשת לחלקים מאתר האינטרנט שלה היא עתידה לדרוש בקרוב צילום סלפי מהגולשים. כעת מסתמן עם זאת כי משרד האוצר האמריקני עוצר ושוקל מחדש את המהלך, עקב ביקורת קשה מטעם מגיני הפרטיות במדינה.

לפי דיווח של בלומברג, על פי דברי גורם רשמי במשרד האוצר, הסוכנויות בוחנות חלופות לתוכנת זיהוי הפנים השנויה במחלוקת. הגורם לא התייחס מפורשות לחששות הפרטיות סביב ID.me, החברה שעתידה לספק את אמצעי הזיהוי לרשות המס.

"מס הכנסה מחפש באופן עקבי דרכים להפוך את תהליך ההגשה לבטוח יותר", אמרה דוברת משרד האוצר, אלכסנדרה לאמנה, לבלומברג. "אנו מאמינים בחשיבות ההגנה על פרטיות משלמי המסים, תוך כדי הבטחה שהפושעים שלא יוכלו לקבל גישה לחשבונותיהם".

לפי התוכנית המקורית, החל מהקיץ הזה, סוכנות המס תדרוש, כאמור, מאנשים שרוצים להיכנס לחשבונות שלהם לשלוח סלפי ותמונות של מסמכי הזיהוי שלהם. שיטת ההתחברות החדשה תדרש לצורך גישה לחלקים מאתר האינטרנט של IRS המציגים מידע על נושאים שונים, למשל לשם עדכונים ודרישות להחזרי מס.

על פי הודעה של ה-IRS לעיתונות, מדובר למעשה, כפי שאמר גם משרד האוצר, על חלק מתוכנית המיועדת לשם הגנה על זהות המשתמשים.

אמצעים ביומטריים בשירות הממשלה – מה באמת יודעים עליהם?

למרות שהשינוי המתוכנן הוכרז כבר לקראת סוף 2021, הנושא זכה רק באחרונה לתשומת לב ציבורית, כמו גם לביקורת, ואף לתיאוריות קונספירציה ונבואות זעם שנפוצו סביבו. אלו מתבססים על חשש משימוש במאגרי התמונות לטעמים שונים (למשל לצרכי המשטרה), מכשלים באבטחת המאגר, כמו גם פשוט מכך שהשירות לא יוכל לשמש כל אדם.

ככלל, פרויקטים ממשלתיים ביומטריים הכוללים דרכונים, אימות זהות וביקורת גבולות מייצרים מחלוקות כבר מזה שנים. אלא שהשבוע הנושא העסיק את שוחרי פרטיות האדם ביתר שאת, ואלו עסקו גם ב-ID.me – שעל הטכנולוגיה שלה מבוסס השינוי העתידי.

השיטות שלה לא ברורות מספיק. ID.me

השיטות שלה לא ברורות מספיק. ID.me

אחת מהסיבות לעיסוק ב-ID.me הוא אמירות של מנכ"לה, בלייק האל. האל התנצל ביום ד' על מה שטען שהיה אפיון שגוי שלו את מערכת זיהוי הפנים שבה משתמשת החברה כדי לאמת את זהות האנשים. 

בראיונות ובהצהרות קודמות, כולל בראיון שהעניק ביום א' שעבר ל-Axios, האל תיאר את המערכת של ID.me כאימות פשוט של אחד-על-אחד, שבו תמונות הסלפי מושוות למסמכים רשמיים, כמו רישיון נהיגה. אלא שבהמשך הודה האל בפוסט בלינקדאין שהחברה בהובלתו משתמשת גם במאגר של טכנולוגיית הזיהוי של אמזון כדי להשוות תמונות. "אני מתנצל על כך", אמר האל. "הכוונה שלי היא לעולם לא להטעות".

אמצעי זיהוי חיוני או הפרה מסוכנת של הפרטיות?

יצוין כי השימוש בזיהוי הפנים של ID.me על ידי סוכנות המס האמריקנית, אם אכן יצא לפועל, מצטרף אל שירותי זהות שהחברה כבר מספקת ל-10 סוכנויות פדרליות ו-30 מדינות.

החברה הסבירה בעבר כי בכל הכרוך בשמירה על הפרטיות, היא לא מוכרת לעולם את המידע האישי שהיא אוספת, ושמשתמשי הקצה שומרים על שליטה מלאה על נתוניהם כשהם הבוחרים מה לשתף עם ארגונים.

החברה הבהירה כי אינה מבצעת זיהוי פנים 1:N, ובמקום זאת מבצעת רק אימות פנים 1:1 באמצעות טכנולוגיה המשווה פנים חדשות לתמונה שכבר רשומה במערכת ומשויכת לחשבון המסוים.

להגנתה גם ציינה ID.me כי אנשים רבים בלאו הכי כבר משתמשים בטכנולוגיה דומה כדי לפתוח את הסמארטפונים שלהם.

עוד ביקורת שנשמעה על התוכנית הייתה שלא כל אזרח אמריקני יוכל לעשות שימוש במערכת של ID.me, אלא שהחברה טוענת כי הרוב המכריע (90 אחוז) של האנשים שנרשמים לחשבון מסוגלים לעשות זאת באופן מקוון דרך פורטל השירות העצמי של החברה. לדבריה, 10 האחוזים האחרים יכולים ללכת לאחד מ-650 מיקומים בהם תונגש להם הטכנולוגיה של ID.me, או להירשם באמצעות וידאו צ'אט מול נציג השירות.

בכל הכרוך בסכנות אבטחה וסייבר, ID.me טענה ששירותי אימות הזהות שלה כוללים טכנולוגיה איתנה בהרבה מזו שעליה מסתמכים כיום בהרבה מקומות, ולכן הסיכונים האופציונליים בשימוש בה – פחותים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים