"צבאות נדרשים למחשבים ששורדים רעידות – בספינות, במטוסים וביבשה"

"המחשוב המוקשח מתאים לכל סביבת עבודה, צבאית ואזרחית כאחד - ובעיקר לסביבה בעלת התנאים הקיצוניים ביותר", אמר אלכס טורובסקי, אחראי טכנולוגיות מחשוב עסקי ב-דל טכנולוגיות ישראל

אלכס טורובסקי, אחראי טכנולוגיות מחשוב עסקי ב-דל טכנולוגיות ישראל.

"מחשבים מוקשחים הם תולדה של צורך אמיתי: בארגוני ביטחון, אבל לא רק, נדרשים מחשבים שמותאמים לעבודה בתנאים קשים, לרבות רעידות וטלטלות שיש בספינות, במטוסים ובכלי רכב יבשתיים", כך אמר אלכס טורובסקי, אחראי טכנולוגיות מחשוב עסקי ב-דל טכנולוגיות ישראל.

טורובסקי דיבר בכנס ITforIDF – טכנולוגיה בשלישי, שהתקיים באחרונה, בשיתוף אנשים ומחשבים, ודן בעולמות המחשוב המוקשח. את הכנס הנחה סא"ל (מיל') אודי קאוף, חבר העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב.

לדברי טורובסקי, "מחשוב מוקשח מאפשר לעבוד גם בתנאים קשים, מחוץ למשרד. לצד יכולתם לעמוד במכות וטלטלות, יש למחשבים אלה סוללות נשלפות, כמו שיש במכשירי קשר צבאיים, וכך ניתן להטעין אותם במקביל לשימוש – דבר שמאפשר עבודה סביב השעון. הם פועלים בתחנות עגינה, שמותאמות במגוון של כלי תחבורה – צוללת, ספינה, מטוס, טנק, רכב קרבי משוריין (רק"ם) וג'יפ. ככאלה, המחשבים המוקשחים מתאימים לעבודה לא רק בקרב ארגוני צבא, אלא גם על גבי ניידות משטרה ואמבולנסים, ובמגזר האזרחי – על גבי משאיות או מלגזות. ככל מחשב אישי אחר, גם בהם מוטמעים אמצעי אבטחה".

"קו המוצרים המוקשחים שלנו נמצא לא רק בצבא ובקרב רשויות אכיפה, חירום והצלה", ציין טורובסקי, "אלא גם בקרב עובדי רשויות מקומיות, אנשי תעשייה, עובדי שטח ומכירות, לצד חוקרים מדעיים, שעושים את עבודת המחקר שלהם בתנאי שטח קשים".

הוא אמר כי "בניגוד למתחרים שלנו בתחום, דל היא ספקית ה-IT היחידה ברמת Tier-1 עם סדרת מוצרי מחשוב וציוד היקפי מוקשח, Latitude Rugged, שמעניקה למשתמשים את כלל היכולות שמקבלים הלקוחות בבית ובמשרד. לא מדובר במחשבים מוקשחים פרי פיתוח עצמי של לקוחות שבהם הותקנה חומרה ישנה, כמו שהיה בעבר: הסדרה המוקשחת מכילה רכיבים מחזית הטכנולוגיה, כמו בסדרת Latitude העסקית הלא מוקשחת. בנוסף, יש לנו שרשרת אספקה לוגיסטית גלובלית, שכוללת טכנאים שמגיעים עד אתר הלקוח ביום העסקים הבא, לצד יכולת לספק חלפים בכל רחבי העולם. כך אנחנו חוסכים ללקוח עלויות וזמני פיתוח ארוכים ויקרים, ונותנים לו את היתרונות של מוצר מדף עכשיו – ומיד, עם מגוון של ציוד היקפי להתאמות אישיות".

אבטחה ועמידות

לדברי טורובסקי, "אנחנו מטמיעים במחשבים המוקשחים את כלל יכולות ומוצרי האבטחה שאנחנו שמים בכל מחשב שלנו. זה כולל, בין השאר, את שבב האבטחה TPM (ר"ת Trusted Platform Module). השבב מותקן בלוח האם של המחשב, יוצר ומאחסן סיסמאות ומפתחות הצפנה, ומוודא שהמחשב לא נפרץ. עוד כולל המחשב קורא טביעות אצבעות לזיהוי חד-חד ערכי, כמו גם מצלמת אינפרה-אדום לזיהוי פנים, וקורא כרטיסים – אלחוטי או מובנה".

"המחשבים הללו מספקים עמידות גבוהה מפני פגעים שונים, אבק, מים ולחות. הם פועלים בתנאים של חום וקור קיצוניים, ממינוס 30 מעלות ועד פלוס 65. גם המסכים שונים ממסכים בניידים ובטאבלטים צרכניים. הם עשויים זכוכית Gorilla Glass מחוזקת, שעמידה מפני זעזועים, מצופים ציפוי מט נגד השתקפויות, מותאמים לעבודה עם כפפות בד ועור, ובעלי עוצמת תאורה 1400NIT לצפייה בשמש ישירה", אמר.

הוא הוסיף ש-"המחשבים כוללים בנוסף חיבורים למגוון טכנולוגיות שטח. הם עוברים מבחנים קשים, כולל נפילות מגובה, עבודה בסביבה רועדת, למשל ליד משגרי טילים, ועוד. המבחנים מדמים סביבות שונות בגלובוס – למשל, עבודה על שוברות קרח שבדרכן לקוטב. כלל המחשבים המוקשחים תומכים בכל סוגי התקשורת, לרבות ב-Wi-Fi ובסלולר דור 5. המשתמשים בשטח צריכים תקשורת רציפה".

"בשנים האחרונות", סיכם טורובסקי, "ביצענו לא מעט פרויקטים ציבוריים עם המחשבים המוקשחים שלנו. זאת, לצד פרויקטים בגופים אזרחיים, דוגמת שופרסל. נמשיך את המגמה הזו בשנים הקרובות, כי זה מה שהשוק דורש: יותר ויותר עובדים יוצאים מהמשרד, עובדים בשטח והמחשוב המוקשח מתאים לכל סביבת עבודה, ובעיקר לסביבה בעלת התנאים הקיצוניים ביותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מקצוען נדיר, עשה אצלנו פרויקט וצדק בכל מילה. ישר רואים איש מכירות שגדל ב-IT ולא חרטטן

    כל מה שהזהיר מפניו והרים דגל קרה למעשה וחסך לנו הרבה כסף. תענוג להתייעץ עימו על פרויקטים

אירועים קרובים