בלעדי

בינת מקימה חברה בת לניהול פרויקטים לאומיים

בינת מבצעת בימים אלה פרויקטים לאומיים בולטים כהקמת המחשוב של הרכבת הקלה בגוש דן, עיר הבה"דים והמרכזים הלוגיסטיים של צה"ל ● אלה יאוגדו תחת חברה בת חדשה, בינת פרויקטים משולבים, שבראשה יעמוד חן אזולאי

חן אזולאי, מנכ"ל בינת פרויקטים משולבים וסמנכ"ל בכיר בבינת תקשורת מחשבים.

בינת תקשורת מחשבים מקימה בימים אלה חברה בת, שתתמקד בניהול ובהובלה של פרויקטים לאומיים, בעלי היקף עסקי משמעותי. החברה תיקרא בינת פרויקטים משולבים ובראשה יעמוד כמנכ"ל חן אזולאי.

בשנים האחרונות זכתה בינת במכרזים לניהול תשתיות תקשורת ומחשוב בהיקפים של מאות מיליוני דולרים, והיא מבצעת אותם החל משלב התכנון, דרך היישום וכלה בתפעול לאורך זמן.

אזולאי החל את דרכו בבינת לפני 26 שנים וכיהן עד כה בחברה במגוון רחב של תפקידי ניהול. הוא ינהל את החברה הבת בנוסף לתפקידו כסמנכ"ל בכיר בחברה האם. לצידו ישמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה החדשה איתי פררה, שמנהל כיום את פעילות הנדסת המערכת באגף המערכות של בינת.

פרויקטים בהיקף של יותר ממיליארד שקלים

בינת מבצעת בשנים האחרונות את פרויקטי התשתית הגדולים של צה"ל. החברה הקימה את כלל מערך התקשוב בעיר הבה"דים, לרבות תשתיות תקשורת, מערכי דטה סנטר ומחשוב מתקדמים, מערכות אבטחת מידע וסייבר, מערכי קולבוריישן ו-וידיאו ומערכות ביטחון. כמו כן, היא מבצעת את התכנון, ההקמה, האחזקה והתפעול של קריית ההדרכה של צה"ל בנגב.

פרויקט נוסף שבו נבחרה בינת כקבלן התקשוב הראשי הוא פרויקט המרה"סים, תחת חברת שפיר. בבינת אומרים כי פרויקט זה "ישנה את פני הלוגיסטיקה בצה"ל וצפוי לשדרג את התהליכים הלוגיסטיים בצבא לתמיכה בתרחישים מבצעיים מורכבים". הפרויקט נמצא בשלבים מתקדמים של תהליך התכנון, שלאחריו תחל ההקמה בשטח של הבסיסים והמרכזים הלוגיסטיים (מרלו"גים).

עוד פרויקט שבו היא זכתה הוא של נת"ע, להקמת תשתיות המחשוב של הרכבת הקלה בגוש דן. מדובר בפרויקט רב מערכתי, שכולל הקמה ומסירה של תשתיות התקשוב, מערכי הדטה סנטר והמחשוב, מערכות אבטחת המידע והבטחון, מערכות השליטה והבקרה לשליטה בכלל פעילות הרכבת הקלה בתל אביב ובערים שבסביבתה, מערכות בקרה מתקדמות ומערכות נוספות.

היקף הפרויקטים נאמד ביותר ממיליארד שקלים.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים.

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים. צילום: אייל טואג

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אמר כי "היכולת לספק מענה רחב בפרויקטים מורכבים ומשולבים דוגמת עיר הבה"דים, נת"ע ומרה"סים מחייבת השקעות גדולות, ויכולת להחזיק ולתמוך בידע רב תחומי מבית. אנחנו רואים בתחום זה מנוע חשוב להמשך הפעילות שלנו בשנים הקרובות, ומהלך זה יאפשר מיקוד גבוה והמשך ההתמקצעות בייזום, הנדסה, ניהול והובלה של הפרויקטים לשלב התפעול. אני משוכנע בהצלחתו של אזולאי כמנכ"ל החברה הבת החדשה".

לדברי אזולאי, "במהלך השנים האחרונות השקענו רבות בתכנון ובביצוע של הפרויקטים המשולבים בתחבורה בעולם הרכבות הקלות, ובמערכת הביטחון, במסגרת תוכניות מעבר צה"ל דרומה. זאת, תוך פיתוח של יכולות בפרויקטים, באופן שמבטיח תכנון אפקטיבי ,וכן ביצוע איכותי ובלוחות זמנים קצרים. לאור ההשקעות העתידיות הגדולות בתחומים אלה החלטנו להקים חברה ייעודית לייזום וניהול פרויקטים משולבים, שתאפשר לנו להתמקד ולהשקיע בפעילות בהתאם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים