יבמ מוכרת חלק מעסקי ווטסון בריאות שלה – כנראה בהפסד

עסקי IBM Watson Health ביקשו להגשים את התקווה הגדולות לגבי שילוב בינה מלאכותית בשוק שירותי הבריאות, אך ללא הצלחה במובנים כספיים ● העסקה מוערכת ביותר ממיליארד דולר

נרכשת על ידי פרנסיסקו פרטנרס. ווטסון בריאות.

ביום ו' האחרון אישרה יבמ (IBM) רשמית שהיא מוכרת חלקים מיחידת ווטסון בריאות (Watson Health) שלה לחברת ההשקעות העולמית פרנסיסקו פרטנרס (Francisco Partners). המהלך לא בא בהפתעה, שכן כבר לפני כשנה דיווח הוול סטריט ג'ורנל כי חטיבת הבריאות של ווטסון אמנם מבוקשת ומניבה הכנסות נאות, שהוערכו בכמיליארד דולר, אך אינה מצליחה לייצר רווחיות משתלמת.

תנאי העסקה, הצפויה להיסגר ברבעון השני של השנה, טרם נחשפו, ואולם ההערכות מדברות על מכירה ביותר ממיליארד דולר, וככל הנראה – בהפסד, כך לפי דיווח של בלומברג.

היחידה תמשיך כחברה עצמאית, וצוות ההנהלה הנוכחי יישאר בתפקידים דומים.

"יבמ הוציאה כמה מיליארדי דולרים על רכישות כדי לבנות את ווטסון. המנהל הבכיר לשעבר של יבמ, ג'ון קלי, הציג פעם את היוזמה כצעד של 'הימור על כל הקופה'. זה לא עמד בהייפ. ווטסון בריאות נאבקה על נתח שוק בארה"ב ומחוצה לה, וכרגע היא אינה רווחית", כך ציין הוול סטריט ג'ורנל כבר בפברואר 2021.

ממשיכה עם עסקי ווטסון האחרים והמצליחים. יבמ.

ממשיכה עם עסקי ווטסון האחרים והמצליחים. יבמ. צילום: ויקימדיה

היחידה לא הוכיחה עצמה כספית

יחידת ווטסון בריאות הושקה על ידי יבמ בשנת 2015, במטרה ליישם את טכנולוגיית הבינה המלאכותית החלוצית של החברה – ה-Watson AI – במטרה לאפשר טיפול רפואי מותאם אישית.

לאורך שנות קיומה היחידה התמזגה עם מספר רכישות של יבמ בתחום הבריאות, כולל מפתחת תוכנות ההדמיה ו-PACS Merge Healthcare, חברת בריאות הציבור Phytel, ספקית מודיעין הבריאות מבוססת הענן Explorys ו-Truven Health Analytics.

כעת, לפי הדיווחים, המכירה לקרן ההשקעות הפרטית פרנסיסקו פרטנרס מגיעה אחרי שמנכ"ל יבמ, ארווינד קרישנה, ביקש לשפר את תמהיל ההכנסות של החברה, תוך נטישת עסקים מסוימים שלעתים קרובות לא מילאו את הפוטנציאל שלהם כשהיו תחת יבמ.

במסגרת ההסכם הסופי שהוכרז ב-21 בינואר, פרנסיסקו פרטנרס תרכוש את מערכי הנתונים והמוצרים של ווטסון בריאות – כגון תוכנת ההדמיה לאבחון, תוכנת הניתוח Health Insights, מסדי נתונים של מחקר MarketScan, מערכות ניהול נתונים לפיתוח קליני עבור ארגוני מחקר חוזים וחברות מכשור רפואי ותוכנית חברתית של היחידה, כן את תוכנת הניהול עבור הסוכנויות הממשלתיות ותוכנת תמיכה בהחלטות קלינית של Micromedx – כך על פי IBM ופרנסיסקו פרטנרס.

טום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר ב-IBM Software, אמר כי המכירה המתוכננת תאפשר ל-IBM להיות ממוקדת עוד יותר באסטרטגיית הענן ההיברידי וה-AI מבוסס הפלטפורמה שלה.

"IBM נותרה מחויבת לווטסון, עסק הבינה המלאכותית הרחב יותר שלנו, וללקוחות ולשותפים שאנו תומכים בהם בתחום ה-IT בתחום הבריאות", אמר רוזמיליה בהצהרה. "באמצעות עסקה זו, פרנסיסקו פרטנרס רוכשת נכסי נתונים וניתוח שיהנו מההשקעה והמומחיות המשופרת של פורטפוליו הממוקד בתעשיית הבריאות".

הרכישה היא ההשקעה האחרונה של פרנסיסקו פרטנרס בחברות טכנולוגיות בריאות. ההשקעות הקודמות שלה בתחום כללו חברות כמו Availity, eSolutions, Capsule, GoodRx, Landmark, QGenda, Trellis ו-Zocdoc.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים