אילון מאסק: גרסת הבטא למנגנון הנהיגה האוטונומי – בקרוב בקנדה

המנכ"ל והמייסד של ענקית הרכבים החשמליים צייץ ובישר כי השקת ה-FSD לציבור תתרחש בקנדה בעוד שבועיים עד 4 שבועות, זאת במקביל לאפשרות לרגולציה אמריקנית על המנגנון, שכנראה תעקב את שחרורו הנרחב שם

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה במפעל החברה.

נראה שתוכנת הבטא לתכונת הנהיגה העצמית מלאה, ה-FSD, של טסלה תגיע בקרוב מאוד לקנדה, ככל הנראה לפיילוט רחב היקף.

אילון מאסק, המייסד והמנכ"ל המפורסם של החברה, אישר זאת בתגובה לציוץ תוהה ממשתמש בשם נוח ווב. מאסק כתב ל-ווב בטוויטר: "נתחיל להשיק את הבטא של FSD בקנדה בזהירות בשבועיים עד 4 השבועות הקרובים".

מאסק לא פירט האם הקנדים יצטרכו להיות מתאימים לנהלי הבטיחות של טסלה, אשר קבעה אמצעי בטיחות המאפשר לבעלים להוריד את התוכנה רק לאחר השגת ציון גבוה במיוחד על נהיגתם.

יצוין כי מחיר ה-FSD יעלה בכ-2,000 דולר בקרוב. כעת המחיר עומד על 10,600 דולר, והעלאה המסתמנת הזו קוממה את המשתמשים על מאסק שלדבריהם, אם לסכמם באופן כללי, מזלזל במשתמשים.

ואכן מאסק נוטה להבטיח הרבה בנוגע למנגנון המצופה כל כך, ולא תמיד הבטחותיו קורמות עור וגידים. בציוץ מדצמבר 2020 כתב המנכ"ל שה-FSD Beta תגיע לקנדה "בקרוב מאוד", אך סייג את דבריו בהערה שהם נאמרים "בלי ערבויות". מאז הבטחתו הראשונה ההיא ב-2020, מאסק הסביר מספר פעמים שהסיבה לעיכובים נבעה מהבדלים "עדינים" ו"חשובים" בין הכבישים הקנדיים לאלו של ארה"ב.

ה-Model S של טסלה. צילום: BigStock

ה-Model S של טסלה. צילום: BigStock

צרות רגולטוריות בארה"ב

ואולם גם בארה"ב המנגנון לא הופץ לעת עתה בקרב יותר ממספר משתמשים מוגבל, שגויסו לפיילוט המצומצם שלו.

למעשה, בשבוע שעבר נודע כי המנגנון המדובר, עליו טסלה שוקדת שנים, עלול להיות מחויב בביקורת ורגולציה בטרם כניסתו לתפקוד נרחב במדינה.

במקור ה-FSD עמד להתחיל פיילוט רחב ממדים בקליפורניה. הניסוי אמור היה להיערך בקרב רבים מנהגי טסלה במדינה, אבל במשרד הרישוי של קליפורניה, ה-DMV, החלו ממש לקראת ההתקדמות בזו לחשוש מבעיות בטיחות ולחפש דרך לרגולציה על פעולת הפיצ'ר החדשני.

משמעות הדבר היא שקליפורניה בוחנת מחדש את תוכנית מבחן הנהיגה האוטונומית המלאה של ענקית כלי הרכב החשמליים, על מנת לקבוע אם התוכנה החדשנית המיועדת למכונית החשמלית של היצרנית צריכה להיות תחת תקנות הרכב האוטונומי של מחלקת הרכבים שלה, כך דיווח הלוס אנג'לס טיימס בשבוע שעבר (ג').

נזכיר כי ה-FSD אמנם אמור להפוך את הטסלות למכוניות שיודעות לנהוג את עצמן, אבל היחס אליו הוא רק כאל מנגנון עזר למשתמשים, שמחייב את הנהגים בישיבה דרוכה מאחורי ההגה, בשימת לב ואפילו בהפעלת שיקול דעת על הכבישים.

הרגולטורים חוששים מן הסתם מתאונות וכשלים של המנגנון, ובמקביל מכך שהבעלים של המכוניות פשוט יניחו להן לנהוג לבד כאילו היו מכוניות אוטונומיות, דבר שעלול לייצר סכנות גדולות על הכבישים.

אבל כמה בטוח המנגנון?

באחרונה צייץ רוס גרבר, מנכ"ל ויועץ השקעות, בטוויטר של-Tesla FSD Beta לא היו תאונות מאז פרסום גרסת הבטא הראשונה שלו. רוס התייחס לגרסת הבטא הציבורית שהושקה בארה"ב רק בעונת הסתיו האחרונה של 2021, ושנתנה לאנשים הזדמנות לחוות את השירות בעצמם. 

מנכ"ל טסלה הגיב לציוץ זה ואישר את ההצהרה הנחרצת.

עם זאת ב-Tech Times, שדיווחה על כך, ציינו כי הבוחנים הראשונים הללו של התוכנה הם מי שעברו את מבחן הבטיחות של החברה, ושקיבלו ציון של בין 98 ל-100 מבחינת הנהיגה שלהם – משמע, הבודקים הם נהגים אחראים וטובים במיוחד.

לכן, גם אם השירות המתקדם והחדשני שטסלה מציעה מסתמן כבטוח, זוהי תחילת הדרך עבורו, ולפיכך רק אחרי השחרור לציבור הרחב אפשר יהיה להבין באמת עד כמה המנגנון בטוח – אם לאו.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים