מדיניות אפס סובלנות סינית לקורונה עלולה לפגוע בשרשרת האספקה

סין היא המקור העיקרי בשרשרת ההפצה והייצור של העולם הדיגיטלי המודרני, והחשש הוא לא רק מבעיות ייצור במפעלים, אל גם מההשלכות של סגירה חלקית ואולי מלאה של חלק מהנמלים הראשיים במדינה

האם תחבל עוד בשרשרת האספקה? מדיניות 'אפס סובלנות' של סין כלפי הדבקה באומיקרון. עיבוד ממוחשב. אילוסטרציה.

מדיניות האפס סובלנות של הממשל הסיני לגבי ההתפרצות הנוכחית של מגיפת הקורונה עלולה, כך חוששים אנליסטים בשוק, להוביל לפגיעה נוספת בשרשרת האספקה. החשש הוא מפני היד הקשה של הממשל הסיני, שאינו מהסס להפיל סגר על ערים שלמות כדי להילחם באומיקרון – אם לצורך בדיקות של כל האנשים החיים באותה עיר, או כדי למנוע הדבקות.

סין הייתה ונשארה המקור העיקרי בשרשרת ההפצה והייצור של העולם הדיגיטלי המודרני, והחשש הוא לא רק מבעיות ייצור במפעלים, אל גם על סגירה חלקית ואולי מלאה של חלק מהנמלים הראשיים של המדינה, בעיקר לאחר שהתגלו מקרי אומיקרון בשתי ערים בהi ממוקמים הנמלים העיקריים של סין, טיאנג'ין שסמוכה לבייג'ינג ודאליין שנמצאת באזור הצפון מזרחי של המדינה.

גל חדש של חוסרים?

שרשרת האספקה ביקום הטכנולוגי החלה לאחרונה להראות סימני התאוששות מסוימים, ובשוק המעבדים החלו לדבר כבר על סיום המחסור בהיצע לקראת סוף 2022, אבל כעת חוששים שהגל החדש והמסיבי במיוחד יגרום שוב לנסיגה, שתמנע מחברות לממש את התוכניות העסקיות שלהן.

בשבוע שעבר אמר למחוקקים בארה"ב יו"ר הפדרל ריזרב האמריקני, ג'רום פאוול, כי "אם סין תיצמד למדיניות שלה, האומיקרון באמת יכול להפריע לשרשראות האספקה שוב".

האנליסט פרדריק ניומן, מחברת המחקר הכלכלית HSBC אף היה חריף יותר, וציין כי, "העולם עלול להתמודד עם האמא של כל המעידות בשרשרת האספקה השנה".

חלק מהחברות שמפעילות מפעלי ייצרו בסין כבר נאלצו להפסיק את הפעילות שלהן. סמסונג, לדוגמה, סגרה את המפעל שלה ב-שיאן, מכיוון שהעיר נמצאת בסגר מוחלט כבר מספר שבועות, אך בחברה טענו שהייצור פוזר בין מפעלים אחרים שלה, כך שסגירת המפעל אינה אמורה להשפיע. גם בפוקסקון – למרות שהיא טוענת שהיא בינתיים לא הושפעה כלל מהסגר – יכולים בקרוב להתמודד עם בעיה, למרות שבחלק מהאזורים בסביבות המפעלים שלה הורו לתושבי הערים על סגר מוחלט בינתיים.

גם העבודה במפעלים של טויוטה ושל פולקסוואגן במחוז העירוני טיאנג'ין, הושהתה בינתיים עד שיתברר מצב התחלואה באזור, שנמצא בתהליך של בדיקות. הנמל עצמו עוד לא נסגר לאחר בדיקות כל העובדים, ולפי הרשויות, כל רציפי ההטענה בינתיים עובדים כרגיל, אבל כאמור המצב יכול להשתנות בכל רגע נתון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים