לראשונה: מכללת היי-טק למגזר הדרוזי; תוקם בדליית אל כרמל

המכללה תוקם על ידי מדיאטק היי-טק, זרוע ההדרכה הצפונית של מטריקס, שגם תעביר את הקורסים שיילמדו בה ● ראש המועצה, כרמל נאסר אל-דין, אמר במעמד החתימה, כי "כחלק מהשינוי שעוברת העדה הדרוזית, נדרשת התאמה של המגזר הדרוזי לעולם ההיי-טק; ראוי שחלק מצעירי העדה ייפנו לתחום זה"

מכללת היי-טק ראשונה במגזר הדרוזי תוקם בכפר דליית אל כרמל – כך סוכם בסוף השבוע בין המועצה המקומית, בראשות כרמל נאסר אל-דין, לבין מדיאטק היי-טק, זרוע ההדרכה הצפונית של מטריקס.

הלימודים יתקיימו במבנה מיוחד שהעמידה המועצה לצורך כך. בין היתר, יילמדו במכללה קורסים לפיתוח ובדיקות תוכנה, הנדסת רשתות, הנדסת תקשורת, הקמה, בניית וקידום אתרי אינטרנט ולטכנאות PC. ההכשרות יועברו על ידי הצוות של מדיאטק היי-טק.

אל-דין אמר במעמד החתימה, כי "כחלק מהשינוי שעוברת העדה הדרוזית, נדרשת התאמה של המגזר לעולם ההיי-טק. ראוי שחלק מצעירי העדה הדרוזית ייפנו לתחום זה, ויוכשרו באמצעות מסלולים חדשניים, על מנת שיוכלו להשתלב במקצועות טכנולוגיים ולא רק במקצועות המסורתיים". הוא ציין, כי "כיום, לומדים רק אחוזים בודדים של האוכלוסייה הדרוזית לימודים גבוהים, ואנחנו רוצים שמגמה זו תורחב".

לדברי יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק היי-טק, "דליית אל כרמל ממוקם אסטרטגית בין שני פארקי היי-טק מובילים: פארק יקנעם ממזרח ופארק מת"ם בחיפה ממערב. שניהם נמצאים כיום בתנופת פיתוח מואצת. לכן, אך טבעי להכשיר בכפר צעירים למטרות עבודה בתעשיית ה-IT". הוא אמר, כי "רק כדי לסבר את האוזן, כרגע נמצאות מעל ל-100 משרות פתוחות של מטריקס באזור חיפה והצפון. אני מאמין, כי המכללה הינה יריית הפתיחה לשינויי תעסוקתי כולל במגזר הדרוזי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים