האם מנכ"ל חברת קריפטו יעבור את לארי אליסון ברשימת עשירי העולם?

הונו של צ'אנגפנג זאו, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו בינאנס, מוערך ב-96 מיליארד דולר, כך לפי בלומברג ● הנתון אינו לוקח בחשבון את הרווחים של זאו על מטבעות קריפטו ויתר אחזקותיו, כלומר שוויו יכול לגדול עוד

הצרות בשוק הקריפטו באות בצרורות. בייננס והמנכ"ל שלה, צ'אנגפנג ז'או.

צ'אנגפנג זאו, מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו בינאנס (Binance), זינק באחרונה בצמרת עשירי תבל – הונו שווה כעת כ-96 מיליארד דולר, מה שממקם אותו על סף עשרת הגדולים בזירת המיליארדרים הטכנולוגיים, בה מככבים יזמים ענקים כמו מארק צוקרברג מפייסבוק, לארי פייג' וסרגיי ברין מייסדי גוגל, ומי שנמצא מעל זאו ברשימה במקום העשירי – לארי אליסון מייסד אורקל, כך לפי בלומברג.

העושר הנקי של זאו הוערך לראשונה על ידי מדד המיליארדרים של בלומברג, שהגיע למסקנה כי שוויו של מנכ"ל חברת הקריפטו עולה על זה של האדם העשיר ביותר באסיה, מוקש אמבאני, יו"ר הקונגלומרט ההודי ריליינס אינדסטריז (Reliance Industries).

כדאי לשים לב שהשווי הנקי האמיתי של זאו יכול להיות גדול בהרבה, מכיוון שבמדד לא נלקחים בחשבון רווחים על השקעותיו בקריפטו בפרט ואחזקותיו בכלל.

זאו, הידוע בכינוי CZ, הוא איש עסקים עסקים סיני-קנדי בן 44. בשנת 2017 הוא ייסד את בינאנס, שנחשבת כבורסת מטבעות הקריפטו הגדולה בעולם, לפי נפח מסחר יומי של 106 מיליארד דולר (נכון ל-6 בינואר, על פי CoinGecko). זאו היה בעבר חבר בצוות שפיתח את Blockchain.info וגם שימש כמנהל הטכנולוגיה הראשי של OKCoin בשוק מטבעות הקריפטו. בינאנס הניבה לזאו הכנסות של לפחות 20 מיליארד דולר בשנה שעברה, כך לפי טענת בלומברג.

מתחריו העשירים בתחום הקריפטו של זאו הם מייסד FTX, סם בנמן-פריד (15.4 מיליארד דולר) ומנכ"ל קוינבייס (Coinbase), בריאן ארמסטרונג (8.9 מיליארד דולר), לפי המדד של בלומברג.

כדי להגיע לשוויו של זאו העריך בלומברג כי הוא מחזיק ב-90% מ-בינאנס וכן הוערכו הכנסות הבורסה על סמך מחזורי מסחר ספוט ונגזרות, כמו גם עמלות פרסום, וזאת בהתבסס על מידע ציבורי.

בלומברג פנה אל זאו לקבל את תגובתו, אך הוא סירב לספק אחת, בעוד שבינאנס ערערה על דיוק ההערכות, מה שמאפשר לג'ף בזוס ואילון מאסק – המככבים בראש הרשימה עם הון של 198 מיליארד דולר ו-272 מיליארד ד' (בהתאמה) – לנשום לרווחה, לפחות לעת עתה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים