חברת הסייבר פנטרה הפכה ליוניקורן

החברה מגייסת 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד ד' ● סבב הגיוס הנוכחי הופך את פנטרה לבעלת השווי הגבוה ביותר בתחום בדיקות הסייבר האוטומטיות; ההכנסות השנתיות של החברה זינקו פי שישה בשנתיים האחרונות

מנהלי פנטרה. מימין לשמאל: רן תמיר, CPO; אריק ליברזון, מייסד שותף ו-CTO; אמיתי רצון, מנכ"ל; אביב כהן, CMO.

הסטארט-אפ הישראלי פנטרה (Pentera) – שפיתח פלטפורמה להערכת סיכונים וחשיפות בהגנות סייבר על-ידי אוטומציה של בדיקות חדירות בארגונים – הכריז היום (ג') על השלמת סבב גיוס שלישי (Round C) בסך 150 מיליון דולר, לפי הערכת שווי של מיליארד דולר. 

קרן K1 Investment Management הובילה את סבב הגיוס, בו השתתפו גם הקרנות Insight Partners ו-Evolution Equity Partners. משקיעי החברה כוללים גם את הקרנות Awz Ventures ו-Blackstone. במהלך שלוש השנים האחרונות פנטרה גייסה סכום כולל של 190 מיליון דולר, וסבב הגיוס הנוכחי הופך את החברה לבעלת השווי הגבוה ביותר בעולם בתחום בדיקות האבטחה האוטומטיות (Automated Security Validations).

הצלחה לתוכנה לבדיקת חדירות אוטומטית למערכות מידע ארגוניות

פנטרה הוקמה ב-2015 על ידי ד"ר אריק ליברזון, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואריק פיינגולד. בראש החברה עומד המנכ"ל אמיתי רצון. הטכנולוגיה של החברה משמשת למעלה מ-400 ארגונים ברחבי העולם, לרבות חמישה מתוך שבעת הבנקים הגדולים בישראל, עשרה משרדים ממשלתיים בארץ, וחברות מובילות כגון טבע, נטפים ושופרסל. החברה מעסיקה כיום למעלה מ-150 עובדים במשרדיה בישראל, ארה"ב, אנגליה וגרמניה. 

 פנטרה פיתחה פלטפורמת תוכנה לבדיקת חדירות אוטומטית של מערכות המידע הארגוניות, במטרה להעריך את מידת חסינותן בפני מתקפות סייבר, לאתר ליקויים ולחסום פרצות אבטחה. האלגוריתם של פנטרה מחקה את פעולותיו של האקר אנושי, ומאתגר את אבטחת הרשת הארגונית, השרתים ומערכות המידע. הטכנולוגיה הייחודית אינה דורשת התקנה של "סוכנים" בכל נקודת קצה (agentless), עובדת בצורה בטוחה ומוטמעת ללא כל צורך בעצירת פעילות החברה. הדו"חות שמופקים בסוף התהליך מאפשרים לצוותי האבטחה של הארגון לתקן את הליקויים לפי רמת הסיכון האמיתית שלהם, באופן רציף, ומסייעים להנהלת החברה לוודא שהארגון מוגן מפני התקפות סייבר בצורה שוטפת. 

תקופת צמיחה משמעותית לפנטרה

סבב הגיוס הנוכחי הושלם בעיצומה של תקופת צמיחה משמעותית עבור החברה, על רקע העלייה במתקפות כופרה. פנטרה גייסה מאות לקוחות חדשים במהלך השנה האחרונה, כ-100 מתוכם נוספו במהלך חודש דצמבר 2021, ושיעור ההכנסה השנתית של החברה זינק פי שישה בשנתיים האחרונות.

על רקע הגיוס, פנטרה צפויה להרחיב את פעילות הפיתוח, השיווק והמכירות, בדרך להנפקה ציבורית. כמו כן, החברה מתכננת להכפיל את מספר העובדים בה עד סוף 2022.

הביאו להצלחה שהפכה את החברה ליוניקורן. צוות פנטרה.

הביאו להצלחה שהפכה את החברה ליוניקורן. צוות פנטרה. צילום: ערן בארי

"סבב הגיוס ממצב את פנטרה כמובילת קטגוריה עולמית"

אמיתי רצון, מנכ"ל פנטרה: "סבב הגיוס הנוכחי ממצב את פנטרה כמובילת קטגוריה עולמית. הצמיחה האקספוננציאלית שלנו מוכיחה שארגונים כבר לא מוכנים להתפשר על סימולציות בתחום מבדקי החדירות ומתעקשים לתחזק באופן שוטף את חסינות הסייבר הארגונית, אל מול הגל הגואה של מתקפות כופרה שהעולם חווה לאחרונה. ביום מיוחד זה, אני מודה לעובדי החברה, השותפים והמשקיעים שלנו, שלוקחים חלק פעיל במהפכה שאנחנו מחוללים בעולם אבטחת הסייבר".

ד"ר אריק ליברזון, מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות, פנטרה: "צוותי אבטחת מידע מתמודדים עם מספר עצום של חולשות בתשתיות ובתהליכים העסקיים שלהם, ומוצאים את עצמם נטולי יכולת אבחנה בין עיקר וטפל בתחום הזה. הפלטפורמה של פנטרה מאפשרת לזהות ולתעדף את החולשות בעלות הסיכון הגבוה ביותר, מבחינת הסיכון לפריצה ופוטנציאל הנזק לארגון. שימוש רציף במערכת פנטרה מאפשר לאנשי אבטחת המידע לסמוך על ההגנות שלהם ולשקף למועצת המנהלים של הארגון בדיוק רב את החשיפות והסיכונים כנגד מתקפות סייבר בכלל, ומתקפות כופרה בפרט". 

כריסטיאן גראנט, סגן-נשיא בכיר, K1 Investment Management: "מערכות ניהול חולשות האבטחה המסורתיות העניקו לארגונים רבים תחושת ביטחון כוזבת. איומי הסייבר הם דינמיים ומשתנים חדשות לבקרים, ולכן בדיקות חדירות תכופות ושיטתיות הן הדרך היחידה לשמור על אבטחת הסייבר של רשתות תקשורת ומידע מודרניות. פנטרה מייצגת את תו התקן לתעשייה ואנחנו נרגשים לחבור אליה לקראת השלב הבא במסע הצמיחה שלה".

תומס קריין, שותף, Insight Partners: "פנטרה ממציאה מחדש את תחום בדיקות האבטחה בסייבר, ומשנה את הסטטוס קוו בכך שהיא מאפשרת לערוך בדיקות ותיקופי אבטחה שוטפים בצורה אוטומטית, תוך פנייה לשוק רחב של ארגונים וספקי שירותי אבטחה כאחד. החברה נמצאת בצמיחה משמעותית, חווה ביקושים גבוהים למוצריה ומניעה מהפך בתעשייה. אנחנו גאים להמשיך ולעבוד עם הצוות ההולך וגדל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים