ועדת הכספים אישרה מסלול הטבות מיוחד של רשות החדשנות לב"ש

לחוק החדשנות - שעוסק בנושא החדשנות בתעשיה - התווסף היום (ג') סעיף מיוחד, שמאשר מסלול הטבות וקידום חדשנות טכנולוגית בבירת הנגב

מסלול הטבות מיוחד לעידוד השקעות בה. באר שבע.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (ג') את בקשתם של שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושרת המדע, אורית פרקש הכהן, להוסיף לחוק החדשנות – שעוסק בנושא החדשנות בתעשיה – סעיף מיוחד, שיאשר מסלול הטבות וקידום חדשנות טכנולוגית לעיר באר שבע. את התוספת יזמה רשות החדשנות.

הפנייה לוועדה נעשתה מאחר שהחוק הקיים מאפשר מתן העדפה לאומית לאזורי פיתוח מוגדרים, א' ו-ב', שבאר שבע נכללת בהם, אולם אין בחוק סעיף המאפשר מתן העדפה ממוקדת, שכוללת גם תקציבים, לעיר מסוימת.

השתתף בדיון. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ.

השתתף בדיון. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ. צילום: ויקימדיה

מסלול ההטבות – יחזק את באר שבע והנגב

בדיון בוועדה, בראשותו של חבר הכנסת אלכס קושניר, בירכו חברי הכנסת על המגמה של הממשלה לעודד חדשנות בדרום. חבר הכנסת קושניר אמר כי מסלול ההטבות יחזק את באר שבע והנגב ויממש את חזון בן גוריון, שאמר כי עתידה של מדינת ישראל יקבע על פי הנגב.

בדיון השתתף ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, שאמר כי "מדובר ברגע היסטורי שחיכינו לו שנים רבות". לדבריו, "המסלול המיוחד רשום אמנם על שם באר שבע, אבל זהו פרויקט לאומי, להקמת רובע החדשנות בעיר שמשפיע על כל מדינת ישראל". דנילוביץ ציין כי העובדה שבאר שבע מייצרת את המספר הגבוה ביותר של מהנדסים ומהנדסות, העובדה שיש בה 90 חברות טכנולוגיות, ושבנוסף לכל צה"ל מתקדם בנושא המעבר שלו לדרום, צריכים להפוך את העיר למרכז חדשנות משמעותי בישראל, וגם בהיבט בינלאומי. הוא קרא לממשלה להמשיך ולהשקיע משאבים בעיר, כדי שבוגרי האקדמיה והחיילים יישארו בה.

בהצעת ההחלטה שהוגשה לוועדה, צויין כי העיר מונה כיום כ-220 אלף תושבים, והיא ליבת המטרופולין של באר שבע. היא משרתת 750 אלף תושבים נוספים בנגב, על שטח שהוא כ-60 אחוזים משטחה של המדינה. אולם, למרות זאת, עדיין יש בעיר כמה עשרות בודדות של חברות הזנק, שמהוות פחות מאחוז אחד מכל חברות ההזנק בישראל. חברות אלו מתקשות בגיוס הון בגיוס עובדים, וסובלות בעיקר ממחסור בתשתית מו"פ ומרכזי ידע. לעיר יש פוטנציאל גדול, מאחר ש-70 אחוזים מתוך 30 אלף הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון מתגוררים בה – מתוכם שמונת אלפים סטודנטים במקצועות ההנדסה. אבל, למרבה הצער, הם לא נשארים בעיר. זאת למרות השקעות רבות שנערכו בב"ש, בתחום הסייבר, ופוטנציאל ירידת צה"ל לדרום.

עוד נאמר כי ההצעה של רשות החדשנות לעגן בתקנה את הסיוע לב"ש היא בנוסף לשורה של פעולת שנעשות לאורך השנים, ובין היתר סייעה להקמת פארק היי-טק גדול, שכבר פועל בעיר. "קידום החדשנות יטיב עם התעשיה ויגדיל את מספר המועסקים", נכתב בהצעה המקורית.

על פי הפירוט של מסלול ההטבות המיוחד, ייבחר גורם מקצועי שיציג תוכנית לקידום היזמות בעיר, בשילוב עוגנים משמעותיים. כמו כן תפעל הרשות עם גורמים נוספים לייצירת סינרגיה בין כל הגורמים בעיר. ההצעה אושרה פה אחד בוועדה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים