הבנק הדיגיטלי הראשון יוצא לדרך; קיבל את אישור הרגולטור

הבנק של פרופ' אמנון שעשוע קיבל את האישור לאחר שהשלים את העמידה באבני הדרך שנקבעו ● הוא יפעל תחת המותג וואן זירו, וייתן שירותים בנקאיים ככל בנק אחר - בדיגיטל ● זהו הבנק הראשון שמוקם בישראל אחרי 43 שנים

אנשי הבנק הדיגיטלי, וואן זירו. מימין: שוקי אורן, היו"ר; פרופ' אמנון שעשוע, המייסד; וגל בר דעה, המנכ"ל.

נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים הסירו את המגבלות שהוטלו עד כה על הרישיון של הבנק הדיגיטלי הראשון, וזה יצא לדרך בקרוב, תחת המותג וואן זירו. האישור ניתן היום (ב'), לאחר שעל פי הודעת הנגיד, פרופ' אמיר ירון, הבנק "השלים את העמידה באבני הדרך שנקבעו, ולאחר שניתן על כך אישור המפקח על השלמת הליך ההקמה".

וואן זירו הוא בנק בשליטת פרופ' אמנון שעשוע ובניהולם של שוקי אורן, יו"ר הדירקטוריון, וגל בר דעה, המנכ"ל. הוא צפוי להציע את כל השירותים הבנקאיים שנותן כל בנק אחר, אולם בניגוד אליהם, לעשות זאת ללא סניפים כלל.

בנק ישראל נתן לוואן זירו את הרישיון הראשוני לפעולה ב-30 בדצמבר 2019, אולם זה היה רישיון מוגבל, שהיה כרוך בהשלמת ההיערכות הניהולית והתפעולית להקמתו, הקמת מערכות מידע ותשתיות, לרבות באמצעות לשכת שירותי המחשוב, שקיבלה מענק מהמדינה, חיבור הבנק למערכות התשלומים והסליקה, חיבורו לכלים המוניטריים, השלמת ביצוע פיילוט וגיוס הון. אלה בוצעו מאז והיום, כאמור, ניתן לו אישור הקבע.

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל.

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. צילום: דוברות הבנק

בבנק המרכזי מציינים שמעמדו של וואן זירו הוא כמו של כל יתר הבנקים בישראל, והוא מפוקח על ידי הפיקוח על הבנקים. מדובר בבנק הראשון שמוקם בישראל לאחר 43 שנים.

על פי הודעת בנק ישראל, "האתגרים שהיו כרוכים בהקמת הבנק היו רבים וחדשניים. הבנק הוקם בליווי צמוד של גורמים רבים בבנק ישראל. נבחנו מוכנות הבנק בהיבטי אבטחת מידע וסייבר, ניהול הסיכונים הטכנולוגיים, הערכת איכות ניהול הסיכונים וכלי הפיקוח והבקרה הקיימים בו".

האם המהלך יקדם את התחרות? לדברי הנגיד, יש פוטנציאל

הנגיד, פרופ' ירון, אמר היום כי "חתמתי על הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי של הבנק הדיגיטלי החדש. לאחר 43 שנים, בנק חדש מוקם בישראל, אחרי שמנהלי ועובדי וואן זירו עמדו באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו, להגביר את התחרות במערכת הבנקאית. הפיקוח על הבנקים ימשיך לפקח מקרוב על הבנק וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שהוא עושה עם כל בנק בישראל. אני מקווה שהקמתו של וואן זירו תסלול את הדרך לבנקים נוספים, שיתרמו לתחרות ולרווחת הצרכנים".

אורן ציין כי "קבלת רישיון הקבע היא אבן דרך חשובה בדרך לתחרות אמיתית בתחום הבנקאות הישראלית. בנק ישראל נותן אישוש למוכנות שלנו להציע אלטרנטיבה תחרותית, שלמה ובטוחה למשקי הבית בישראל. ערכים של שקיפות והוגנות מתחילים לחלחל בשוק הבנקאי. הציבור רק ירוויח מהם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עופר

    הבעיה עם כל המוצרים הדיגיטליים של הבנקים שהם מעבירים את האחריות לניהול החשבון למשתמש שהוא לא תידרשו מיומן מספיק, וזאת ללא בדרכה מוקדמת שתבטיח שליטת המשתמש בכלים החדשים.

אירועים קרובים