סטייג' וואן גייסה 235 מיליון דולר לקרן הרביעית שלה

הקרן תפעל במודל משולב: 150 מיליון דולר לגיוסים של חברות סיד ו-85 מיליון שיופנו להשקעות בחברות בשלבים מתקדמים יותר

הצוות של סטייג' וואן.

קרן ההון-סיכון סטייג' וואן הודיעה היום (ג') כי היא השלימה גיוס של 235 מיליון דולר לקרן הרביעית שלה. הקרן תפעל במודל משולב: קרן ראשית בהיקף של 150 מיליון דולר, שתשקיע בחברות בשלבי ההקמה (סיד), וקרן נלוות בהיקף של 85 מיליון דולר, שתבצע השקעות המשך בחברות הפורטפוליו המובילות של הקרן החדשה. גיוס זה מביא את סך ההון המנוהל על ידי קבוצת סטייג' וואן לכחצי מיליארד דולר.

הקרן הרביעית תמשיך להשקיע בשלבים הראשוניים ביותר של חברות ישראליות בעלות יתרון טכנולוגי, המפתחות מוצרים לשוק הארגוני. רובם המכריע של המשקיעים בקרן החדשה הם משקיעים חוזרים מקרנות העבר של סטייג' וואן, וכוללים גופים מוסדיים ואנשים פרטיים מארצות הברית, ישראל, אירופה ויפן.

האקזיטים של חברות הפורטפוליו של סטייג' וואן

יש לציין שסטייג' וואן פעילה כבר כשני עשורים והשקיעה עד היום בכ-50 חברות, מהן כמה מחברות הטכנולוגיה הבולטות שצמחו בישראל. בין האקזיטים האחרונים של חברות הפורטפוליו שלה ניתן למנות את אפסגון, שנמכרה לסיסקו, עבענן, שנמכרה לצ'ק פוינט, אוטונומו, שהונפקה בנאסד"ק, ואפוליסי, שנרכשה על ידי סיסדיג. בכל ארבע החברות הייתה סטייג' וואן המשקיעה הראשונה בחברה ובעלת מניות מהותית בה במועד האקזיט.

סטייג' וואן מנוהלת על ידי יובל כהן – מייסד ושותף מנהל, טל סלובודקין – שותף מנהל, טל יעקבי – שותפה וסמנכ"לית כספים, ונתנאל מאיר, שקודם עם הגיוס הנוכחי לתפקיד שותף. מאיר מביא עימו מעל עשור של ניסיון בהשקעות, פיתוח עסקי וניהול בעולמות של קרנות הון-סיכון, חברות בינלאומיות וסטארט-אפים.

צוות ההשקעות של הקרן, שגדל בשנתיים האחרונות, כולל גם את נופר שניידר (פרינסיפל), בוגרת יחידה 8200, בעלת ניסיון של מעל עשור בניהול צוותי פיתוח תוכנה ומייסדת שותפה של קהילת NuVC למשקיעים צעירים; ואביעד בן-לייש (פרינסיפל), שמצטרף לסטייג' וואן בימים אלה לאחר כעשור בחברת הייעוץ הבינלאומית אקסנצ'ר.

כהן אמר כי "על רקע הנפקות הטכנולוגיה הישראליות הגדולות שחווינו בשנה האחרונה, אנחנו מאמינים שמישראל יצאו בשנים הקרובות יותר ויותר חברות טק שיהפכו למובילות קטגוריה גלובליות, ונערכים לכך. גיוס הקרן החדשה מספק לנו את היכולת להמשיך ולהוביל השקעות בשלבים מוקדמים, ולהעניק ליזמים את המימון הראשוני וכן את גיוסי ההמשך הדרושים להם על מנת לבנות חברות מובילות".

שמות המופיעים בתמונה למעלה: עומדים, מימין – טל יעקבי, שותפה וסמנכ"לית כספים; נתנאל מאיר, שותף; נופר שניידר, פרינסיפל; וטל סלובודקין, שותף מנהל. יושבים, מימין – עינת שוהם, מנהלת אדמיניסטרטיבית; פרופ’ מאיר פדר, שותף השקעות; יעל אקשטיין, סמנכ"לית שיווק; בני שניידר, שותף השקעות; ויובל כהן, מייסד ושותף מנהל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים