אנבידיה מציגה: אומניברס לכו-לם

במסגרת הכרזותיה בתערוכת CES, מציעה כעת אנבידיה את כלי הפיתוח לאומניברס לכולם, לצד כלי חדש להדמיות תפעול רובוטים במפעלים מודרניים, פלטפורמה חדשה לרכב אוטונומי וכרטיסי מסך חדשים

אנבידיה: כלי פיתוח של אומניברס.

התחרות על היקום התלת ממדי בו תבלו שעות רבות בעבודה וגם בזמן הפנוי תהיה לוהטת, עם סימנים ראשונים להתחממות הגזרה כבר השנה. אחת החברות שהכריזה בנובמבר על כניסתה לשוק היא אנבידיה, שהכריזה על אומניברס כתשובה שלה למטאברס של מטה, החברה האם של פייסבוק.

ב-CES הכריזה החברה כי היא עושה צעד התקפי ראשון משמעותי בתחום. אם כלי הפיתוח של העולם התלת ממדי החדש שלה הוצעו עד עתה למי שהוגדרו בידי החברה כמקצוענים בתחום יוצרי התוכן, מעתה, כל מי שברשותו כרטיס תצוגה ממשפחת ה-GeForce RTX הצרכנית ומשפחת ה-NVIDIA RTX המקצועית יוכל להוריד בחינם את ערכת כלי הפיתוח ולהתחיל ליצור עולמות וירטואליים, תאומים דיגיטליים והדמיות מצבים ישירות מהמחשב הפרטי שלו – או כחלק מהעבודה שלו בארגון שבו הוא עובד.

לפי אנבידיה, גירסת הבטה של הכלים לפיתוח האומניברס הורדה כ-100,000 פעמים, וכעת הם מקווים שהגירסה הסופית תזכה לכמה מיליוני הורדות.

הגירסה המעודכנת כוללת כלים חדשים, כמו Omniverse Nucleus Cloud – שיאפשר שיתוף קל של קבצים גדולים, לדוגמה סצינות בתלת ממד, כך שלא יהיה צורך בהעברת קבצים מצד לצד בעת עבודה משותפת, וכל שינוי יוצג באופן מיידי בשני הצדדים המעורבים ביצירה. כלי מעניין אחר שקשור ליצירת העולמות נקרא Omniverse Audio2Face, שמאפשר ליצור לדמויות ליפסינג לשירים באופן מיידי, ובתלת ממד, על סמך קובץ אודיו, כשבינה מלאכותית עושה את עבודת ההתאמה בין השיר לאנימציה.

במהלך הכינוס הווירטואלי שלה הכריזה אנבידיה גם על כלי חדש, שמיועד להדמיות תפעול רובוטים במפעלים מודרניים. הכלי, שמכונה Isaac AMR, מאפשר שיפור של הפעלת רובוטים ניידים במפעלים – מיפוי שטח הפעולה שלהם, אנליטיקה ומיטוב התנועה והפעילות שלהם. מדובר בכלי שאמור לסייע מפעלי תעשייה ענקיים, עם שטחים נרחבים שחלים בהם שינויים רבים. לפי סקר שהציגה החברה, יצמח מספר המפעלים בקנה המידה הזה מ-9,000 ב-2020 עד ליותר מ-50,000 ב-2025 לאור העובדה שמגיפת הקורונה החריפה את בעיית כוח האדם במפעלים כאלה.

בתחום הרכב האוטונומי, אחד התחומים שבו החברה מתמקדת, הכריזה אנבידיה, כי הפלטפורמה החדשה שלה, DRIVE Hyperion 8, המשתמשת בשבבי DRIVE Orin, מציעה מערך שמכיל 12 מצלמות היקפיות, תשעה רדארים, חיישן LiDAR ושלוש מצלמות פנימיות. לטענתה, המערכת תוכננה כך שגם אם מחשב או חיישן מתקלקל, יש גיבוי שמבטיח שהרכב האוטונומי יוכל להמשיך לנסוע בבטחה.

בצד הצרכני יותר של ההכרזות הציגה אנבידיה את כרטיסי התצוגה החדשים שלה למחשבים ניידים ברמת הפרימיום, או מחשבי משחק, שאמורים להיות משולבים בדגמים שעליהם יכריזו רוב החברות כבר במהלך התערוכה הנוכחית. מדובר ב-GeForce RTX 3080 Ti וב-GeForce RTX 3070 Ti, שמציעים את הדור הרביעי של טכנולוגיית Max-Q, המאפשרת לשלב אותם במחשבים ניידים. לטענת החברה, הם מציעים שיפור בצריכת החשמל שמגיע עד 70% לעומת הדור הקודם של כרטיסי הדגל שלה לשוק הניידים. כן היא הציגה כרטיס חדש לשוק הנייח, ברמת הכניסה של הדור הנוכחי, GeForce RTX 3050, שיימכר במחיר של 249 דולר עם תמיכה במעקב עיניים ועד 8 גיגה-בייט זיכרון GDDR6.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים