חברת המשחקים ריוט גיימס תשלם 100 מיליון ד' כפיצוי לעובדות שהפלתה

העובדות הגישו בנובמבר 2018 תביעה ייצוגית בטענה לאפליה מגדרית, הטרדה מינית ונקמנות פנים-ארגונית ● 80 מיליון ד' מסך הפיצוי - שהושג כפשרה בתביעה - ישולמו לכ-2,000 התובעות, ושאר הכסף יוקדש להוצאות המשפט

תפצה על אפליה מגדרית וסקסיזטית. ריוט גיימס. עיבוד מחשב כאילוסטרציה.

ריוט גיימס (Riot Games) – מפתחת משחקי המחשב ומארגנת תחרויות הספורט האלקטרוני המפורסמת מלוס אנג'לס, העומדת מאחורי הכותרים המצליחים League of Legends ו-Valorant – נאלצה להתפשר בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בנובמבר 2018. החברה תשלם לכ-2,000 עובדות שלה, מרביתן לשעבר, פיצוי בגובה של 80 מיליון דולר בגין מה שהן הציגו כאפליה מגדרית, הטרדה מינית ונקמנות פנים-ארגונית שחוו בעת העבודה בה. בנוסף, ריוט גיימס תידרש לשלם עוד 20 מיליון דולר על הוצאות המשפט השונות וכשכר לעורכי דינה.

לפי Engadget, התביעה הוגשה במקור על ידי מלאני מק'קרקן וג'ס נגרון לאחר שאתר האינטרנט Kotaku חשף את תרבות החברה של המפתחים שהתנהלה, לפי התיאורים, בסגנון של "גברים-קודמים-לכל" ו-"אחי" (Bro). בדיווח פירט Kotaku את "חוויות" העובדות בחברה, שכללו למשל מקרים של "נגיעות חטופות באברי המין", ובכירים שהעבירו ביניהם רשימות של עובדות שאיתם שכבו או ישכבו. עובדת לשעבר שעזבה את החברה בגלל סקסיזם אמרה לאתר כי לעבוד עבור ריוט זה כמו "לעבוד במועדון גברים ענק".

League of Legends. המשחק המצליח של ריוט גיימס.

League of Legends. המשחק המצליח של ריוט גיימס. צילום: BigStock

טנסנט ישלמו – אבל האם החברה תשתנה לטובה?

החברה, שנוסדה בשנת 2006 באוניברסיטת דרום קליפורניה, על ידי הסטודנטים ברנדון בק ומארק מריל, תכננה תחילה לפצות את התובעות בסכום נמוך בהרבה. לפני שנתיים היא הסכימה לשלם 10 מיליון דולר לשם סגירת התובענה, אולם אי הסכמה מצד התובעות, שיוצגו על ידי שתי סוכנויות עובדים מקליפורניה, לקבל את הסכום שהוצע ב-2019, וחזרת התיק לבתי המשפט, עלו לריוט גיימס בדמי פיצוי כפולים פי עשרה. אבל אין מה לדאוג לחשבון הבנק של ריוט גיימס, שהיא כבר מזמן לא חברה קטנה של סטודנטים אלא נמצאת כיום בבעלות התאגיד הטכנולוגיה הסיני טנסנט (Tencent), ונחשבת כאחת מחברות המשחקים המצליחות בעולם, עם 24 סניפים בינלאומיים.

למרות הפשרה שהושגה, ריוט גיימס לא ממש הביעה חרטה או הודתה באשמה בנוגע לטענות התובעות. במקום היא אמרה כי "החברה מאמינה שצריך לנקוט בצעדים טובים לגבי מקום העבודה והעובדים. אין בזה שום דבר רע. החברה נוצרת מהעובדים. לא העובדים מהחברה. אז זה הזמן הנכון לשלם את סכום הפיצוי המוגדל הזה. זה אינטרס הן של הנשים העובדות והן של החברה".

כדי לגרום לה בכל זאת לתיקון, ריוט גיימס אולצה לבצע גם שינויים במדיניות במקום העבודה, לרבות הגדלת השקיפות בסולם השכר עבור מועמדים לעבודה בה, ועוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים