נורבגיה: גריינדר נקנסה ב-6.3 מיליון יורו – לאחר שהפרה את הפרטיות

החברה מסרה מידע אישי של משתמשים למפרסמים בניגוד לתקנות האיחוד האירופי – כך לפי החלטת רשות הפרטיות הנורבגית ● היא הפחיתה את סכום הקנס הראשוני, שעמד על 10 מיליון יורו

יום מסחר ראשון מוצלח במיוחד. גריינדר.

הרשות להגנת הפרטיות בנורבגיה קנסה את אפליקציית ההיכרויות ללהט"בים גריינדר, לאחר שמצאה כי היא הפרה את פרטיות המשתמשים בכך ששיתפה את הנתונים שלהם עם מפרסמים. סכום הקנס הוא 65 מיליון קרונות נורבגיות, שהן כ-6.3 מיליון יורו – פחות מהסכום הראשוני, שאותו היא קבעה בינואר האחרון ושעמד על סכום שווה ערך ל-10 מיליון יורו.

הקנס הוטל על גריינדר מאחר שהיא הפרה את תקנות הגנת הפרטיות האירופיות, ה-GDPR, ולפי הרשות הנורבגית זהו הסכום הגבוה ביותר שהיא הטילה עד כה. יצוין כי התקנות מאפשרות לרשויות במדינות האיחוד להשית על חברות שנמצא כי הפרו את הפרטיות קנס בסכום של עד 4% מהמחזור השנתי שלהן או עד 20 מיליון יורו – הגבוה מביניהם. באוסלו החליטו ללכת על סכום שהוא פחות ממחצית מכך.

ההחלטה להטיל את הקנס מגיעה לאחר שגריינדר שיתפה עם המפרסמים מידע כגון מיקום, כתובת, גיל, מגדר ונתוני השימוש באפליקציה. בנוסף, על פי ההחלטה, האפליקציה "הכריחה" את המשתמשים לקבל את המדיניות שלה, ולא שאלה אותם ספציפית האם היא יכולה לשתף עם אחרים פרטי מידע אלה ואחרים. עוד היא ציינה כי המידע על השיתוף של צד ג' במידע של המשתמשים "לא תוקשר אתם באופן ראוי", בניגוד לתקנות האירופיות.

בגלל הארון: ההגנה על הפרטיות כאן חשובה במיוחד

השמירה על הפרטיות של המשתמשים היא דבר רגיש וחשוב תמיד, אבל על אחת כמה וכמה כשמדובר באפליקציית היכרויות ללהט"בים, שחלקם נמצאים בארון. בדיווח של ה-BBC צוין כי באיחוד האירופי ערים לכך והחליטו להעניק הגנה מיוחדת.

טוביאס ג'ודין, ראש הרשות להגנת הפרטיות בנורבגיה, אמר כי "המסקנה שלנו היא שגריינדר מסרה מידע של משתמשים לצדדים שלישיים לטובת פרסום בלי ביסוס חוקי". בגריינדר, כצפוי, ממש לא מסכימים עם זה ואומרים כי "מדובר בפרקטיקות שננקטו לפני שנים רבות (בהחלטת הרשות צוין כי היא מתייחסת לתקופה שבין יולי 2018 לאפריל 2020 – י"ה). אלה לא הפרקטיקות שבהן אנחנו נוקטים כעת בכל הקשור להגנת הפרטיות. אנחנו שוקלים לערער על ההחלטה".

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים