עוד חד קרן ישראלי: Tomorrow.io שווה 1.2 מיליארד דולר

החברה, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור חיזוי מזג האוויר, תתמזג עם חברת הספאק PTOC.O, תונפק בוול-סטריט וצפויה לגייס עד 420 מיליון דולר

שמעון אלקבץ, ממייסדי ומנכ"ל Tomorrow.io.

עוד חברה ישראלית נכנסת למועדון החד קרן: Tomorrow.io, שפיתחה טכנולוגיה לחיזוי מזג האוויר, הודיעה היום (ג') כי היא תתמזג עם חברת הספאק PTOC.O מבית Pine Technology לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר. החברה תיכנס לוול-סטריט וצפויה לגייס עד 420 מיליון דולר, כולל גיוס PIPE של 75 מיליון ממשקיעים פרטיים. המיזוג צפוי להיסגר במחצית הראשונה של 2022.

Tomorrow.io נוסדה ב-2016 על ידי איתי זלוטניק, רעי גופר ושמעון אלקבץ, המשמש כמנכ"ל החברה. היא מעסיקה 160 עובדים בישראל ובארצות הברית, ועד היום גייסה מעל 200 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמת תוכנה כשירות (SaaS) לחיזוי מזג האוויר בזמן אמת, שמותאמת לפי תעשיות המושפעות ממנו. על לקוחות החברה נמנות, בין היתר, חברת התעופה דלתא, ענקית הרכב פורד וליגת הפוטבול האמריקנית NFL.

הפתרונות של Tomorrow.io, על פי החברה, "באים לגשר על הפער בין המידע הגולמי לבין תהליך קבלת ההחלטות בארגון, והוקמה על מנת לעזור לכל אלה לצפות את השפעת מזג האוויר ושינויי האקלים על היומיום שלהם ולמזער אותה. בעידן ההתחממות הגלובלית יש למזג האוויר השפעה מרחיקת לכת – למשל, סופות ענק יכולות לשתק מדינה שלמה, ולכן חברות תעופה צריכות להיערך בתכנון מסלולי טיסות, רשתות חשמל מזהות תנאים הגורמים לרגישות ולכשלים, שריפת ענק יכולה לשבש את פעילות מכבי האש ועוד".

ב-Tomorrow.io אומרים שהכסף שיגויס ישמש לביצוע מיזוגים ורכישות, ולשיגור לוויינים מצוידים במכ"ם, כחלק מפרויקט החלל שעליו היא הכריזה לפני כמה חודשים. החברה בונה בימים אלה לוויינים מבוססי רדארים, שלדבריה יאפשרו "להביא מידע מדויק למדינות שבהן קשה לדעת איפה יורד גשם בזמן אמת – כמו ישראל, ומדינות שבהן חיים חמישה מיליארד אנשים נוספים. המהלך יביא לשיפור עצום בדיוק החיזוי העולמי ויאפשר, בין השאר, מתן התראות הצפות מהימנות בכל נקודה על כדור הארץ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים