ביקורות שליליות נגד ההודעות הנעלמות של ווטסאפ

הארגון הלאומי הבריטי להגנה על ילדים: "ההחלטה הזאת, שאין מאחוריה הרבה מחשבה, תאפשר לתוקפים למחוק במהירות את העדויות להתעללות בילדים, ותקשה אף יותר על רשויות האכיפה לתבוע תוקפים ולהגן על ילדים"

חידושים בווטסאפ

ווטסאפ הוסיפה אתמול (יום ב') את האפשרות לשלוח הודעות שנעלמות לאחר 24 שעות וזכתה מיד למבול של ביקורות מצד ארגונים למען ילדים.

בבלוג שבו פרסמה את השינוי, ציינה ווטסאפ, שהמטרה שלה הייתה "לחבר את העולם בפרטיות".

האפשרות למחוק הודעות ושיחות לאחר שבעה ימים הוספה על ידי ווטסאפ בשנה שעברה, והחל מהשבוע הוסיפה ווטסאפ אפשרויות מחיקה לאחר 24 שעות, או ולאחר 90 ימים. המשתמשים גם יוכלו להפעיל את תכונת ההודעות הנעלמות כברירת מחדל לכל השיחות שלהם. עוד צוין בבבלוג, כי "יש קסם מסוים כשיושבים עם מישהו ומשתפים מחשבות אישיות בביטחון הנובע מהידיעה שרק שניכם מתקשרים בפרטיות ברגע הזה… החופש להיות כן ופגיע, בידיעה שהשיחה לא תישמר איפשהו לנצח. ההחלטה כמה זמן הודעה תשרוד צריכה להיות בידיכם".

מרק צוקרברג, מנכ"ל מטה – החברה האם של ווטסאפ, כתב בדף הפייסבוק שלו: "לא כל ההודעות צריכות להישאר לנצח".

בין המגיבים בביקורת שלילית לשינוי, טוען הארגון הלאומי הבריטי למניעת התאכזרות לילדים, כי הצעד הזה נעשה "בלא הרבה מחשבה" ויצור "קוקטייל רעיל של סיכונים" ברגע שישולב עם התוכניות של מטה להצפנת הודעות בכל השירותים שלה, כולל פייסבוק ואינסטגרם. "ההחלטה הזאת, שאין מאחוריה הרבה מחשבה, תאפשר לתוקפים למחוק במהירות את העדויות להתעללות בילדים, ותקשה אף יותר על רשויות האכיפה לתבוע תוקפים ולהגן על ילדים".

עוד מציין ארגון ההגנה על הילדים, כי הצירוף של הודעות נעלמות עם הצפנה מקצה לקצה לא יעבור את תהליך הערכת הסיכונים של החוק הבריטי לבטיחות ברשת, שדורש כי הפלטפורמות יספקו לרגולטור פרטים על הסיכונים הצפויים למשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים