פייסבוק-מטא הסירה יותר מ-140 חשבונות הקשורים לחמאס

ענקית הרשתות החברתיות ערכה ניקוי מסיבי בפלטפורמות שלה, פייסבוק ואינסטגרם, והסירה מהן גם קבוצות של מתנגדי חיסונים ומפיצי מידע כוזב אודות הקורונה, כולן הוסרו בשל מה שמכונה "התנהגות לא אותנטית מתואמת"

תעניק למפרסמים שלה עלי AI לייעול עבודתם. מטא.

יותר מ-140 חשבונות פייסבוק, וכן 79 דפים, 13 קבוצות ו-21 חשבונות אינסטגרם המקושרים לקבוצת הטרור חמאס נמחקו על ידי פייסבוק-מטא בנובמבר, בשל "התנהגות לא אותנטית מתואמת" (CIB – ר"ת Coordinated inauthentic behavior), כך נמסר מהחברה אתמול (ד').

החשבונות, הדפים והקבוצות המדוברים הופעלו מרצועת עזה, וכוונו בעיקר לתושבי השטחים הפלסטיניים ובמידה פחותה למצרים וישראל. הדפים והקבוצות הללו, כך הבהירה החברה, נוהלו על ידי חשבונות מזויפים.

הענקית ממאנלו פארק מתארת את מה שמכונה CIB כ"מאמץ מתואם לתמרן דיון ציבורי למטרה אסטרטגית, שבו חשבונות מזויפים הם לב ליבה של העסקה". לפי החברה, כמה מהעמודים טענו שהם מנוהלים על ידי גורמים וקהילות חדשות בגדה המערבית, בישראל ובחצי האי סיני, בעוד שאחרים טענו שהם עמודי חדשות עצמאיים מהשטחים הפלסטיניים. ואולם, לדברי פייסבוק-מטא, כאשר מתגלים תמרונים שכאלו בפלטפורמות שבבעלותה, החברה מסירה את החשבונות, הדפים והקבוצות המזויפים המעורבים ישירות בפעילות, כמו גם חשבונות שמסתמנים כאותנטיים אך לוקחים בה חלק.

חשבונותיו סולקו מפייסבוק ואינסטגרם בגלל התנהגות לא אותנטית מתואמת. החמאס.

חשבונותיו סולקו מפייסבוק ואינסטגרם בגלל התנהגות לא אותנטית מתואמת. החמאס. צילום: BigStock

החשבונות פרסמו בעיקר מאמרים, קריקטורות וממים בערבית על אירועים אקטואליים באזור, לרבות דחיית הבחירות הפלסטיניות, ביקורת על מדיניות הביטחון הישראלית, דיווחים אודות נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, וכמובן שלל תכנים פרו-חמאסיים.

עוד נודע כי כ-407,000 חשבונות עקבו אחר לפחות אחד מהעמודים הללו, כ-2,000 אנשים הצטרפו לפחות לאחת מהקבוצות הללו, וכ-6,000 חשבונות עקבו אחר לפחות אחד מחשבונות האינסטגרם הללו. בנוסף, מטעם המסולקים משירותי פייסבוק-מטא הוצאו כ-21,000 דולר על מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם, כך לדברי החברה.

גם קבוצות שלהם סולקו מפייסבוק. מתנגדי חיסונים. אילוסטרציה.

גם קבוצות שלהם סולקו מפייסבוק. מתנגדי חיסונים. אילוסטרציה. צילום: BigStock

ניקוי כללי – נגד "שחקנים" פוליטיים ומנגדי חיסונים

אולם לא רק חמאס היה על הכוונת של ענקית הרשתות החברתיות במבצע הניקיון שנערך בחודש שעבר – החברה הודיעה אתמול כי הסירה עוד רשתות דיסאינפורמציה הקשורות למגוון רחב של "שחקנים" פוליטיים ואירועים ברחבי העולם.

הארגונים שהורחקו מהשירותים במסגרת הפעולה כללו, מלבד החמאס, גם קבוצות סיניות לאומניות, קבוצות הקשורות למשבר ההגירה לאורך גבול בלארוס-פולין, וכן קבוצות של מתנגדי חיסונים, שהשתמשו בטקטיקות שונות כדי לתקוף רופאים באירופה, כך לפי פייסבוק-מטא.

פייסבוק לא חושפת את טווח ההגעה של קמפני הדיסאינפורמציה שזיהתה, מה שמקשה על גורמים מבחוץ לאמוד את השפעתם בפועל על הציבור. החברה כן גילתה מהם החשבונות שהוסרו וכן מי הם העוקבים של אותם חשבונות, אך לא את הצפיות שקיבלו הפוסטים שהעלו לשירותיה הגורמים שעומדים מאחוריהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים