למרות השיפור, שוק הסמארטפונים עדיין לא חזר לרמות שלפני המגיפה

חברת המחקרים טרנד-פורס פרסמה את דו"ח הרבעון השלישי של שוק הסמארטפונים העולמי והנמיכה את תחזית נפחי הייצור לשנת 2021 כולה – בעיקר בשל  המחסור העולמי ברכיבים

שוק הסמארטפונים עדיין לא חזר להיקפים שלפני המגיפה.

שוק הסמארטפונים צפוי להציג שיפור בביקוש במחצית השנה השנייה של השנה, על רקע פעילויות האי-קומרס המוגברות וקניות החגים המאפיינות חודשים אלה, נוסף על ההקלה בהתפרצות המגיפה באזורים כמו דרום מזרח אסיה – כך צופה חברת המחקרים טרנד-פורס בדו"ח האחרון שפרסמה. מנגד, המחסור הניכר ברכיבים בשוק זה מנע מיצרניות הסמארטפונים מלהגביר את ייצור המכשירים בחודשים אלה.

סיכום הנתונים של רבעון השלישי מעלה, לפי חברת המחקרים, כי סך המכשירים שיוצרו עומד על 325 מיליון, המהווים עלייה של 5.7% בהשוואה לרבעון המקביל של 2020, אבל נפחי הייצור עדיין מפגרים אחרי התקופה המקבילה שלפני המגיפה.

לגבי השנה כולה, טרנד-פורס הנמיכה את תחזית הייצור ל-1.335 מיליארד מכשירים, המהווים עלייה של 6.5% לעומת 2020, לעומת צפי קודם של 1.345 מיליארד. הורדת התחזית מיוחסת בעיקר למחסור ברכיבים בשרשרת הייצר.

סמסונג, לפי הדו"ח, הגבירה את הייצור ברבעון השלישי ב-17.9%, בעיקר הודות ליציבות בנפח העבודה במפעלי ההרכבה שלה בווייטנאם, והמשיכה להוביל את רשימת היצרניות.

אפל, שהשיקה ארבעה דגמי iPhone 13  ברבעון השלישי השנה, ייצרה 51.5 מיליון מכשירים, שהיוו עלייה של 22.6%, והצליחה לחזור למקום השני ברשימת היצרניות המובילות. עוד מציינת חברת המחקרים, כי אפל מתכננת להשיק את הדור השלישי של דגם ה-iPhone CE ברבעון הראשון של 2022, וארבעה דגמים בסידרה החדשה הבאה שלה במחצית השנייה של 2022. הדגם החדש של ה-iPhone CE צפוי לסייע לאפל לבסס את נוכחותה בשוק מכשירי ביניים מדור 5.

היצרנית הסינית אופו הגבירה את הייצור ברבעון השלישי ב-3%, והגיעה למקום השלישי בדירוג.

שיאומי ירדה למקום הרביעי, עם ירידה של 10% בנפח הייצור.

ויבו הסינית שמרה על רמת ייצור עקבית יחסית לרבעון המקביל, ומדורגת במקום החמישי.

טרנד פורס ציינה לגבי שלוש היצרניות הסיניות, כי החפיפה הרחבה בשוקי היעד, לצד רמת דמיון גבוהה בהיצע המכשירים שלהן, משפיעות ישירות על ביצועי הייצור שלהן, שתלויים ביכולתן לרכוש רכיבים שכמויותיהם מוגבלים כרגע בשוק.

חברה נוספת שהזכירה חברת המחקרים היא הונור, שמתכננת להתרחב לשווקים נוספים מחוץ לסין בשנה הבאה, בעיקר רוסיה ודרום אמריקה, והתרחבותה עשויה להשפיע על נתחי השוק של יצרניות מכשירי הביניים והמכשירים הזולים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים