"ניהול דטה לא נכון עולה לכלכלת ארה"ב 3.1 טריליון דולר בשנה"

עידן שחורי, מייסד שותף במטרולינק, מסביר על החשיבות של ניהול דטה: "ההשלכות של זה אדירות - מאיבוד המוניטין של המותג ועד לחוסר אמון מהלקוחות, שלא לדבר על פריון נמוך"

עידן שחורי, מייסד שותף וסמנכ"ל התפעול של מטרולינק.

שוק ניהול הנתונים נמצא בתאוצה, כשיותר ויותר ארגונים מבינים שניצול הדטה הארגוני הוא המפתח לשדרוג הפעילות העסקית שלהם. לפי ההערכות, צפוי סגמנט הביג דטה להגיע לשווי שוק של כ-103 מיליארד דולר עד 2023. אבל המכשולים לניצול נכון של הדטה הם רבים, כשהוצאה לפועל של תהליכי ניקוי, ארגון, העשרה והנגשה של נתונים מהווים חסמים מרכזיים. ניתן לראות בארגונים רבים ניהול לא יעיל של תהליכים אלה, ויעיד על כך סקר של טק ג'ורי שפורסם באחרונה, שבו 95% מהמנהלים סיפרו שהם נאבקים בעיבוד נתונים מורכבים.

עידן שחורי, מייסד שותף וסמנכ"ל התפעול של חברת ניהול הנתונים מטרולינק, שפיתחה פלטפורמה לביצוע אוטומציה של תהליכי ניקוי, תיאום והעשרת הנתונים בארגונים, מסביר שהעניין הפך אקוטי בעת הנוכחית. לדבריו, "הבעיה העיקרית שאנחנו רואים כיום בניהול לא נכון של הנתונים קשורה לזרימת העבודה. בניית צינור נתונים (פייפליין) פשוט למדי יכולה לקחת כמה שבועות ואף חודש, שכולל עבודת קוד כמעט אין סופית".

למה זה לוקח כל כך הרבה זמן?
"זה לוקח הרבה זמן כי המפתחים נאלצים לחכות למהנדסי הדטה, והאנליסטים, שתלויים בשני הצדדים, ממתינים שכולם יסיימו כדי לייצר תובנות הכרחיות לזרימת הפייפלין. זה זמן שמתבזבז, וכולנו יודעים כמה זמן חשוב ומה המשמעות שלו".

האם יש לזה השלכות גם מחוץ לארגונים?
"בוודאי. ההשלכות של ניהול נתונים ירוד הן קבלת החלטות לקויה ואסטרטגיה עסקית שגויה, מה שבסופו של דבר מביא לפריון נמוך, חוסר אמון של הלקוחות ואיבוד המוניטין של המותג בשוק".

מהי המשמעות הכלכלית?
"סיטואציית הניהול הלא נכון שתיארתי עולה, כך לפי הערכות, 3.1 טריליון דולר בשנה לכלכלת ארצות הברית לבדה".

לפי דו"ח של אנקונדה, שפורסם השנה, כ-45% מהזמן של מנהלי הנתונים וחוקרי הדטה מוקדש להכנת הנתונים, שכוללת בעיקר ניקוי שלהם. כך נוצר מצב שעובדים עם משכורות מהגבוהות בארגון מקדישים חלק ניכר מיום עבודה שלהם לעבודת "תחזוקה" לנתונים (Housekeeping).

כולם בשביל הדטה – והדטה בשביל כולם

מטרולינק, שהוקמה רק השנה, הספיקה לגייס בחודש שעבר גיוס סיד של 22 מיליון דולר משתי קרנות – גרוב ונצ'רס ואקליפס ונצ'רס. החברה נוסדה ידי אל״מ (מיל') רונן קורמן, לשעבר מפקד יחידה 81; אל״מ (מיל') אסף כהן, לשעבר סגן מפקד יחידה 8200; שחורי, שהיה סמנכ"ל אופרציות עסקיות ומוניטיזציה ב-Ex.CO; ליאור סוסן, ממייסדי LabX ו-Farm 2050, ושותף מייסד באקליפס ונצ'רס; ואבי חדד, לשעבר סמנכ״ל מחקר ופיתוח ב-GK8.

מה מטרולינק עושה?
"יצירת מרחב מאפשר לשיתופי פעולה בין צוותים, שהוא המפתח לניהול נכון של הדטה. במקום לנעול את הצוותים ברצף ליניארי נוקשה של משימות, מה שיוצר האטה של קצב העבודה, הפוקוס צריך להיות על פירוק התלות ביניהם, כך שכל עובד בארגון יוכל להתמקד במשימות שלו".

איך זה פותר את הבעיה?
"הפלטפורמה של מטרולינק יודעת לספק פתרון מהיר ויעיל לבעיה זו. תוך שעות בודדות המערכת מאפשרת ניקוי, תיאום וסידור הדטה כך שיהיה ניתן להסיק תובנות משמעותיות להמשך הפיתוח העסקי בארגון. העומס שיורד מצוותי הפיתוח וההנדסה מאפשר לכל אחד בארגון לייצר ערך – מבלי לחכות שבועות וחודשים. פתוח מהנדסים, יותר מדע (Less engineers, more science)".

ליאור הנדלסמן, שותף בגרוב ונצ'רס, סיפר מה הניע את הקרן להשקיע במטרולינק: "אנחנו מאמינים שהיכולות להשתמש בדטה להפקת תובנות משמעותיות הן אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים כיום בפני חברות מתקדמות. הצורך בפלטפורמות שיאפשרו ניקוי מידע, ויזואליזציה והנגדה של צנרת המידע, עיצובה, שיפורה ומתן יכולת לטפל בדטה בזמן הכי קרוב לכניסתו למערכת, תוך ביצוע פעולות מתוחכמות ועיבוד מידע מהיר ועצמאי גם ללא כתיבת קוד וללא הליכי ניקוי מידע ופיתוח ארכניים, הולך וגדל כל הזמן. הפתרון הנוח להטמעה והיעיל לשימוש של מטרולינק עונה על כך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נו באמת

    אני מאחל לכם הצלחה, גייסתם את מיטב המקושרים עדי לקבל השקעה גדולה. מעניין אם גם המשקיעים יראו כסף. חג שמח

אירועים קרובים