מסתמן: קוואלקום לא תהיה יותר בלעדית עם Windows

מיקרוסופט וענקית השבבים חתמו לפני כחמש שנים על הסכם בלעדיות, לפיו קוואלקום היא יצרנית המעבדים היחידה שתוכל לבנות מעבדים מבוססי ARM ייעודיים לשימוש עם Windows, אבל הסכם זה עומד לפוג, וכנראה - לא יחודש

שיתוף הפעולה יסתיים? מיקרוסופט וקוואלקום.

מחשבי ה-Windragon, אותם מחשבים שמבוססים על שיתוף הפעולה בין מיקרוסופט ליצרנית השבבים קוואלקום ומעבדי ה-Snapdragon שלה, היו עד עתה בלעדיים בתחום הזה של הרצת Windows באופן מלא על מעבדים שמבוססים על הטכנולוגיה של ARM ולא על מעבדי x86 של אינטל ושל AMD.

חשיפה של האתר XDA Developers מעלה כי לא בכדי זה היה כך: שתי החברות חתמו לפני כחמש שנים על הסכם בלעדיות לפיו קוואלקום היא יצרנית המעבדים היחידה שתוכל לבנות מעבדים מבוססי ARM ייעודיים לשימוש עם Windows.

אבל ההסכם הזה עומד להסתיים בקרוב לפי הדיווחים, ועל פי הרמזים בשוק הוא גם לא יחודש. זה אומר שייתכן שבקרוב את המושג Windragon יחליף Winarm, כפי ש-Wintel נוהג לסמן את המחשבים המבוססים על מעבדי x86 – מונח שנטבע בתקופה בה אינטל שלטה כמעט לחלוטין במעבדים עליהם נבנו מחשבים עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

בכנס בעלי עניין של מדיהטק, המתחרה הכי גדולה כיום של קוואלקום בשוק הטלפונים, הודיעה החברה באופן מפורש כי היא מתכוונת להיכנס לייצור מעבדים המיועדים לשימוש עם Windows. "אפל הראתה לעולם שאפשר לעשות את זה. שותפות כמו Wintel, שנמשכת כל כך הרבה זמן, צריכה להיות תחת לחץ מסוים, וכשיש לחץ, יש הזדמנות לחברות כמו שלנו", אמר אריק פישר, סגן נשיא למכירות תאגידיות ופיתוח עסקי במדיהטק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים