גוגל מפסיקה את הניתוב האוטומטי של המשתמשים מסין להונג קונג

הניתוב האוטומטי אפשר להציג למשתמשים מסין תוצאות חיפוש ללא צנזורה ● ההודעה של גוגל על הפסקת הניתוב האוטומטי פורסמה לאחר שממשלת סין הודיעה, כי לא תחדש את הרישיון של גוגל לפעול בשוק האינטרנט בסין אם הניתוב האוטומטי לא יופסק ● אנליסטים רואים בהודעה עדות לכך שבכוונת גוגל להילחם על נוכחותה בסין, למרות שבחודש ינואר איימה להפסיק את פעילותה במדינה בשל הצנזורה ובעקבות המתקפה על שרתיה

גוגל (Google) הודיעה שלשום (ב'), כי תוך "24 עד 48 שעות" יופסק הניתוב האוטומטי של המשתמשים מסין לאתר בהונג קונג. מממשלת סין לא נמסר אם בעקבות כך יתאפשר לחברת גוגל להוסיף ולפעול בסין. הניתוב האוטומטי אפשר להציג למשתמשים מסין תוצאות חיפוש ללא צנזורה. ההודעה של גוגל על הפסקת הניתוב האוטומטי פורסמה לאחר שממשלת סין הודיעה, כי לא תחדש את הרישיון של גוגל לפעול בשוק האינטרנט בסין אם הניתוב האוטומטי לא יופסק.

עד כה סירבה ממשלת סין להגיב ישירות על המהלך של גוגל, אך אנליסטים רואים בהודעה עדות לכך שבכוונת גוגל להילחם על נוכחותה בסין, למרות שבחודש ינואר איימה להפסיק את פעילותה במדינה בשל הצנזורה ובעקבות המתקפה על שרתיה, שלטענתה מקורה היה בסין.

וונג צ'ן, מנהל משרד המידע של ממשל סין, אמר, כי לא ידועים לו פרטים על הגישה החדשה של גוגל, אך הוא שב והדגיש את עמדתה של ממשלת סין, אשר מחייבת את כל החברות הזרות הפועלות במדינה לציית לחוקים המקומיים. "מאז ומתמיד אמרנו שכדי לפתח עסקים בסין, חייבים לציית לחוק הסיני", אמר צ'ן. "העמדה שלנו ברורה וחד משמעית".

כל חברה שמפעילה אתר אינטרנט בסין חייבת לקבל רישיון של ספקית תוכן ממשרד התעשייה וטכנולוגיות המידע של סין. את הרישיון חייבים לחדש מדי שנה. מועד חידוש הרישיון של גוגל חל היום (ד'). כיום מוצג למבקרים מסין דף בית עם סיומת סינית – Google.cn – אך בעקבות לחיצה על קישורים מנותבים המשתמשים מיד לאתר אינטרנט שמתארח בהונג קונג.

ללא רישיון לא תוכל גוגל להפעיל אתר אינטרנט בסין, ואנליסטים העריכו, כי מצב כזה יחזיר את גוגל שנים רבות לאחור, לאחר שהשקיעה מאמצים רבים בביסוס נוכחותה בשוק הסיני. כן העריכו המשתמשים שהיעדר רישיון של ספקית תוכן יקשה על גוגל לנהל בסין גם פעילויות נוספות שכרוכות ברישיונות עסקיים אחרים.

"אם הם יאבדו את הרישיון, תהיה זו תחילתה של תנועה בכיוון לא רצוי מבחינתה של גוגל, והם יתקשו לחדש גם רישיונות לפעילויות אחרות בסין", אמר ט. ר. הרינגטון, מנכ"ל חברת Darwin Marketing שמייעצת בתחום החיפוש.

אדוארד יו, מנכ"ל חברת המחקר Analysys International, ציין כי ברבעון השני התייצבו ההכנסות של גוגל בתחום החיפוש בסין, וכי המפרסמים החלו לשוב לחברה. אולם, אם לא יחודש הרישיון של החברה תהיה זו מכה קשה – על פי יו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים