השחקנית הלן מירן מותקפת ברשת בטענה: "היא מעריצת ישראל"

הגולשים שזועמים על מירן כינו אותה גם "גזענית'' וציינו שהיא "סוטרת לפלסטינים" רק משום שבחרה לגלם את דמותה של האישה היחידה שעמדה בראש ממשלת ישראל בסרט הביוגרפי החדש אודותיה המצולם בימים אלו

סופגת נאצה בגלל גילום דמותה של גולדה מאיר. הלן מירן. עיבוד מחשב.

השחקנית הבריטית המגה-מוערכת הלן מירן סופגת באחרונה קמפיין נאצה באינטרנט. הסיבה – בחירתה לגלם את דמותה של ראשת ממשלת ישראל לשעבר, גולדה מאיר, בסרט הקולנוע החדש "גולדה" של הבמאי הישראלי גיא נתיב. נתיב, שזכה באוסקר על סרטו הקצר Skin, אשר יצא ב-2018, מצלם את "גולדה" בימים אלו בבריטניה.

הסרט החדש יעסוק במנהיגה הראשונה והיחידה שעמדה בראש ממשלת ישראל, ובעיקר במה שחוותה וכיצד פעלה בתקופת מלחמת יום הכיפורים.

לפי הדיילי מייל הבריטי, מירן סופגת באחרונה ביקורת חמורה ואף ברוטלית מפלסטינים ותומכיהם, הטוענים כי בחירתה לגלם את דמותה של מאיר מעידה על היותה "תומכת ישראל" ו"פשיסטית", ממש כמו ההפקה, לדבריהם.

כך למשל מצטט הדיילי מייל צייצן טוויטר שהעיד על עצמו כי הוא "פלסטיני וגאה", שכתב: "כמה חולה לעשות סרט ביוגרפי על העבריינית גולדה מאיר וכן לא מפתיע שהלן מירן הגזענית שמחה להציג את הגרסה המעוותת הטהורה של אדם מגעיל".

משתמש אחד ציין כי זה "מאכזב מאוד שהלן מירן מתנדבת לתפקיד הזה", בעוד שאחר כתב: "עוד פשיזם כדי להראות כמה ישראל היא 'נפלאה'".

הגולשת שריל בנסון צייצה: "אני אוהב את הלן מירן, אבל אם הם לא מראים את השנאה הצרופה של גולדה לפלסטינים אז זה סרט חסר תועלת ותזמון ממש גרוע, כי היא תמיד הייתה חלק מטיהור אתני, גניבת קרקעות ומשאבים של פלסטין ופלסטינים".

מנגד יצאו אוהבי ישראל רבים גם להגנתה של מירן. משתמש טוויטר אחד כתב: "האמת היא שהלן מירן תומכת חזקה בישראל כבר די הרבה זמן, והיא עשתה זאת למרות שהיא חלק ממילייה בריטי של שחקנים שלעתים קרובות הוא אנטי-ישראלי בצורה מרושעת ולא פעם אנטישמי גמור. מגיע לה הרבה קרדיט על כך שעמדה בזה".

מירן מצידה תלתה את בחירתה בתפקיד בכך שלתפישתה מאיר הייתה "מנהיגה אדירה, חסרת פשרות ומלאת עוצמה". על תפקידה בסרט אמרה שזהו "אתגר גדול לתאר אותה ברגע הקשה ביותר בחייה יוצאי הדופן".

יצוין כי השחקנית הבריטית עתידה לזכות בפברואר הקרוב הפרס על מפעל חיים בטקס של גילדת שחקני המסך (Screen Actors Guild, הידועה גם בכינוי SAG). מירן בת ה-76 היא זוכת אוסקר, ארבעה פרסי אמי, חמישה פרסי SAG, פרס טוני ושני פרסי גלובוס הזהב. היא שיחקה עד כה ביותר מ-70 תפקידים ב-45 שנות הקריירה שלה בקולנוע, בטלוויזיה ובתיאטרון, החל מהמלכה אליזבת ועד למתנקשת בשירות החשאי.

רגע מפתח לפריצתה לעולם הקולנוע והטלוויזיה היה תפקידה כבלשית משטרה בעייתית בסדרה "החשוד העיקרי". אחר כך היא לקחה חלק בהפיכת סרטים בהשתתפותה לשוברי קופות, כמו ב"המלכה" – שזיכה אותה באוסקר – ב"פארק גוספורד" ובסרטים מצליחים רבים אחרים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ליאור

    מתי הסרט גולדה יגיע לצפייה בסינמה סיטי או יס פלאנט? תודה ליאור

אירועים קרובים