בפעם הראשונה: יבמ הציגה מעבד קוונטי עם כוח של יותר מ-100 קיוביט

Eagle מציע כוח עיבוד של 127 קיוביט ● בהנחה שהיא תמשיך ללכת במפת הדרכים שהתוותה, יבמ תשבור בקרוב את השיא של עצמה - עם מעבד בעל כוח עיבוד של יותר מ-1,000 קיוביט

יבמ עברה עוד שלב במפת הדרכים שלה. המעבד Eagle.

יבמ הציגה אתמול (ג') במסגרת כנס המחשוב הקוונטי שלה, Quantum Summit, את Eagle – מעבד קוונטי חדש, שמציע כוח עיבוד של 127 קיוביט. לפי החברה, זה המעבד הקוונטי הראשון בעולם שחוצה את קו ה-100 קיוביט, והצגתו מגיעה בהתאם למפת הדרכים לפיתוח הקוונטי שהחברה הציגה בשנה שעברה.

ה-Eagle בא בעקבות המעבד Hummingbird, שאותו הציגה יבמ אשתקד והוא בעל כוח עיבוד של 65 סיביות קוונטיות. לפי מפת הדרכים שהגדירה החברה, בשנה הבאה היא תשבור שוב את השיא של עצמה, עם מעבד בשם Osprey, שיציע 433 קיוביט, והבא אחריו, Condor, כבר ישבור את קו ה-1,000 עם 1,121 קיוביט.

ביבמ מספרים ש-Eagle הוא המעבד הקוונטי הראשון שאי אפשר ליצור לו הדמיה באמצעות מחשוב קלאסי, כי יש צורך בכמה מיליארדי ביטים. בענק הכחול הסבירו כי מעבד ה-"נשר" פותח בארכיטקטורה תלת-ממדית, שמציבה את הקיוביטים בשכבה אחת על המעבד ואת הרכיבים האחרים בשכבה נפרדת. פריסה זו מאפשרת את הגדלת מספר הקיוביטים תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה.

"פיתוחו של Eagle הוא צעד חשוב לקראת היום שבו המחשבים הקוונטיים יתעלו על המחשבים הקלאסיים עבור יישומים שימושיים", אמר ד"ר דריו גיל, סגן נשיא ומנהל מעבדות המחקר של יבמ. "למחשוב קוונטי יש את הכוח לשנות כמעט כל מגזר ולעזור לנו להתמודד עם הבעיות הגדולות ביותר של זמננו. זו הסיבה שיבמ ממשיכה לחדש חומרה קוונטית ומייצרת את האקו-סיסטם הגלובלי ההכרחי לצמיחתה של תעשייה קוונטית".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוני

    קונטי או לא , אאיינשטיין מתהפך בחלל

  2. זוהר

    Eagle זה לא נשר, Eagle זה עיט. נשר זה Vulture

אירועים קרובים