מחקר: בני הנוער לא ממהרים להשתתף באתגר שהם תופסים כמסוכן

הנתון עולה ממחקר שערכה טיקטוק, שבחן את היחסים של בני נוער עם אתגרי רשת ● עוד הציף המחקר את הצורך של בני נוער, הורים ומחנכים במידע טוב יותר על אתגרים

האם יש לבני הנוער קנה מידה לקבוע האם האתגר מסוכן או לא?

מחקר שערכה טיק-טוק בקרב בני נוער, הורים ומורים מעלה, כי רק 0.3% מבני הנוער מעידים כי השתתפו באתגר שהם תופסים כמסוכן.

המחקר הגלובלי סקר יותר מ-10,000 בני נוער, הורים ומורים מארגנטינה, אוסטרליה, ברזיל, גרמניה, איטליה, אינדונזיה, מקסיקו, בריטניה, ארה"ב ווייטנאם, ונועד להבין טוב יותר את המעורבות של צעירים באתגרים שעלולים להזיק להם.

צעירים שהשתתפו במחקר התבקשו לתאר את רמת הסיכון של אתגר רשת שהם ראו לאחרונה. כמעט מחצית (48%) האמינו שהם בטוחים וסיווגו את האתגר ככיפי או קליל. 32% תיארו סיכון מסוים, אך עדיין הרגישו בטוחים, ו-14% תפסו את האתגרים כמסוכנים. בעוד ש-3% מבני הנוער תיארו אתגרי רשת כמסוכנים, 0.3% בלבד העידו שלקחו חלק באתגר רשת שהם תופסים כמסוכן.

המחקר מצא גם, שבני נוער משתמשים במגוון שיטות כדי להבין את הסיכונים הפוטנציאליים באתגרי רשת לפני שהם משתתפים: צפייה בסרטונים של אנשים אחרים שלוקחים חלק באתגרים, קריאת תגובות ודיבור עם חברים.

מתן כלים לצעירים בנוגע לאופן בו מעריכים סיכונים זוהה כאחד האמצעים החשובים ביותר שיכולים לעזור לשמור על בטיחותם. קרוב למחצית (46%) מבני הנוער ציינו שהם רוצים "מידע טוב על סיכונים באופן רחב יותר" ו"מידע על מה נחשב רחוק מדי".

מתיחות – לא מצחיק

מתיחה היא שקר מכוון שמיועד לגרום לאנשים להאמין במשהו לא נכון, במטרה להפיץ פחד ופאניקה (דוגמה: יום האונס). לאחר שהמתיחה תופסת תאוצה, לרוב מוצמדת אליה הודעה שמנסה להזהיר כמה שיותר אנשים מהנושא שבמרכז המתיחה. בעוד שהשיתוף של אזהרות כאלה עשוי להיראות לא מזיק, המחקר מצא ש-31% מבני הנוער שנחשפו למתיחה אלו חוו השפעה שלילית. מתוכם, 63% אמרו שההשפעה השלילית היא על בריאותם המנטלית.

56% מההורים אמרו שלא היו מדברים עם ילדיהם על מתיחות מסוכנות, אלא אם ילדיהם היו מציינים זאת קודם לכן, ו-37% מההורים הרגישו שקשה להם לדבר על מתיחות מבלי לעודד את ילדיהם לקחת בהן חלק.

מורים ומחנכים זקוקים למידע טוב יותר

אחד הממצאים העיקריים שעלו מהדו"ח הוא, שבני נוער, הורים ומחנכים זקוקים למידע טוב יותר על אתגרים. לכן חברה טיק-טוק לפאנל של מומחים, בהם ד"ר ריצ'ארד גראהם, פסיכיאטר ילדים קליני המתמחה בהתפתחות בריאה של מתבגרים, וד"ר גרטשן בריון-מייזלס, חוקרת התנהגות, המתמחה במניעת סיכונים בגיל ההתבגרות, מייסדת ומנהלת של The Net Safety Collaborative, כדי לפתח מתחם תוכן חדש תחת מרכז הבטיחות של טיק-טוק המוקדש לאתגרים. המתחם כולל עצות להורים כדי לעזור להם להתמודד עם חוסר הוודאות שהביעו בנוגע לדיון בנושאים אלה עם בני הנוער שלהם. בנוסף, הוכנסה לפלטפורמה הודעת פוש חדשה, שתעודד חברי קהילה לבקר במרכז הבטיחות.

טיק-טוק מסרה עם פרסום המחקר, כי "מצד אחד, מעודד אותנו לראות שרק 0.3% מבני הנוער במחקר אמרו שלקחו חלק באתגרים מסוכנים מאוד. מצד שני שזה לא יתפרש כאילו עבודתנו הסתיימה – יצרנו טכנולוגיה שמזהירה את צוותי הבטיחות שלנו על עלייה פתאומית בתוכן מפר כללי קהילה המקושר להאשטאג, וכעת הרחבנו זאת כך שהטכנולוגיה תדע לאתר גם התנהגות שעשויה להיות מסוכנת. לדוגמה, האשטאג כמו FoodChallenge# משמש בדרך כלל לשיתוף מתכוני אוכל והשראת בישול, כך שאם היינו מבחינים בעלייה בתוכן הקשור לאותו האשטאג שהפר את המדיניות שלנו, הצוות שלנו יקבל התראה כדי לחפש את הסיבות לכך ולהתכונן לנקוט צעדים כדי להתגונן מפני מגמות שיכולות להזיק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים