נדחה הערעור: גוגל תשלם לאיחוד האירופי 2.4 מיליארד יורו

השופטים קיבלו את הטענה של הרשות האירופית להגבלים עסקיים, שלפיה גוגל העדיפה בתוצאות החיפוש את שירות השוואת המחירים שלה, ודחקה תוצאות משירותים מתחרים

הערעור לא עזר. Google Shopping.

בית המשפט העליון של האיחוד האירופי דחה הבוקר (ד') את הערעור של גוגל על ההחלטה להטיל עליה קנס של 2.42 מיליארד יורו, שהם כ-2.8 מיליארד דולר. השופטים קיבלו את הטענה של מטילת הקנס – הרשות האירופית להגבלים עסקיים – שלפיה גוגל השתמשה בצורה לא הוגנת בתוצאות החיפוש שלה כדי להעביר טראפיק ל-Google Shopping.

Google Shopping הוא שירות השוואת מחירים עבור מוצרים שונים שנמכרים ברשת. הוא הושק ב-2004 ובארבע השנים הראשונות לקיומו לא הצליח. אולם, החל מ-2008 גוגל החלה להעדיף באופן שיטתי את השירות שלה בתוצאות החיפוש – מה שלטענת האירופים מהווה פגיעה בתחרות. לעומת זאת, נטען, תוצאות החיפוש של שירותים מתחרים היו כמעט בלתי ניתנות למציאה.

גוגל טענה בפני בית המשפט, שיושב בלוקסמבורג, כי הרשות "פירשה לא נכון את החוק, את העובדות ואת הסביבה הכלכלית". אלא שבית המשפט דחה את הטענה וציין כי "הפעולות אכן בוצעו על ידי שתי החברות (הכוונה היא לגוגל ולחברה האם שלה, אלפבית – י"ה) ומצדיקות את הקנס שניתן על ידי הרשות".

הקנס הנוכחי מצטרף לשלושה קנסות שהרשות האירופית להגבלים עסקיים הטילה על גוגל בעשור הקודם, בסכום כולל של 8.25 מיליארד יורו.

ההחלטה של בית המשפט האירופי היא לא החדשות הרעות היחידות שקיבלה גוגל השבוע: שלשום (ב') החליטה הרשות להגבלים עסקיים באיטליה לפתוח בחקירה נגדה בחשד ל-"סעיפים מגבילים" בתנאי השימוש בגוגל דרייב. באותו היום, הרשויות הרוסיות החליטו לקנוס אותה בסכום של שני מיליון רובל, שהם 28,085 דולר, לאחר שהיא לא הסירה תוכן שאסור ברוסיה מתוצאות החיפוש שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים