מתקדמת מ-פוקימון: ניאנטיק השיקה פלטפורמה למפתחי מטאברס

במקביל היא כנראה גם פתחה חזית מול מטא-פייסבוק ● המטאברס שמפתחת ניאנטיק הוא סוג של אבולוציה למשחק הלהיט שלה, Pokémon GO מבוסס ה-AR, וגם הוא "יתלבש" על העולם האמיתי במקום ללכת למחוזות של עולם בדיוני

המטאברס של ניאנטיק.

חברת ניאנטיק (Niantic) – הידועה כמי שעומדת מאחורי משחק המציאות הרבודה Pokémon GO – השיקה באחרונה פלטפורמה לפיתוח אפליקציה שאותה היא מכנה אפליקציית מטאברס (Metaverse) של "העולם האמיתי". המנכ"ל של ניאנטיק, ג'ון הנקה, אמר שהפלטפורמה, ששמה Lightship, נבנתה בכוונה לאחד את העולם האמיתי והעולם הדיגיטלי.

כפי שציינו, את ניאנטיק מכיר הציבור כחברה שיצרה את אחד ממשחקי המובייל המצליחים בעולם, לפחות לזמן מה – משחק צייד פוקימונים ברחבי העולם האמיתי. ואולם המשחק המצליח של ניאנטיק, Pokémon GO, שחולל היסטריה בקיץ 2016, בעצם די דומה לעולם המטאברס שעליו אנחנו מרבים לשמוע כיום. נזכיר כי הפוקימונים השונים שמשתתפים מנסים ללכוד בו מסתתרים ומופיעים על גבי העולם האמיתי כשמשתמש מצלם אותו בסמארטפון שלו.

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

מטאברס על העולם האמיתי

הדרמה סביב הלהיט של ניאנטיק כמובן שככה בשלב כלשהו, אבל החברה כבר הפכה למפתחת משחקים מצליחה ולא עצרה שם. כעת היא מביעה יומרה ורצון ליצור את ה-מטאברס הכי אמיתי שאפשר, ובכך היא למעשה כנראה פותחת חזית מול מטא-פייסבוק והופכת להיות יריבה ישירה שלה במירוץ אל העולם הדיגיטלי המפתה.

פייסבוק מטאברס

מתקדמת לעבר המטאברס. פייסבוק. עיבוד מחשב לאילוטרציה צילום: BigStock

נזכיר כי מארק צוקרברג והחברה בהובלתו מתכננים התמקדות הולכת וגוברת בפיתוח מטאברס – עולם בדיוני שבו אווטארים שלנו ישוטטו, יעבדו, ישחקו ויבלו, ובתקווה שהשירות יהפוך פשוט לדרך חיים חדשה בעבור רבים בעולם הרגיל. החברה שינתה באחרונה את שמה ל-מטא, ומסמנת את חמש השנים הבאות ככאלו שבהן תעסוק בשכלול היכולות הקיימות כבר שלה ובהפרחת העולם האלטרנטיבי והפיכתו למגה-אטרקטיבי בעבורינו, המשתמשים.  

אלא שניאנטיק, שרוצה להציע מטאברס משלה לעולם, טוענת כי הדרך שבה Lightship שלה פועל שונה. היא דומה להאופן שבו Pokémon GO פועל – השירות משתמש במצלמת הטלפון החכם כדי לכוון אותה לעבר אובייקטים או משטחים מהעולם האמיתי, ולאחר מכן האפליקציה מחשבת את עומק התמונה כדי למקם את האובייקט הווירטואלי על גביה בפרופורציה הכי קרובה למציאות שאפשר.

לדברי האנקה, Lightship תאפשר לאפליקציות מובייל לזהות את הכיוון שהמצלמה של המשתמש מדגישה, אם אל המים או השמיים, למפות את פני השטח ועומק הסביבה בזמן אמת, או למקם אובייקטים וירטואליים מאחורי אובייקטים פיזיים.

למעשה, כפי שמסביר אתר TechCrunch, ניאנטיק מדמיינת חלופה למטאברס של פייסבוק – מטאברס שמפגיש אנשים באופן אישי, ולא בעולם וירטואלי. "בניאנטיק, אנו מאמינים שבני האדם הכי מאושרים כאשר העולם הווירטואלי שלהם מוביל אותם לעולם פיזי", הבהיר האנקה. "בניגוד למטאברס של מדע בדיוני, מטאברס בעולם האמיתי ישתמש בטכנולוגיה כדי לשפר את החוויה שלנו עם העולם כפי שהכרנו אותו במשך אלפי שנים".

קיט פיתוח חינמי למי שירצה לנסות את כוחו 

ניאנטיק כבר הודיעה שהיא מתכננת שדרוג גדול של Lightship בשנה הבאה, על ידי בניית "מערכת מיקום חזותית" עבור משקפי מציאות רבודה בשם Project, אותם היא בונה כיום עם קוואלקום. עם המערכת החדשה, המשקפיים בעלי הצג יוכלו להבין בדיוק היכן מי שמרכיב אותם נמצא בעולם האמיתי, ולהשאיר אובייקטים וירטואליים (כמו פיקאצ'ו) מעוגנים כל הזמן במקומות אמיתיים. זהו מרכיב קריטי הכרחי לייצור משקפי מציאות רבודה שכאלה.

בעזרת Lightship, החברה מסבירה כי תפתח את "מלאי הטכנולוגיה שבה השתמשנו לבניית המוצרים שלנו", וזאת במטרה לעזור לאחרים לבנות "יישומי AR בקנה מידה עצום".

פלטפורמת Lightship כבר נמצאת בפיתוח בידי ניאנטיק מזה זמן, אבל החל מאתמול (ב') היא נפתחת לכל המפתחים. רוב כלי התוכנה הם בחינם, אם כי ניאנטיק גובה תשלום עבור תכונה המאפשרת למספר מכשירים לגשת לחוויות AR משותפות בו-זמנית. החברה גם מתחייבת למימון חברות שייצרו אפליקציות מציאות רבודה חדשות, בסכום הנכבד של 20 מיליון דולר.

"אתם רק צריכים קצת ניסיון ב-Unity (תוכנה המשמשת ליצירת חוויות תלת מימד, דו מימד, VR ו-AR – ג"פ), ולמעשה קל לקבל אותו", אמרה אמנדה ויט, מנהלת מוצר ב-ניאנטיק, בסשן שאלות ותשובות שקיימה החברה.

אז כעת הכדור בידיים של מפתחים ומעניין יהיה לגלות איזה מטאברס יגיע לקהל ראשון, של ניאנטיק או של מטא-פייסבוק, אבל עוד יותר – איזה מהם יכבוש יותר את ליבו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים